آسیب‌های ناشی از آب خوردگی در آی‌فون ۷ و ۷ پلاس شامل گارانتی نمی‌شوند!

با معرفی دو اسمارت‌فون جدید اپل به نام‌های آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷ پلاس این کمپانی بالاخره به جمع سازندگان اسمارت‌فون‌های ضد آب پیوست، البته این ویژگی چندسالی می‌شود که توسط دیگر سازندگان در اسمارت‌فون‌ها وجود داشته است. دو مدل آی‌فون تازه نفس توانسته‌اند گواهی IP67 را دریافت کنند که به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب و هم‌چنین گرد و غبار است، اما یک نکته جالب پیرامون این قابلیت وجود دارد.

علی‌رغم تبلیغات اپل مبنی بر این موضوع که آی‌فون‌های جدید در برابر آب مقاوم هستند، این کمپانی آسیب‌های ناشی از آب‌خوردگی را تحت گارانتی قرار نداده است. بنابر گفته اپل، آی‌فون ۷ و ۷ پلاس توانسته‌اند با کسب گواهی IP67 مقاومت خود در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را ثابت کنند. این آزمایشات تحت استاندارد IEC 60529 انجام پذیرفته است. البته این مقاومت دایمی نبوده و ممکن است با گذر زمان و فرسایش، این ویژگی تحت تاثیر قرار بگیرد. هم‌چنین بهتر است هنگام مرطوب بودن دستگاه از شارژ کردن آن امتناع بورزید و برای خشک کردن و تمیز کردن دستگاه به راهنمای موجود در کارتن مراجعه کنید. لازم به ذکر است آسیب‌های ناشی از نفوذ آب شامل گارانتی نخواهد بود.

در واقع ضد آب بودن این دو اسمارت‌فون تنها در سطحی است که با غوطه‌ور شدن کوتاه مدت در آب و یا قرار گرفتن در معرض پاشش آب و هم‌چنین باران مشکلی پیش نخواهد آمد. بنابراین شما نباید با اسمارت‌فون خود به استخر بروید و یا آن را طولانی مدت زیر آب نگه دارید.

برخی از کاربران اعتقاد دارند اگر اپل واقعا از ضد آب بودن گوشی‌هایش اطمینان دارد بهتر بود آسیب‌های ناشی از آب‌خوردگی را زیر پوشش گارانتی قرار می‌داد. به هر حال بهتر است اگر موفق به خرید یکی از این مدل‌ها شدید آن را تا حد امکان خشک نگه دارید.

4 در مورد “آسیب‌های ناشی از آب خوردگی در آی‌فون ۷ و ۷ پلاس شامل گارانتی نمی‌شوند!”

    1. دوست عزیز این گواهینامه یعنى تا عمق یک متر.بعد اگر یه نفر گوشى را به اپل داد و گفت این به دلیل افتادن در آب خراب شده اپل از کجا باید بفهمه که راست میگه.یه وقت گوشى افتاده توى چهار متر آب و خراب شده.و تا جایى که میدونم بقیه ى شرکت ها هم که ضد آب میزنن همیم موضوع براشون صدق میکنه و شامل گارانتى نمیشه.

    2. اصلا امکان گارانتی برای ضد اب فعلا ممکن نیست مگر انکه گوشی کامل تا عمق زیاد ضد اب شود مانند اپل واچ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH