اگر خورشید یک هفته ناپدید شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر شما در مناطقی زندگی می‌کنید که از نظر فصلی دارای زمستان‌های سرد، تاریک و طولانی است، مطمئنا هم‌زمان با بهار و بالا آمدن خورشید، زندگی‌تان نیز متحول می‌شود. تابش نور خورشید در هنگام صبح باعث می‌شود تا شما از خواب بیدار شوید که در کنار آن، از طریق رساندن ویتامین D به بدن، باعث تقویت استخوان‌ها شده و باعث از بین رفتن استرس، فشار و افسردگی نیز می‌شود.

از طرفی دیگر در صورتی که خورشید ناگهان به مدت یک هفته ناپدید شود، تمامی انسان‌ها از نظر روانشناسی دچار اختلالات و مشکلات فراوانی خواهند شد. غیب شدن خورشید همچنین تأثیر مستقیم و جبران ناپذیری بر روی منظومه شمسی و کره‌های دیگر خواهد گذاشت.

اولین چیزی که به ذهن ما می‌آید، این است که سیاره زمین به سرعت سرد و تاریک می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، چرخش زمین به خاطر وجود خورشید در این کهکشان است که رخ می‌دهد. در صورتی که خورشید ناپدید شود، این عملیات ناقص شده و همه چیز به هم می‌ریزد و از پیامدهای این اتفاق، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که زمان رسیدن روز به شب، تنها ۸ دقیقه به طول خواهد انجامید.

در صورت ناپدید شدن خورشید، دمای زمین در طول یک هفته به ۱۸- درجه سلسیوس (صفر درجه فارنهایت) خواهد رسید. این موضوع نگران کننده به نظر می‌رسد، اما دمایی نیست که همه چیز و حتی انسان‌ها با آن یخ بزنند. نبود خورشید به معنی نبود فتوسنز است. همانطور که می‌دانید، گیاهان از طریق فتوسنتز و تبدیل نیروی تابشی خورشید به انرژی، زنده مانده و به چرخه طبیعت کمک می‌کنند. از آنجایی که کاهش دما و نبود خورشید باعث از بین رفتن گیاهان می‌شود، از طرفی دیگر نیز حیواناتی که از این گیاهان تغذیه می‌کنند، بدون غذا خواهند ماند. حدودا یک سال طول خواهد کشید تا دمای زمین به ۷۳.۳- درجه سلسیوس برسد. در این صورت، دیگر هیچ‌گونه موجود زنده‌ای بر روی زمین باقی نمی‌ماند و انسان‌ها نیز بدون منبع انرژی و گرمایشی، قادر به ادامه حیات نیستند.

سیاره زمین در اثر نیروی گرانشی که از طریق خورشید به آن وارد می‌شود، به دور خورشید می‌چرخد. اما در صورت نبود خورشید و جاذبه، هیچ‌گونه چرخشی اتفاق نیوفتاده و سیاره زمین، به صورت معلق در کهکشان باقی می‌ماند. علاوه بر خطرهایی که بالاتر به آنها اشاره شد، امکان برخورد زمین با سیاره‌های دیگر نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH