۳ راهکار ساده که امنیت شما در فضای آنلاین را بهبود می‌بخشد

امروزه اطلاعات غلط بسیاری در مورد امنیت آنلاین بین افراد مختلف رد و بدل می‌شود. حقیقت این است که با رعایت چند نکته ساده می‌توانید امنیت خود را در این زمینه تامین کنید. در ادامه به چند روش اصولی و بسیار آسان اشاره می‌کنیم:

از یک گذرواژه منحصر به فرد استفاده کنید ولی نگران پیچیدگی آن نباشید

منطق عقلی می‌گوید که اگر شما از یک رمز عبور طولانی با حروف عجیب و غریب، اعداد و نماد‌ها استفاده کنید، حساب کاربری شما امن باقی می‌ماند. اما در واقعیت یک رمز عبور مانند “annexrubykneadtone” به اندازه “J+e}F*b>J*S;36fSvbSLX)R}” از امینت کافی برخوردار است. زمانی که یک هکر سعی می‌کند تا به حساب شما دسترسی پیدا کند، اولین چیزی که انجام خواهد داد، احتمالا این است که جستجوی خود را از اطلاعات قبلی پایگاه داده ایمیل شما آغاز کنند. در صورتی که از گذرواژه یکسان برای سرویس‌های مختلف استفاده کنید، بدین‌ وسیله یک هکر می‌تواند به چندین حساب شما نفوذ کند.

در صورتی که برای هر سرویس مورد استفاده از یک پسورد واحد استفاده کنید، اگر کسی به یکی از آن‌ها نفوذ کند، امنیت حساب‌های دیگر همچنان حفظ می‌شود. البته بدین معنی نیست که می‌بایست از رمز عبور آسان و کوتاه استفاده کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که اطلاعات شخصی را که به راحتی قابل کشف هستند در آن ذکر نکنید.

هنگامی که صحبت از مسایلی مانند تامین امنیت هارد دیسک شما با استفاده از رمزنگاری می‌شود، حفظ پیچیدگی برای آن نسبت به فضای آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. درایو‌های آفلاین مستعد مواجه شدن با حملات شدید brute force هستند که طی آن یک هکر می‌تواند میلیون‌ها کلمه عبور راحدس بزند. راه‌ آسانی برای ایجاد گذرواژه‌های قوی وجود دارد که بکارگیری آن‌ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای

تایید هویت دو مرحله‌ای، فضای اینترنت را برای کاربران امن‌تر کرده‌ است. به طور کلی، احراز هویت افراد بدین شکل مستلزم آن است که کد تولید شده‌ای را وارد کنید که به وسیله اپلیکیشن گوشی یا از طریق پیامک به دستگاه شما ارسال می‌شود. این عامل تضمین می‌کند که حتی اگر یک هکر رمز عبور شما را در اختیار داشته باشد، نمی‌تواند به حساب کاربری شما وارد شود. بنابراین می‌بایست تا جایی که مقدور است از این قابلیت برای حساب‌های بانکی یا رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

بکارگیری مسدود کننده آگهی‌ها

امروزه آگهی‌ها به عنوان نرم‌افزارهای مخرب شناخته می‌شوند. تنها به همین دلیل، می‌بایست جلوی آن‌ها را بگیرید. این یک امر جدی است! با وجود تبلیغات هیچ حرکت صعودی برای فراهم کردن امنیت آنلاین شما صورت نمی‌گیرد. یکی از ابزارهای خوب و آسان در این زمینه uBlock Origin است. ممکن است تصور کنید که تنها تبلیغات موجود در سایت‌های غیراخلاقی یا غیرقانونی می‌توانند آسیب‌رسان باشند، با این حال وب‌سایت‌هایی مثل New York Times به توزیع نرم‌افزارهای مخرب می‌پردازند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH