فروش اسمارت‌واچ‌ها در سال ۲۰۲۰ به ۵۰ میلیون نسخه می‌رسد

گرچه بازار اسمارت‌واچ‌ها و گجت‌های پوشیدنی رشد دارد، اما به‌نظر می‌رسد که این بازار آن‌گونه که پیش از این فکر می‌شد، رشد زیادی نخواهد داشت. بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی IDC، میزان فروش گجت‌های پوشیدنی هوشمند در سال ۲۰۲۰ به ۷۶ میلیون واحد می‌رسد. در سال جاری میلادی این میزان به ۲۱.۶ میلیون واحد می‌رسد. این بدان معناست که رشد بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند تا سال ۲۰۲۰ چیزی بین ۱۳ تا ۳۱ درصد خواهد بود.

بر اساس این آمار، ساعت هوشمند اپل مجهز به watchOS که در ۲۰۱۶، ۱۰.۵ میلیون واحد فروش دارد، در سال ۲۰۲۰، ۲۳.۹ میلیون واحد می‌فروشد. گجت‌های پوشیدنی که از اندروید بهره می‌برند در حال حاضر تنها ۴.۶ میلیون واحد فروش دارند، اما تا ۲۰۲۰ فروش آن‌ها به ۲۲.۸ میلیون واحد می‌رسد. از نظر سهم بازار، سهم watchOS به ۴۳.۸ درصد و سهم Android Wear به ۴۱.۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. سیستم عامل تایزن سامسونگ نیز به رشد اندک خود ادامه می‌دهد. میزان فروش گجت‌های مجهز به تایزن از ۲.۶ میلیون واحد به ۳.۸ میلیون واحد در سال ۲۰۲۰ می‌رسد.

بر اساس آمار IDC، اندروید و اپل رهبران بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند هستند و این وضعیت تا ۲۰۲۰ تغییر نمی‌کند. بر اساس این آمار، اندروید بیشترین رشد را در بین پلتفرم‌ها خواهد داشت. دلیل این رشد استفاده سازندگان الکترونیکی و غیرالکترونکی از این سیستم عامل در گجت‌های هوشمند خود است. IDC معتقد است که اندروید شالوده اصلی استراتژی اصلی این شرکت‌ها را در بازار گجت‌های پوشیدنی تشکیل می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH