سامسونگ از پردازنده‌های مدیاتک برای محصولات پایه خود استفاده می‌کند

طبق اخبار و شایعات جدید به گوش رسیده، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد از پردازنده مدیاتک برای محصولات پایه خود استفاده کند. آقای Tsai Ming Kai که مدیر بخش چیپست‌های سامسونگ است، ضمن تأیید این خبر، از صحبت در مورد انفجارهای گلکسی نوت ۷ سر باز زد. صحبت در مورد همکاری با شرکت مدیاتک در زمینه پردازنده برای مدل‌های پایه، باعث شد تا ایشان راهی برای فرار پیش روی خود داشته باشد. به این ترتیب مشخص است که سامسونگ، قراردادی را با کمپانی مدیاتک امضا کرده است.

شرکت کره‌ای سامسونگ برای مدل‌های پایه و ارزان قیمت خود، در حال حاضر از چیپست‌های شرکت‌های نه چندان معروف مانند Spredtrum استفاده می‌کند یا در این زمینه روی پردازنده‌های قدیمی و از رده خارج شده Exynos حساب باز می‌کند. به عنوان مثال، مدل پایه گلکسی J1 از پردازنده Exynos 3475 استفاده می‌کند که از مشخصات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چهار هسته با توان ۱.۳ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Mali-T720

به نظر می‌رسد که از این پس، باید منتظر پردازنده مدیاتک در این مدل‌ها باشیم.

طبق شایعات، سامسونگ با شرکت مدیاتک قراردادی امضا کرده و مسئولیت تولید ۱۰ درصد پردازنده‌های تلفن‌های هوشمند رده پایین خود را بر دوش این کمپانی گذاشته است. مدیاتک اخیرا با پردازنده‌های رده بالای خود که در سری Helio قرار گرفته‌اند، نامی برای خود دست و پا کرده است. پردازنده‌های Helio X20 و Helio X25 در این دسته قرار می‌گیرند. به ذهن کسی نمی‌رسد که شرکت سامسونگ با وجود پردازنده‌های رده بالای Exynos خود، به سمت شرکت مدیاتک برود و از محصولات اشاره شده استفاده نماید.

1 در مورد “سامسونگ از پردازنده‌های مدیاتک برای محصولات پایه خود استفاده می‌کند”

  1. با سپاس از جناب ده نبی.خوشبختانه سامسونگ تصمیم داره ساختارهای گوشیها رو متحول کنه که نمونه اش از رابط کاربری تاچ ویز به grace ux دگرگون کرده.با احترام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH