هواوی و Leica مرکز تحقیق و توسعه مشترک تاسیس می‌کنند

به نظر می‌رسد که همکاری هواوی و Leica قرار است بعد از گوشی‌های هواوی P9 و P9 پلاس ادامه پیدا کند. در زمان معرفی این دو گوشی، این شک وجود داشت که نام Leica چیزی جز برندینگ نیست، اما هواوی گفت که نقش این شرکت فراتر از برندینگ بوده است. از آنجایی که گوشی‌های جدید هواوی نیز به دوربین‌های Leica مجهز خواهند بود، بنظر می‌رسد که همکاری این دو شرکت، فعلا ادامه می‌یابد.

حال نیز این دو شرکت اعلام کرده‌اند که قصد دارند یک مرکز تحقیق و توسعه مشترک تاسیس کنند که در آن سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم‌های اپتیکی توسعه داده می‌شود. این مرکز مکس برک (Max Berek) نامیده می‌شود. مکس برک کسی بود که اولین دوربین ۳۵ میلی‌متری Leica را ساخت. مرکز مکس برک در شهر والتز آلمان قرار خواهد داشت. این شرکت آلمانی قصد دارد با این کار جای پای محکمی برای خود در بازار نرم‌افزار و سخت‌افزار دوربین‌های موبایل ایجاد کند. بعلاوه، هر دو شرکت از این مرکز استفاده کرده تا به حوزه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده وارد شوند.

یکی از مسئولان هواوی گفته که نمایشگرهای ۲K سازگار با واقعیت مجازی جزیی از گوشی‌های آینده این شرکت خواهد بود. دوربین اصلی هواوی P9 در نوع خود عالی بود، اما وجود نام Leica باعث شده بود که انتظارات از دوربین این گوشی فراتر باشد و برخی از کاربران چندان از دوربین راضی نبودند. البته همکاری این دو شرکت هنوز در عنفوان جوانی است و شاید بتوانند موفقیتی که نوکیا در همکاری با شرکت آلمانی کارل زایس داشت را تکرار کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH