رژیم غذایی کم پروتئین طول عمر را بیشتر می‌کند!

شاید تصور کنید که رژیم غذایی کم پروتئین سلامتی را به خطر انداخته و سبب بیماری‌های متعدد می‌شود اما برخلاف انتظار، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم پروتئین و دارای کربوهیدرات برای سلامتی بسیار مفید است. طبق تحقیقات اخیر که در ژورنال Cell Metabolism توسط محققانی از کشور استرالیا منتشرشده نقش هورمون جدیدی در جوان ماندن و افزایش طول عمر به اثبات رسیده که در کبد وجود دارد. نکته جالب‌ اینجاست که این هورمون بانام FGF21 علاوه بر مسئولیت جوانی و طول عمر نقش کاهش اشتها، متعادل کردن سوخت‌وساز و دستگاه ایمنی را نیز بر عهده دارد.

این هورمون عجیب و کارا طبق تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام‌شده با رژیم غذایی کم پروتئین و مملو از کربوهیدرات افزایش می‌یابد. درواقع این تحقیق نشان می‌دهد که با افزایش سن، رژیم غذایی کم پروتئین و پر کربوهیدرات به‌سلامتی کمک بسیاری می‌کند.

سامانتا سولون سرپرست این تحقیق درباره نتایج به دست آمده گفت:‌

هرچند تصور می‌شود رژیم غذایی پر از پروتئین برای افراد بسیار مفید است اما تحقیقات ما درست نقطه مقابل این مسئله را ثابت کرده است. غذاهایی با پروتئین کم‌تر و کربوهیدرات بیشتر در سنین بالا می‌تواند ضامن افزایش طول عمر باشد.

در این تحقیق ۲۵ رژیم غذایی مختلف بر روی موش‌های آزمایشگاهی تست‌شده و نتیجه به‌دست‌آمده در ژورنال علمی Cell Metabolism به چاپ رسیده است.

4 در مورد “رژیم غذایی کم پروتئین طول عمر را بیشتر می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH