یک آی‌فون ۶ پلاس در جیب دانش‌آموز آمریکایی آتش گرفت و نابود شد!

اگرچه اکثر افراد گلکسی‌ نوت‌های سامسونگ را یک نمونه کامل از اسمارت‌فون‌های با قابلیت انفجار می‌دانند اما اخباری که اخیرا منتشر شده‌اند نشان می‌دهند این موضوع در حال سرایت به دیگر کمپانی‌های سازنده نیز هست. چندی پیش آی‌فون ۷ یکی از کاربران در جعبه و حتی پیش از رسیدن به مقصد آتش گرفت و به کلی نابود شد. به تازگی خبری منتشر شده است که نشان می‌دهد این اتفاق برای یک آی‌فون دیگر نیز تکرار شده است. این‌بار یک دستگاه آی‌فون ۶ پلاس در جیب دانش‌اموز کالجی در نیوجرسی آمریکا آتش گرفته است.

دلیل اصلی وقوع آتش‌سوزی و انفجار در گلکسی‌ نوت ۷ مشکل باتری این مدل بوده است که در هنگام شارژ با افزایش دمای زیادی مواجه می‌شود اما در این اتفاق آی‌فون ۶ پلاس در جیب کاربر قرار داشته و به شارژر متصل نبوده است. یکی از دانش آموزان کلاس در توضیح این حادثه می‌گوید:

ابتدا کمی سر و صدا از جیب Hlavaty شنیده شد، ناگهان توده‌ بزرگی دود از جیب او خارج شد. برای همه سوال پیش آمده بود که این اتفاق ناشی از چیست که مشخص شد موبایل Hlavaty وسط کلاس در حال سوختن است.

Hlavaty نیز می‌گوید پس از این اتفاق به سرعت گوشی را از جیب خود خارج کرده است اما فوق‌العاده داغ بوده بنابراین آن را به کف کلاس پرتاب کرده است. او می‌گوید از زمان خرید این تلفن‌همراه ۶ ماه می‌گذشته است.

به نظر می‌رسد دستگاه مذکور آسیب دیده و شکسته بوده است، این موضوع می‌تواند در روی دادن این انفجار دخیل باشد. در واقع استفاده از دستگاه‌های آسیب دیده و قرار دادن آن‌ها در جیب و تحت فشار فارغ از اینکه نوع و نحوه ساخت دستگاه چگونه باشد می‌تواند منجر به آتش سوزی شود. پیش‌تر نیز مشاهده شده است که باتری‌های لیتیومی تحت فشار استعداد منفجر شدن را دارند! به این ترتیب اگرچه در انفجار گلکسی نوت ۷ سازنده مقصر اصلی اتفاقات بود اما در این اتفاق نمی‌توان اپل را مقصر اصلی ماجرا دانست.

در سال ۲۰۱۴ هنگامی که دو اسمارت‌فون آی‌فون ۶ و آی‌فون ۶ پلاس معرفی شدند، برخی از کاربران از استحکام کم این دو مدل رضایت نداشتند و مدعی بودند این دو اسمارت‌فون در مقابل فشارها مقاومت خوبی ندارد و به راحتی تغییر شکل می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH