USB Audio 3.0، راهی هموار برای بهبود کیفیت صوتی تلفن‌های همراه

در سال ۲۰۱۶ شاهد مهاجرت دستگاه‌های اندرویدی‌ از microUSB به سمت یک تکنولوژی جدید با نام USB Type-C بودیم. ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سامسونگ (البته با معرفی نوت ۷) همگی از این پورت اتصال دهنده جدید بهره بردند. اما استفاده از این سری پورت‌ها به مرحله‌ای رسیده که انتظار کمپانی‌ها از آن‌ها به انجام تنها یک وظیفه ختم نمی‌گردد. متاسفانه کم‌کم شاهد ناپدید شدن جک هدفون بر روی هندست‌های جدید هستیم و این پورت‌های اتصال دهنده هستند که مسولیت جک‌های ۳.۵ میلی‌متری را بر عهده خواهند گرفت. این موضوع از طرفی می‌تواند ناراحت کننده و از طرفی هیجان‌انگیز باشد.

ایده منتقل کردن خروجی‌های صوتی چیزی است که این روز‌ها عده زیادی با متصل کردن USB DAC‌ها به کامپیوتر‌ و هدفون‌های قدرتمندشان انجام می‌دهند. استفاده از USB در پورت هدفون‌ها هم قدرت بیشتری را در زمینه صدا ایجاد می‌کند و هم می‌تواند DACها را برای دسترسی به صدای بهتر فراهم کند.

در حال حاضر به عصری نزدیک می‌شویم که USB Type-Cها جای جک‌های هدفون را در تلفن‌های هوشمند می‌گیرند و از آن به عنوان یک استاندارد با نام USB Audio 3.0 یاد می‌شود. USB Audio 3.0 صدا را از طریق USB Type-C برای تلفن‌های همراه، کنسول‌های بازی، هدست‌های واقعیت مجازی و… فراهم می‌کند.

با یکی شدن پورت USB و جک صوتی، اتصال به دستگاه‌های مختلف مانند تبلت، کنسول بازی و تلفن‌همراه‌تان بسیار آسان‌تر از گذتشه خواهد بود البته این موضوع را باید بدانید که توسعه یافتن کامل این اقدام میان تمامی کمپانی‌ها به این زودی‌ها انجام نمی‌پذیرد. همچنین باید دید با مشکل شارژ و استفاده همزمان از هدفون چه برخوردی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH