چند دلیل برای اینکه بدانید گوگل باید کمپانی اچ‌تی‌سی را بخرد!

جای هیچگونه حرفی در زمینه مشکلات اقتصادی کمپانی اچ‌تی‌سی باقی نمانده است. همچنین بر کسی پوشیده نیست که گوگل و اچ‌تی‌سی حدودا سه سال است که با یکدیگر در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند همکاری می‌کنند. به منظور رفاه حال طرفین، به نظر می‌رسد که بهتر است گوگل شرکت اچ‌تی‌سی را خریده و آن را تحت سلطه خود درآورد.

این موضوع البته کمی فرضی است، اما دور از واقعیت نیست. شایعات و مدارک زیادی دال بر خرید این کمپانی تایوانی توسط گوگل تا به حال مطرح شده است. اما تا به حال، سخنی در این مورد به میان نیامده است. این اتفاق می‌تواند به نفع طرفین باشد. از طرفی کمپانی اچ‌تی‌سی می‌تواند ضررهای خود را جبران کند و از طرف دیگر، این موضوع برای گوگل نیز مفید خواهد بود.

چرا گوگل تمایل به خرید اچ‌تی‌سی دارد؟!

اشتباه نکنید! مطمئنا گوگل با نیت خیرخواهانه و تنها به قصد کمک به کارمندان شرکت اچ‌تی‌سی، اقدام به خرید آن نخواهد کرد. بلکه مطمئنا دلایل خاصی برای این کار وجود خواهد داشت. همانطور که پیشتر در آی‌تی‌رسان به اطلاع شما رساندیم، گوگل جنگ خود را برای استقلال بیشتر شروع کرده است. چرا که می‌خواهد محصولاتی که به نام این شرکت تولید می‌شوند را مستقیما زیر نظر خود به تولید برساند. گوگل می‌خواهد تا نام خود را به عنوان یک تولیدکننده تمام و کمال به ثبت برساند و در همین راستا، می‌خواهد تا تمامی همکاری‌ها با تولید کنندگان دیگر در این زمینه را قطع نماید.

اچ‌تی‌سی هم مانند هوآوی، سامسونگ و دیگر رقبا، تولیدکننده به حساب می‌آید. ذکر این نکته شایان توجه است که در ابتدا، کمپانی اچ‌تی‌سی اقدام به ساخت تلفن هوشمند برای دیگر برندها نمود. اولین تلفن هوشمند که این شرکت تایوانی برای دیگر برندها تولید و عرضه کرد، برای شرکت Orange بود که تحت سیستم عامل مایکروسافت اداره می‌شد. حال به این نکته می‌رسیم که کمپانی اچ‌تی‌سی توانایی تولید تلفن‌های هوشمند را دارد و همچنین برای انجام این کار نیاز به سرمایه دارد. از طرف دیگر، گوگل سرمایه دارد و تمایل دارد تا به عنوان یک تولیدکننده به فعالیت بپردازد. راه حل کاملا واضح است. اگر دو طرف به توافق برسند، گوگل می‌تواند شرکت اچ‌تی‌سی را تحت سلطه خود دربیاورد.

google-is-evil

اگر گوگل تمایل داشته باشد تا به عنوان تولیدکننده فعالیت کند، اچ‌تی‌سی می‌تواند نقش اشاره شده را برای این شرکت ایفا کند.

خرید کمپانی اچ‌تی‌سی توسط گوگل، چه تأثیری بر روی بازار می‌گذارد؟!

تحت سلطه درآوردن اچ‌تی‌سی توسط گوگل، فایده‌های زیادی برای این غول دنیای تکنولوژی در پی خواهد داشت. به عنوان اولین گزینه، می‌توان به مستعد بودن گوگل و تبدیل شدن آن به یک تولیدکننده بزرگ برای رقبا اشاره کرد. اچ‌تی‌سی به تنهایی نمی‌تواند آنچنان که باید و شاید و به صورت کاملا موفق، اقدام به فروش تلفن‌های هوشمند خود نماید. دنیای امروز، دنیای سیاه و سفید‌هاست. اگر با گوگل همکاری نکنید، به این معنی است که بر علیه آنها هستید و دشمن به حساب می‌آیید. وقتی که اوضاع مالی به خوبی و آنچه که باید نیست، بهتر است تا با گوگل دوست باشید…

new-york-cheesecake

این خرید یک بعد دیگر نیز دارد و آن، نشان دهنده این موضوع است که گوگل تنها حرف نمی‌زند و مرد عمل است! به اشتراک گذاری سیستم عامل اندروید با دیگر تولید کنندگان برای گوگل مسلما درآمدهای زیادی را به همراه خواهد داشت و این موضوع، ارتباط کامل و متقابلی با تعداد کاربران دارد. آینده آنچنان مشخص نیست و رقبا هم به این موضوع کاملا واقف هستند. به همین دلیل است که همگی در تلاش هستند تا سیستم عامل اختصاصی خود را طراحی و عرضه نمایند.

سامسونگ و هوآوی در این زمینه بیشتر در تلاش هستند تا سیستم عامل اختصاصی خود را طراحی کنند و از دنیای اندروید خارج شوند. البته وجود سیستم عامل‌های مختلف برای کاربران و مخصوصا برای برنامه‌نویسان گیج کننده خواهد بود. چرا که آنها هنگامی که قصد تولید یک اپلیکیشن را دارند، باید آن را برای چهار سیستم عامل مختلف کدنویسی و تولیدکنند که این موضوع بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

جنگ سخت‌افزاری نیز سمت دیگر این بحث‌هاست. تلفن‌های هوشمند از نظر سخت‌افزار تقریبا شبیه به یکدیگر هستند و تنها تفاوت آنها در این روزها، فقط سایز و یا منعطف بودن صفحه نمایش است. این تکنولوژی‌ها روز به روز در حال پیشرفت است و مطمئنا تا چند سال آینده، چیزهای غیر قابل باوری را شاهد خواهیم بود.

آینده در دست ترکیب دیوایس‌هاست. بحث ما تنها کنترل وسایل منزل مانند خاموش کردن چراغ‌ها یا موارد اینچنینی نیست. بلکه در مورد ارتباط میان دیوایس‌ها و به وجود آمدن تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی است. کمپانی اچ‌تی‌سی اقدام به ساخت پروژه معروف HTC Vive کرد و همین موضوع، جرقه‌ای در ذهن گوگل به وجود آورد تا پروژه DayDream را استارت زده و به تکامل و عرضه برساند.

دلایل دیگر

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، خرید اچ‌تی‌سی توسط گوگل، می‌تواند این شرکت را به عنوان یک رقیب جدی برای دیگر تولیدکنندگان به حساب آورد و از آنجایی که کمپانی اچ‌تی‌سی در حال غرق شدن در اقیانوس فروش تلفن‌های هوشمند و متحمل ضرر در این زمینه است، این اتفاق می‌تواند به زودی روی دهد. مانند دیگر تولیدکنندگان، اچ‌تی‌سی نیز دارای پتنت‌ها و تکنولوژی‌های مستقل به خود است و این موضوع برای گوگل امتیاز مهمی به حساب خواهد آمد.

آیا به نظر شما دلایلی که در این مطلب عنوان شد، برای گوگل کافی است تا اقدام به خرید کمپانی اچ‌تی‌سی نماید؟‍!

1 در مورد “چند دلیل برای اینکه بدانید گوگل باید کمپانی اچ‌تی‌سی را بخرد!”

  1. واقعا حیفه که دیگه اچ تی سی در کار نباشه !!! دوستان تعصب رو بی خیال شید برید یه سرچ بکنید ببینید اون روزایی که اچ تی سی گوشی هوشمند میزد سامی چی می زد ؟!؟! خخ از این گوشیایی می زد که از بغلش نور بنفش و قرمز می زد بیرون هی روزگار … خز بازاریه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH