نگاهی به محبوب‌ترین برندهای اسمارت فون در کشور

اگر اسمارت فون شما یک محصول اندرویدی باشد، حتما با نام بازار و نرم افزار معروف آن یعنی کافه بازار آشنایی کامل خواهید داشت.

برنامه‌ای کاملا ایرانی که مدت‌هاست پای ثابت اسمارت فون‌های اندرویدی در ایران بوده و یک منبع بسیار خوب برای برنامه‌ها و بازی‌های رایگان و البته پولی به شمار می‌رود.

این نرم افزار که طبق گفته بلاگ رسمی این شرکت در پایان تابستان امسال حدود ۳۱ میلیون کاربر اندرویدی داشته است، هر سه ماه یک‌بار گزارش‌هایی را منتشر می‌کند که با توجه به جامعه آماری بالایی که دارد، می‌تواند منبع خوبی برای دریافت اطلاعات از کاربران و خریداران گجت های اندرویدی باشد.

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های ارائه‌شده در این گزارش به سهم بازار و سهم درآمد حاصل از خرید کاربران فعال این نرم افزار از هریک از برندهای محصولات اندرویدی است. همان‌طور که اشاره شد با توجه به حجم بالای کاربران فعال این نرم افزار تا حدودی می‌توان از این طریق محبوب‌ترین برندهای محصولات اندرویدی در داخل کشور را شناسایی کرد. در مقاله قبلی به پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی ایران اشاره کردیم و حال می‌خواهیم به سراغ سازندگان برویم.

رتبه اول: با اقتدار در اختیار سامسونگ

در نمودار منتشر شده از سوی کافه بازار، محصولات برند کره‌ای سامسونگ با دارا بودن سهم ۵۳.۷ درصدی از کل اسمارت فون‌های فعال در این برنامه، توانسته با اختلاف زیادی در رتبه اول قرار گیرد.

رتبه دوم: با فاصله نسبتا زیاد، هوآوی

پس از سامسونگ که با درصد بالایی در صدر این لیست قرار دارد، اسمارت فون‌های برند چینی و البته معروف این روزهای بازار یعنی هوآوی قرار می‌گیرد. این برند توانسته است ۲۱.۳ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد؛ با اینکه این سهم تقریبا نیمی از سهم سامسونگ هم نمی‌شود!

رتبه سوم: با فاصله خیلی زیاد، سونی

سومین رتبه برندهای محبوب در کافه بازار متعلق به سونی و هواداران متعصبش است! سونی با سهم ۵.۹ درصدی‌اش با فاصله بسیار زیادی از هواوی در رتبه سوم قرار دارد که بعید است به این زودی و البته با شرایط خاص کمپانی سونی این رتبه بهتر شود، البته اگر بدتر نشود!

slide3

رتبه‌های بعدی

پس از سامسونگ، هواوی و سونی، رتبه چهارم از لحاظ برندینگ با سهم ۵.۱ درصد در اختیار ال‌جی قرار دارد و اچ‌تی‌سی با سهم ۴.۳ درصدی، لنوو با سهم ۲.۷ درصدی و نهایتا ایسوس با سهم ۱.۷ درصدی در رتبه های پنجم تا هفتم قرار می‌گیرند.

به طور کلی می‌توان گفت که سامسونگ و هوآوی در مجموع نزدیک به ۷۵ درصد سهم بازار را در فصل تابستان در نرم افزار کافه بازار از آن خود کرده‌اند.

شما جز هواداران یا مشتریان کدام برند هستید؟

2 در مورد “نگاهی به محبوب‌ترین برندهای اسمارت فون در کشور”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH