گوگل پیکسل؛ هم قیمت با آیفون، اما فاقد پشتیبانی ۴ ساله!

بیایید تصور کنیم که بعد از مدتی من توانستم ۶۵۰ دلار پس‌انداز کنم و تمایل داشتم که با این پول، یک تلفن هوشمند حرفه‌ای خریداری کنم. از طرفی دیگر تصور کنید که من قصد دارم از این تلفن هوشمند برای مدت دو یا سه سال و یا حتی بیشتر استفاده کنم.

مدت زیادی طول نمی‌کشد تا من تصمیم بگیرم. به دو دیوایس می‌رسم. مدل پایه آیفون ۷ که دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است و در سمت دیگر، پیکسل گوگل با همان حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت که هر دو با قیمت ۶۴۹ دلار عرضه می‌شوند.

در ازای پرداخت این هزینه، چه چیزی گیر من می‌آید؟ دو سیستم عامل، اکوسیستم، مشخصات و طراحی متفاوت. کدام یک از این دو تلفن هوشمند می‌تواند برای استفاده طولانی مدت مناسب‌تر به نظر برسد؟ مطمئنا همه می‌دانیم که اپل تا ۴ سال از دیوایس‌های خود پشتیبانی نرم‌افزاری به عمل می‌آورد و بعد از عرضه عمومی، تا چهار سال می‌توانم دستگاه خود را به آخرین ورژن از سیستم عامل به‌روز نمایم. این بدین معناست که من تا چهار سال، از ویژگی‌های جدیدی که بر روی سیستم عامل‌های جدید می‌آید، می‌‌توانم بهره‌مند باشم و هیچ یک را از دست نخواهم داد.

گوگل برای این موضوع چه پاسخی دارد؟ در حال حاضر اعلام شده است که پیکسل و پیکسل XL تنها دو سال از پشتیبانی نرم‌افزاری بهره‌مند خواهند بود و همچنین سه سال از لحاظ امنیتی، امکان دریافت آپدیت را دارا هستند. برای من به شخصه، این موضوع می‌تواند به معنی بالا بردن پرچم تسلیم باشد! اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم که بر اساس تصورات من، تلفن‌های هوشمند پیکسل باید توانایی دریافت نسخه‌های جدید اندروید بعد از دو سال را نیز داشته باشند. اما ظاهرا G بزرگ (گوگل)، این اجازه را به من و کاربران این دیوایس نمی‌دهد! در مقابل به ما پیشنهاد می‌کند که دیوایس جدیدی که از این سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کند را خریداری نماییم.

iphone-pixel1

ما همان هزینه را پرداخت می‌کنیم، پس چرا گوگل نمی‌تواند مانند اپل به اندازه ۴ سال از دیوایس‌های خود پشتیبانی کند؟

به عنوان یک مصرف کننده، باید بگویم که این امر برای من به شخصه قابل درک نیست و اینچین کاری از گوگل انتظار نمی‌رود.

اگرچه این موضوع سالیان سال است که برای تولید کنندگان اندرویدی اتفاق می‌افتد، اما گوگل با ورود به این عرصه به عنوان یک تولیدکننده تمام عیار و کامل، باید این توانایی را در خود تقویت می‌کرد تا پشتیبانی از دیوایس‌های تولیدی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. تصور کنید چقدر هیجان انگیز میشد اگر پیکسل گوگل به مانند آیفون، از پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت برخوردار بود.

این قضیه ظاهرا در مورد برند نکسوس نیز اتفاق خواهد افتاد. اینطور که پیش می‌رود، ظاهرا آپدیت بعدی اندروید نوقا، یعنی نسخه ۷.۱، تنها برای تلفن‌های هوشمند ساخت گوگل، یعنی پیکسل عرضه می‌شود. به این ترتیب، آن دسته از کاربرانی که برای خرید آخرین نسخه نکسوس مبالغ زیادی پرداخت کرده‌اند، دیگر از پشتیبانی نرم‌افزاری بهره‌مند نخواهند بود. ممکن است شما بگویید “این موضوع امکان‌پذیر نیست!”. اما متأسفانه واقعیت دارد!

1 در مورد “گوگل پیکسل؛ هم قیمت با آیفون، اما فاقد پشتیبانی ۴ ساله!”

  1. یکى از دلایلى که آیفون را انتخاب کردم همین بود که الان با یه ۵اس دارم از آى او اس ١٠استفاده میکنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH