ممنوعیت استفاده از اپل واچ در جلسات کابینه انگلیس و استرالیا!

 

به تازگی سیاست‌مداران بریتانیایی از استفاده ار اپل واچ در جلسات کابینه منع شده‌اند، دلیل این ممنوعیت هم ترس از شنود جلسات و گفتگوهای محرمانه دولت این کشور از طریق هک کردن اپل واچ اعضای دولت است!

بر اساس گزارشی که نشریه تلگراف منتشر کرد، دولت بریتانیا درباره سو استفاده از میکروفون اپل واچ برای شنود جلسات و گفتگوهای حساس سیاسی، به ویژه توسط روس‌ها، نگران است. پس از این که هفته گذشته دولت آمریکا به طور رسمی روسیه را برای جاسوسی از انجمن ملی دموکراتیک آمریکا سرزنش کرد، نگرانی‌ها درباره شنود و جاسوسی روس‌ها از رقبای سیاسی‌شان بیشتر شده است. منبعی که تلگراف گزارش خود را با استناد به آن تنظیم کرده است می‌گوید که روس‌ها تلاش می‌کنند همه چیز را هک کنند.

theresa-may-706120

اما ممنوعیت استفاده از اپل واچ یا به طور کلی ساعت هوشمند غیر عادی نیست، در حال حاضر استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هم در کابینه بریتانیا ممنوع است. ساعت‌های هوشمند هم بسیاری از امکانات ارتباطی گوشی‌های هوشمند را دارند و مانند این گوشی‌ها مستعد هک شدن هستند.

پیش از این نیز استفاده از ساعت هوشمند اپل در جلسات دولت استرالیا ممنوع اعلام شده بود. یکی از مشاوران نخست وزیر استرالیا به فیرفکس مدیا گفته بود که با توجه به رشد دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت- از عینک‌ها تا کفش‌های کتونی – باید به امنیت ارتباطات توجه بیشتری شود.

Apple-Watch-Cov

این مشاور گفته:

در جهانی که در آن دولت‌ها نیاز دارند تا در اتاق‌هایی بدون هر گونه دستگاه الکترونیکی به بحث بپردازند، گزینه‌های بیشتری وجود خواهند داشت که استفاده از آن‌ها در جلسات دولت‌ها کنار گذاشته خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH