۴۰ درصد از کاربران سامسونگ دیگر حاضر به خرید دستگاهی با این برند نیستند!

این خبر دقیقا همان چیزی است که سامسونگ از آن می‌ترسید. باوجود اینکه سامسونگ بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان است ولی مشکلات فبلت پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی نوت ۷ و دوبار فراخوانی آن، تاثیر شگرفی در کاهش تمایل کاربران به خرید دستگاه‌های این غول تکنولوژی کره‌ای داشته است. برای مثال می‌توان به نظرسنجی جدیدی که در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مهرماه از ۱۰۲۰ مصرف‌کننده آمریکایی صاحب گوشی‌های سامسونگ انجام شد، اشاره کرد. در این نظرسنجی از کاربران در رابطه با مشکلات گلکسی نوت ۷ و تاثیر این اتفاقات بر روی خرید گوشی هوشمند بعدی آن‌ها سواالاتی پرسیده شد. براساس این بررسی ۴۰ درصد از صاحبان گوشی‌های سامسونگ اعلام کردند که دیگر حاضر به خرید دستگاهی با این برند نیستند.

در ماه گذشته و قبل از انفجار نمونه‌های تعویض شده گلکسی نوت ۷، ۳۴ درصد از کاربران این موضع را داشتند. از میان ۴۰ درصدی که دیگر حاضر به خرید دستگاه‌های سامسونگ نیستند، ۸ درصد خواهان خرید یکی از مدل‌های گوگل پیکسل هستند. در این نظرسنجی ۷۰ درصد اعلام کرده‌اند که گوشی هوشمند آینده آن‌ها اندرویدی و ۳۰ درصد خواستار تجربه سیستم‌عامل iOS توسط آی‌فون‌های اپل هستند. در نظرسنجی قبلی که میان ۱۰۰۰ نفر انجام شد، حکایت از وفاداری ۷۷ درصد مشتریان به دستگاه‌های سامسونگ داشت و آن‌ها گفته بودند که یادگیری کار با مدل‌های دیگر برایشان سخت است. علاوه بر سختی کار با دستگاه‌های دیگر، ۵۲ درصد از طراحی، ۴۴ درصد شخصی‌سازی، ۳۹ درصد شاژدهی باتری، ۳۵ درصد قیمت و ۲۸ درصد عدم علاقه به تولیدات دیگر شرکت‌ها را دلیل وفاداری خود اعلام کرده بودند.

رئیس شرکتی که این نظرسنجی را برگذار کرده بود، می‌گوید:

بیشتر کاربران محصولات سامسونگ شارژدهی باتری را دلیل اصلی وفاداری به این برند اعلام کرده بودند، دلیلی که برای بسیاری از شرکت‌ها یک ضعف محسوب می‌شود.

آیا سامسونگ قادر به نجات یافتن از این فاجعه است؟ در ماه‌های آینده و با معرفی گلکسی S8 باید بازخورد کاربران و خریداران را جویا شد.

galaxy-note-7-explosion

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH