مقایسه دوربین‌های گوگل پیکسل XL و گلکسی S7 Edge

گوگل در طراحی پیکسل XL، تغییرات زیادی در زمینه دوربین به وجود آورده است اما آیا این تغییرات، می‌تواند با گلکسی S7 Edge سامسونگ به رقابت بپردازد؟

اگرچه پیکسل‌های جدید گوگل با موفقیت زیاد خود توانسته‌اند تا فاصله زیادی از سری نکسوس بگیرند، اما قبل از ورود آنها، به یاد داریم که گلکسی S7 Edge با دوربین خود، دنیای جدیدی را به روی عکاسان با موبایل باز کرده بود.

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه دوربین این دو گجت بپردازیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

پردازش و رابط کاربری

قبل از اینکه به عکاسی و کیفیت تصاویر خروجی بپردازیم، بسیار مهم است که اپلیکیشن دوربینی داشته باشیم که به سادگی باز شود، کنترل عوامل آن راحت بوده و رابط کاربری آن نیز آسان و قابل فهم باشد. هر دو گجتی که در این مبحث مورد مقایسه قرار داده‌ایم، ویژگی سرعت را در خود می‌بینند. با دوبار فشار بر روی دکمه پاور (در پیکسل XL) و دکمه هوم (در گلکسی S7 Edge) می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اپلیکیشن دوربین را باز کنید. سرعت عکاسی هر دو دستگاه نیز قابل قبول است.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین پیکسل XL بسیار ساده‌تر از گلکسی S7 Edge است. برای خیلی از افراد این موضوع، به معنای نبود امکانات پیشرفته در آن است. اما باید بگوییم که اینطور نیست و قابلیت‌های زیادی که اغلب کاربران به آن نیاز دارند، در اپلیکیشن دوربین پیکسل XL یافت می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با ضربه به قسمتی از تصویر، روی آن فوکوس کنید یا به راحتی بین حالت‌های HDR یا معمولی سوییچ کنید. همچنین امکان سوییچ بین قابلیت‌های lens blur، اسلوموشن و پانوراما بسیار ساده بوده و جای هیچگونه شکایتی برای کاربران باقی نمی‌گذارد.

رابط کاربری سامسونگ نیز به مانند گوگل ساده طراحی شده، اما زمانی که بحث به امکانات پیشرفته می‌رسد، کفه ترازو به سمت گلکسی S7 Edge سنگینی می‌کند. چرا که تنظیمات پیشرفته دستی دوربین این گجت در مقابل پیکسل XL بسیار بهتر و بیشتر است. این موضوع می‌تواند فرق بسیار بزرگی برای کسانی که مایل به تنظیمات دستی عکس‌های خود هستند، به حساب آید. همچنین حالت‌های عکاسی گجت سامسونگ بیشتر بوده و حالت‌های دیگر نیز در حال طراحی است که به زودی آماده دانلود خواهد شد.

کیفیت دوربین

حال زمان آن رسیده تا به عکس‌های خروجی نگاهی بیاندازیم. به مانند تمامی مقایسه‌ها، ما از تنظیمات پیش‌فرض دوربین هر دو دیوایس استفاده کردیم تا این مطلب بیشتر به واقعیت نزدیک باشد. چرا که تعداد محدودی از کاربران، به سراغ تنظیمات دستی می‌روند. شایان ذکر است که قابلیت HDR روی هر دو دیوایس فعال است. هیچگونه ویرایشی روی تصاویر صورت نگرفته و عکس‌هایی که مشاهده خواهید کرد، تماما حاصل خروجی خام اپلیکیشن دوربین است.

ما سعی کردیم در تمامی محیط‌ها شامل فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان و فضاهای تیره و روشن اقدام به عکاسی کنیم تا تمامی توانایی‌های پیکسل XL و گلکسی S7 Edge را بسنجیم. بیش از این شما را منتظر نگاه نداشته و دعوت می‌کنیم تا خروجی‌های دوربین پیکسل XL و گلکسی S7 Edge را مشاهده کنید.

در کل، گلکسی S7 Edge سعی کرده که عکس‌هایی گرم‌تر و با رنگ‌هایی اشباع‌تر را شکار کند و در مقابل، پیکسل XL اقدام به شکار عکس‌های سردتر با درجه اشباع رنگی پایین‌تر کرده است. البته باید بگوییم که عکس‌های شکار شده توسط پیکسل XL به واقعیت نزدیک‌تر است. همچنین شایان ذکر است که دوربین گلکسی S7 Edge در بیشتر قسمت‌های تصویر، سعی نموده تا نرمی خاصی را روی خروجی اعمال نماید که این موضوع برای جشم بیننده خوشایند به نظر می‌رسد. اما خط‌های تیز و شارپی که دوربین پیکسل XL شکار نموده، کاربران را بیشتر به خود جذب می‌کند. این نکته را نیز باید بگوییم که در سایز اصلی و تا زمانی که روی تصاویر خروجی زوم نکرده باشید، نمی‌توانید فرق خاصی بین دوربین این دو گجت پیدا کنید.

وقتی به عکاسی در فضاهای تاریک می‌رسیم، به نظر می‌رسد که پیکسل XL باید با اقتدار تمام گلکسی S7 Edge را پشت سر گذاشته و در سکوی نخست قرار بگیرد. عکس‌های گرمی که دوربین گجت سامسونگ شکار می‌کند، در فضاهای تاریک بیشتر خود را نشان می‌دهد. اما اگر هنگام عکاسی در فضاهایی با نور کم یا حتی تاریک، مراقب تکان خوردن ریز دست‌های خود نباشید، باید منتظر یک عکس تار باشید. چرا که در هر دو دیوایس، به راحتی در هنگام عکاسی در فضاهای تاریک، با لرزش کوچک دست، خرابی‌های زیادی در تصویر خروجی به بار می‌آید.

در تمامی عکس‌هایی که در فضاهای مختلف گرفتیم، چیزی که ما را شگفت‌زده کرد، این بود که هر دو گجت عملکرد تقریبا برابری را داشتند و اگر با دقت به تصاویر بنگرید، این موضوع را به وضوح خواهید دید. به نظر نمی‌آید که هیچ کدام یک از تصاویر بالا را هنگامی که به دیگران نشان دهید، بتوانند فرقی میان آنها پیدا کنند و در نهایت بتوانند یکی را به عنوان گزینه برتر انتخاب کنند. اما زمانی که تصاویر را در کنار یکدیگر قرار دهید، متوجه تفاوت‌های کمی در آنها خواهید شد.

من به شخصه، بیشتر عکس‌هایی که پیکسل XL شکار کرده را می‌پسندم. چرا که به واقعیت نزدیک‌تر هستند و رنگ‌های طبیعی‌تری دارند. اما گلکسی S7 Edge تصاویری را به عنوان خروجی به ما می‌دهد که به دلیل رنگ‌های گرم‌تر و نرمی روی برخی قسمت‌ها، با چشم‌های انسان سازگارتر است. تنها قسمتی که می‌توان یکی از این دو دیوایس را برنده دانست، هنگام عکاسی در فضاهای تاریک است که پیکسل XL عملکرد فوق العاده بهتری از خود نشان داده است.

pixel-xl-galaxy-s7-edge-cameras_0

جمع بندی

هر دو گجتی که در این مطلب به مقایسه دوربین‌های آنها پرداختیم، گران قیمت بوده و با توجه به کیفیت دوربین، می‌توانیم بگوییم که ارزش خرید بالایی دارند. هر دو می‌توانند در یک چشم به هم زدن اپلیکیشن دوربین را اجرا نموده و اقدام به شکار عکس‌های فوق‌العاده نمایند.

رابط کاربری گجت سامسونگ به دلیل تجربه بیشتر آنها در این زمینه، از رقیب خود پیشرفته‌تر است و حالت‌های بیشتری برای عکاسی در نظر گرفته شده و از تنظیمات دستی بیشتری نیز برخوردار است.

هر دو دیوایس عکس‌های بی‌نظیری را می‌گیرند که تنها با زوم کردن روی تصاویر و مشاهده جزئیات، می‌توانید تفاوت‌های آنها را متوجه شوید.

در نهایت به نظر شما، کدام یک برنده این رقابت است؟ گوگل پیکسل XL یا گلکسی S7 Edge؟

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

5 در مورد “مقایسه دوربین‌های گوگل پیکسل XL و گلکسی S7 Edge”

  1. من اس۷ اج داشتم و واقعا شاهکاری بود از نظر من..اما الان واقعا دوربین گوگل رو بهتر میدونم..در کل گوگل خیلی خیلی عالی عمل کرده..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH