اکسپریا XA یا گلکسی J7 2016؟! کدام‌یک را بخریم؟!

در دنیای امروزی با وجود بازیگران زیاد در صنعت گوشی‌های هوشمند، انتخاب یک همراه مناسب برای زندگی، هرچند کوتاه، بسیار سخت و خسته‌کننده است. اگر بودجه شما محدود باشد و همچنین دلبستگی خاصی به یکی از برندهای موجود در بازار نداشته باشید، حق انتخاب برای شما بسیار افزایش پیدا می‌کند. این افزایش حق انتخاب جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد که بارزترین نکته منفی مربوط به سردرگمی خریدار است، زیرا هنگامی که کاربر برای خرید به مراکز فروش مراجعه می‌کند و با توجه به بودجه خود، خواهان خرید بهترین دستگاه است با سخنان متفاوت هر یک از فروشندگان مواجه می‌گردد.

یکی از قابل‌توجه‌ترین سخنان، مربوط به پردازنده گوشی‌های هوشمند است که بدون هیچ اطلاعی از شرکت سازنده و سرعت آن، تنها بر تعداد هسته‌ها تکیه می‌شود و متاسفانه بسیاری نیز آن را برای خرید مدنظر قرار می‌دهند. ما در گذشته دستگاه‌های ال‌جی K10 و گلکسی J3 2016 و اچ‌تی‌سی One A9 و گلکسی A5 2016 را مقایسه کردیم و حال قصد داریم دو گوشی هوشمند پرطرفدار دیگر را وارد رینگ مسابقه کنیم. در ابتدا نگاهی کوتاه به هر کدام از این محصولات می‌اندازیم.

اکسپریا XA

سونی پس از تجربه نسبتا موفق در بازار گوشی‌های هوشمند با محصولات سری Z، تصمیم گرفت تا دستگاه‌های جدید خود را تحت سری X وارد بازار کند. سونی اکسپریا XA دستگاهی میان‌رده با مشخصات فنی تقریبا خوب است که اگرچه باتوجه به محدوده قیمتی از نظر مشخصات توانایی رقابت با محصولات شرکت‌های چینی را ندارد ولی برای طرفداران این برند بااصالت ژاپنی انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. این مدل از طراحی خاص و زیبایی بهره می‌برد و همچنین فریم بدنه آن نیز فلزی است. نمایشگر ۵ اینچی با تکنولوژی IPS و رزولوشن اچ‌دی، پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک هلیو P10 با فرکانس‌های ۲.۰ و ۱.۰ گیگاهرتز، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی با امکان افزودن حافظه خارجی، دوربین‌های ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید مارشملو ۶.۰.۱ و باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپری مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند. بررسی اکسپریا XA را در اینجا مطالعه نمایید.

گلکسی J7 2016

بعد از موفقیت و فروش بالای گلکسی J7 در سال قبل، سامسونگ نسخه جدید آن را معرفی و به بازار عرضه کرد. این مدل نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های مناسبی داشته، البته بر روی کاغد برخی از ویژگی‌های آن‌ها برابر هستند. بدنه‌ پلاستیکی همراه با فریم فلزی حس مناسبی را به شما منتقل می‌کند. پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۸۷۰ با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T830MP2، رم ۲ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f1.9 و باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری مشخصات سخت‌افزاری آن را تشکیل می‌دهند. متاسفانه رزولوشن صفحه نمایش ۵.۵ اینچی گلکسی J7 2016 همچنان اچ‌دی باقی مانده است، البته این رزولوشن باعث شارژدهی عالی باتری شده است.

چرا اکسپریا XA از گلکسی J7 بهتر است؟!

sony-xperia-xa-aa-10-840x561

+ وزن ۱۳۷.۴ گرمی در مقابل ۱۷۰ گرمی

+ تراکم پیکسلی بیشتر نمایشگر به‌علت اندازه کوچک‌تر آن

+ تراشه گرافیکی قدرتمند‌تر نسبت به نماینده سامسونگ

+ رزولوشن بالاتر دوربین سلفی (۸ مگاپیکسل در برابر ۵ مگاپیکسل)

+ پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع

+ مجهز به شیشه محافظ ضد خش نمایشگر

+ دوربین جلویی با پشتیبانی از عکس‌برداری HDR

+ رابط کاربری روان‌تر

چرا گلکسی J7 از اکسپریا XA بهتر است؟!

samsung-galaxy-j7-2016-images

+ نسبت صفحه نمایش به بدنه بهتر (۷۲.۳ درصد در مقابل ۷۱.۸ درصد)

+ استفاده از تکنولوژی Super AMOLED برای نمایشگر

+ دریچه دیافراگم f/1.9 دوربین اصلی و سلفی (دوربین‌های اکسپریا XA دارای دریچه دیافراگم f/2.0 هستند)

+ ظرفیت خالی داخلی بیشتر با وجود اندازه برابر (۱۰.۸ گیگابایت در برابر ۸.۲ گیگابایت)

+ باتری قابل‌تعویض توسط کاربر

+ کیفیت بالاتر دوربین

+ مجهز به فلاش LED برای دوربین جلو

+ شارژدهی بسیار بهتر باتری

+ صدای بلندتر بلندگو

کدام را بخریم؟

حال با توجه به توضیحات بالا و بیان برتری‌های هر مدل نسبت به دیگری،‌ این شما هستید که بایستی تصمیم بگیرید که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. اگر گوشی بهتری در این محدوده قیمتی مدنظر شما هست، آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

5 در مورد “اکسپریا XA یا گلکسی J7 2016؟! کدام‌یک را بخریم؟!”

  1. سونی هم قیمت مناسب تری نسبت به کارایی وزیبایی خاصی که داره بهتره هم میشه گفت سامسونگ بعد از شیش.هفت ماه هنگ می کنه ولی سونی نه

  2. معمولا سونی وسایل با کیفیت تری استفاده می کنه و چند چهارسال مثل روز اولشون کار می کنن الان اکثرا رفتن j7 2016 خریدن یا جورایی خز شده

  3. احسان پیمانی

    از نظر بنده هردو گوشی مناسب هستند و اگر به جزئیات توجه نکنیم انتخاب بین این دو آسانتر میشود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH