گزارش آی‌تی‌رسان از گردهمایی گیمینگ MSI در بازار کامپیوتر ایران

همانطور که پیش‌تر در آی‌تی‌رسان اعلام کرده بودیم، MSI برای چهارم آذرماه در پاساژ ایران واقع در میدان ولیعصر تهران مراسمی را ترتیب داده بود. در این مراسم که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و گیمرهای برتر ایران برگزار شد، این کمپانی تایوانی از ورود نسل جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگش به ایران خبر داد.

در ابتدای مراسم آقای دیوید یانگ، مدیر فروش نوت‌بوک‌های MSI در ایران ضمن خوش آمدگویی اعلام داشت که این یکی از مهمترین مراسمات MSI است. در ادامه دیوید یانگ گفت:

بازار گیمینگ در طول چند سال گذشته توسط برخی برندها همچون ایسوس و ایسر به صورت جدی دنبال شده است. MSI نیز با درک توان بالای این بازار قصد دارد تا با معرفی سری جدید محصولاتش با نام N17 و ویژگی‌های خاص گیمینگ ثابت کند که در این عرصه حرفی برای گفتن خواهد داشت.

msi-event-8

سپس آقای مارک لی با استایل خاص خودش وارد شد و در رابطه با جایگاه MSI در بازار توضیح داد:

MSI در بخش پردازنده با اینتل، در بخش گرافیکی با انویدیا، در بخش لوازم جانبی گیمینگ با برخی کمپانی‌ها همچون SteelSeries و با کمپانی Cherry که سویچ‌ کیبوردهای گیمینگ را می‌سازد، همکاری نزدیکی دارد. در مجله آنلاین اقتصادی تایوان اعلام شده که MSI در عرصه لپ‌تاپ‌های گیمینگ حدود ۱۹ درصد از بازار در اختیار دارد و این در حالی است که کمپانی‌های رقیب همچون ایسوس با ۱۵ درصد، دل با ۹ درصد و لنوو با ۵ درصد از سهم بازار در رده‌های بعدی قرار دارند. برای اثبات برتری ما بد نیست اشاره کنیم که در مجله PCMag و در سطح بین المللی، MSI در عرصه لپ‌تاپ و کامپیوترهای خانگی پس از اپل در جایگاه دوم قرار دارد. در میان ۱۰ نوت‌بوک برتر دنیا نیز دو مورد متعلق به کمپانی MSI است.

msi-event-10

سپس مارک و دیوید به معرفی سری لپ‌تاپ‌های GT ،GS ،GP و GP پرداختند و اشاره داشتند که هر کدام از این مدل‌ها قشر خاصی از جامعه را در بر می‌گیرد و در واقع MSI سعی کرده تا لپ‌تاپ‌های متنوعی را راهی بازار کند و سلایق متفاوت را پوشش دهد. در ادامه مارک نگاهی به گرافیک‌ موجود در سری N17 لپ‌تاپ‌های MSI انداخت و گفت:

در راستای شعار MSI حالا قدرت گرافیکی برتر در اختیار دسکتاپ‌ها نیست و در واقع آن کلیشه همیشگی که گرافیک دسکتاپ از لپ‌تاپ قدرتمندتر است دیگر شکسته شده و حالا شما می‌توانید تا ۹۹ درصد قدرت دسکتاپ را در نوت‌بوک MSI در اختیار داشته باشید.

msi-event-14

سپس مارک دستگاه Vortex را معرفی کرد که در واقع یک کیس گیمینگ است و به دو کارت گرافیک GTX 1070 مجهز بوده و تمامی قابلیت‌های لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI را نیز در خود گنجانده است. پس از مقایسه مختصری که مارک میان کارت گرافیک‌های سری ۹ و ۱۰ جیفورس داشت، در رابطه با لپ‌تاپ‌های سری GT گفت:

GT80 و GT83 توانسته‌اند در سطح بین‌المللی خوش بدرخشند و جوایز بسیاری را از آن خود کنند. GT83 با توجه به اندازه بزرگش باز هم توانسته جایزه برتر طراحی IF Design Award را به خود اختصاص دهد.

در این میان مارک اشاره خاصی به قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری لپ‌تاپ‌های این کمپانی داشت و آن‌ها را برتر از رقبا دانست. علاوه بر این‌ها مارک اذعان داشت که در برخی مدل‌های MSI ویژگی‌های خاصی گنجانده شده که ارزش آن‌ها گاها تا بیش از ۲۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید. موردی که در لپ‌تاپ‌های MSI دیده می‌شود و نیازی به هزینه جداگانه نیست اما در سایر محصولات می‌بایست بابتش مبلغی را بپردازید.

جالب است بدانید که شما در سری لپ‌تاپ‌های موجود با پسوند Titan می‌توانید یک پای خنک کننده با نام Cooler Boost Titan را ببینید که شامل فن‌های بزرگ و ۱۵ لوله انتقال حرارت می‌شود.

پس از پایان صحبت‌های مارک، آقای سلیمی مدیر روابط عمومی شرکت پانا بر روی صحنه آمد و به معرفی محصولات Logitech G شامل هدست، کیبورد و ماوس‌های گیمینگ پرداخت. در نهایت و پس از پایان سمینار خبری، از علاقمندان به دنیای گیم ثبت نام به عمل آمد و ضمن به نمایش گذاشتن لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI در مرکز پاساژ ایران قرعه کشی میان علاقه‌مندان انجام و جوایزی نفیس به آن‌ها اهدا شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH