چگونه بروزرسانی ویندوز ۱۰ را به تعویق بیندازیم؟

همانطور که مطلع هستید، در ویندوز ۱۰ بروزرسانی به صورت اجباری صورت می‌گیرد. البته این اجبار مزایایی نیز دارد. از جمله این که با توجه به استفاده اکثر کاربران از یک نسخه مشابه، مشکلات مربوط به پشتیبانی مایکروسافت کاهش خواهد یافت. به علاوه کاربران با بروزرسانی سیستم خود احتمال آسیب پذیری از طریق بدافزارها را به حداقل ممکن می‌رسانند.

اما برخی افراد از اجباری بودن این قابلیت به ویژه زمانی که بروزرسانی‌های انجام شده به خوبی نصب نمی‌شوند، ناراضی هستند. با این حال کاربران ویندوز ۱۰ پرو و اینترپرایز امکان به تعویق انداختن بروزرسانی‌های خاصی را دارند.

برای این کار ابتدا از منوی استارت گزینه Setting را انتخاب کرده و سپس وارد قسمت Update & Security شوید. حال در پایین قسمت Update setting گزینه Advanced options را برگزینید. صفحه‌ای همانند شکل زیر را مشاهده خواهید کرد، حال کافیست تیک گزینه Defer feature updates را فعال کنید.

deferfeatureupdates

از این طریق تنها یک سری از آپدیت‌های خاص مثل موارد مربوط به امنیت سیستم را دریافت خواهید کرد و درمورد برخی از بروزرسانی‌ها مثل Creators Update تا چند ماه (تقریبا چهار ماه) اجباری وجود نخواهد داشت.

کاربران ویندوز ۱۰ نسخه Home توجه داشته باشند که قادر به استفاده از این روش نخواهند بود و باید از سایر روش‌های موجود برای محدود کردن بروزرسانی‌ها در ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH