دود سفید ایجاد شده در پشت هواپیماها به چه دلیل است؟

با توجه به تئوری نظریه پردازان، ابرهای خطی سفیدی که از موتورهای هواپیما بیرون می‌زند مواد شیمیایی هستند که موجب بیماری ما می‌شوند. حقیقت این است که ابرهای خطی ایجاد شده تنها دنباله‌ مسیری هستند که هنگام گرم و مرطوب بودن اگزوز هواپیما، هوای خنک را بالاتر از اتمسفر با دمای بیشتر خارج می‌کند. این قضیه همان واکنشی است که شما نفس خود را در هوای سرد صبحگاه حبس می‌کنید و سپس خارج می‌نمایید.

ابرهای خطی عمدتا از گاز H2O کریستالی شده (بخار آبی که از احتراق موتورهای هواپیما تشکیل می‌گردد) ساخته می‌شوند، بنابراین در صورتی گازهایی از دود و مه طولانی را مشاهده خواهید کرد که هواپیما در ارتفاعات بالا حرکت کند. اینکه خطوط سفید از زمین قابل مشاهده باشند یا خیر بستگی به درجه حرارت جو و همچنین چیزی به نام “فشار بخار” دارد. زمانی که هوا خشک است، ابرهای خطی ممکن است طی چند ثانیه یا چند دقیقه تبخیر شوند، این درحالی است که در شرایط مرطوب‌تر می‌توانید خطوط ابری طولانی‌تری را تا ساعت‌ها مشاهده کنید. اگر در این حالت رطوبت کافی در هوا موجود باشد، دنباله‌ها ممکن است طولی به اندازه ۴۰۰ متر داشته باشند.

اثرات زیست محیطی دیده شده از باقی ماندن ابرهای خطی، نگرانی برخی از کارشناسان را در پی داشته است چرا که به اعتقاد آن‌ها این ابرهای ساخته شده توسط انسان می‌توانند موجب تغییرات آب‌وهوایی گردند. ابرهای خطی تمایل به ایجاد ابرهای سیروس دارند و با پوشش اضافی اتمسفر می‌توانند میزان دما و بارش را تحت تاثیر خود قرار دهند.

1 در مورد “دود سفید ایجاد شده در پشت هواپیماها به چه دلیل است؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH