تحلیلگران Oppenheimer: اپل بیش از حد به آیفون وابسته است!

بدون هیچ شکی آیفون یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ اپل است و حتی شاید موفق‌ترین باشد. اگر چه اخیرا فروش آیفون کاهش داشته که ممکن است نشانی از اشباع بازار باشد و یا کاربران از نبود ویژگی‌های خلاقانه خسته شده‌اند.

تحلیلگران نیز نظری مشابه دارند. تحلیلگران شرکت اپنهایمر معتقدند که اپل بیش از حد به آیفون وابسته است. تحلیلگران اپنهایمر در گزارشی جدید می‌گویند:

ما معتقدیم که اپل فاقد شجاعت لازم برای رهبری نسل بعدی نوآوری (هوش مصنوعی، سرویس‌های مبتنی بر پردازش ابری، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان) است. در عوض، اپل بیش از پیش به آیفون متکی شده است. ما معتقدیم که اپل در دهه آینده به بیماری مبتلا خواهد بود. ریسک‌های پیش روی این کمپانی هیچگاه به اندازه این زمان نبوده است.

البته شاید یافته‌های اپنهایمر چندان جدید نباشد. پیش‌بینی می‌شود که فروش آیفون در سال ۲۰۱۸ به اوج خود می‌رسد. اپل قادر نخواهد بود که قیمت آیفون، مک و آیپدها را بالا ببرد و نبرد اپل با توسعه‌دهندگان بر سر نقش اپل به عنوان پلتفرم سخت‌افزاری و توسعه‌دهنده نرم‌افزار و سرویس بالا خواهد گرفت. البته اپنهایمر همچنان در کوتاه مدت نظر مثبتی نسبت به اپل دارد. تحلیلگران اپنهایمر می‌گویند:‌‌

ما معتقدیم که سودآوری بالا، داشتن پول نقد برای حفاظت از خود و رشد ناشی از عرضه آیفون ۸ در دهمین سالگرد رونمایی از آیفون، سرمایه‌گذاران را نسبت به این شرکت علاقه‌مند نگه می‌دارد. آنالیز ما برای کوتاه‌مدت تغییر نکرده است.

البته اپل خیلی کم در مورد طرح‌های آینده خود صحبت می‌کند و با اطمینان نمی‌توان در مورد آینده اپل صحبت کرد. در مورد محصولاتی همچون آیفون و آیپاد، هیچ نشانی از نوآوری یا کارهای خلاقانه دیده نمیشد و ناگهان آیفون و آیپاد معرفی شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH