۵ دلیل برای این که گوگل Photos را بر روی گوشی خود نصب کنید

گالری در تلفن‌های هوشمند از سری برنامه‌های پرکاربرد و محبوب است. همین موضوع باعث شده تا اپلیکیشن‌های زیادی برای مرور تصاویر و کلیپ‌ها در تلفن‌های همراه ساخته شود.

یکی از این سری برنامه‌های گالری، ساخته کمپانی گوگل بوده و به طور معمول به صورت پیش‌فرض بر روی اکثر گوشی‌های اندرویدی نصب شده است. اما معمولا کاربران از این اپلیکیشن پرقدرت چشم پوشی می‌کنند و ترجیح می‌دهند از برنامه گالری اختصاصی کمپانی سازنده گوشی موبایل استفاده می‌کنند.

در این مطلب می‌خواهیم با آوردن ۵ دلیل به شما ثابت کنیم که گوگل Photos بهترین اپلیکیشن مرور تصاویر در اندروید و حتی iOS است.

همگام سازی با اکانت گوگل

یکی از بهترین ویژگی‌های برنامه گوگل Photos همگام شدن آن با اکانت گوگل‌تان است. تصاویر به طور خودکار و البته با اجازه شما در فضای ابری گوگل درایو ذخیره می‌شوند. در این صورت دیگر جای هیچ نگرانی برای حذف شدن تصاویر وجود نخواهد داشت. آپلود شدن عکس‌ها با اطلاعات متفاوتی مانند محل، زمان و تاریخ گرفته شدن آن همراه خواهد بود.

گروه‌بندی تصاویر توسط شناسایی چهره افراد

بر اساس این ویژگی، گالری شما قادر است تا تصاویر را بر اساس چهره افرادی که در عکس‌ها حضور دارند، تقسیم بندی کند. به این ترتیب با انتخاب یک چهره خاص، تمامی عکس‌هایی که آن شخص درشان حضور دارد، به نمایش در می‌آید. همچنین شما می‌توانید برای چهره هر شخص یک نام تعیین کنید تا راحت‌تر آن را پیدا کنید. تمامی این موارد در اکانت شخصی گوگل شما ذخیره می‌شود.

gphotos

بخش جذاب Create New

یکی از منو‌های موجود در برنامه Photos، Asistant نام دارد که به شما امکانات مختلفی را ارایه می‌دهد. در این بخش شما می‌توانید به ساخت یک آلبوم جدید، تصاویر کالج، تصاویر متحرک و کلیپ بپردازید. ساخت کلیپ و تصاویر متحرک با کنار هم قرار گرفتن تصاویر موجود در آلبوم انجام می‌شود. بعد از ساخت هر یک از این موارد، شما می‌توانید آن را به سرعت به اکانت گوگل‌تان اضافه کنید.

حذف هوشمند تصاویر

حذف کردن یک تصویر از اپلیکیشن Photos بسیار آسان بوده و تنها با زدن دکمه Delete این عمل انجام می‌شود. اما مورد اصلی در این قسمت این است که تصاویر بعد از حذف شدن به یک پوشه جداگانه به نام Trash منتقل می‌شوند. تصاویر منتقل شده به Trash بعد از ۶۰ روز به صورت خودکار پاک می‌شوند. البته شما می‌توانید هر زمانی که می‌خواهید تصاویر موجود در این پوشه را پاک کنید.

جست‌و‌جو هوشمند تصاویر

معمولا اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط گوگل، از موتور‌ جست‌و‌جوی پیشرفته‌ای بهره‌مند شده‌اند. Photos هم از این قاعده مستثنی نیست. شما می‌توانید با نوشتن عباراتی که مربوط به تصویر مورد نظرتان است، فایل مربوطه را به سرعت پیدا کنید. این اطلاعات می‌توانند محل ثبت شدن تصاویر و یا نام اشخاص باشند.

کلام پایانی

گوگل Photos به تصاویر شما اهمیت می‌دهد. از آن‌ها با دقتی فراوان نگه‌داری می‌کند و اگر بخواهید مرتبا آن‌‌ها را بکاپ‌گیری می‌کند. سرعت و امکاناتی که این اپ در اختیارتان قرار می‌دهد با هیچ برنامه‌ای در این زمینه قابل مقایسه نیست. گوگل Photos معمولا از آن دسته برنامه‌هایی است که به طور پیش‌فرض در گوشی‌های اندرویدی نصب شده است. اگر در گوشی شما چنین نیست، می‌توانید این اپ را از لینک‌ زیر دانلود کنید.

علاوه بر اندروید کاربران iOS هم می‌توانند از گوگل Photos بر روی آی‌فون‌هایشان بهره ببرند. لینک دانلود از اپ‌استور هم در ادامه قرار گرفته است.

bazar-logo

12 در مورد “۵ دلیل برای این که گوگل Photos را بر روی گوشی خود نصب کنید”

  1. یه مدت به نظر می رسه این برنامه با سایر دستگاهها همگام سازی نمیشه

    علتش عدم دسترسی کاربران ایرانی از حدود ۷ ماه پیش هستش

    ولی اگر خواستین این کار و می تونین پایان هر ماه از گالری به عکسها اشتراک گزاری کنین و یا اینکه اگه خواستین پرینت بگیرین موردی اشتراک گزاری کنین و پرینت بگیرین

    در کل فعلا چاره ای جز این نیست
    و خود برنامه خیلی عالیه
    من کلا با تجربه خودم دارم میگم
    اگه اشتباه دارم منو راهنمایی کنین
    مرسی

  2. سلام به دوستان.
    یکی از امکانات زیبای این برنامه که در این خبر بهش اشاره‌ای نشده، امکان جستجو بر اساس تمام اشیای موجود توی عکسهاتونه. کافیه امتحان کنید و مثلا عبارت «دریا»، »گل» یا «سبز» رو جستجو کنید. نتیجه جستجو، متحیرتون خواهد کرد.

  3. سلام من گوگل پلاسو نصب کردم ولی وارد برنامش نمیتونم بشم همش میگم خطا در اتصال به سرور چیکارکنم؟؟؟

    4
    3
  4. سلام.من تمام عکسهایی که درسال۹۵ گرفتم رادرگوگل فتو همگامسازی وپشتیببان گیری کردم متأسفانه روز قبل آنهارابه اشتباه حذف وازtrash هم که فرصت ۶۰ روزه هست نیز حذف کردم.آیا راهی هست که دوباره آنها رااز آنجا یاازطریق ایمیلم بازیابی کنم؟اگر راهی رامعرفی کنید بسیار متشکرشده وعیدی خود را ازشما گرفته ام.ممنون

  5. من هم دقیقا”مشکل دیدگاه شماره ۱رادارم امابایک تفات که سرعت اینترنتم زیادبالانیست.( من پس ازسه سال واندی است اولین باردیگاهم رودرمورد گوگل فتوز ارسال میکنم لطفا”اشتباه ننویسید که تکرار است!!!

    1
    2
    1. علی‌رضا عباسی

      دوستانی که با دانلود شدن تصاویر مشکل دارند بهتره بدونند که این ویژگی متاسفانه توی ایران به مشکل خورده و قابل استفاده نیست.

      1
      2
  6. سلام من این برنامه رو خیلی وقته استفده میکنم و چند ماه پیش میتونستم هر کدوم از عکسها یا فیلمها رو دانلود کنم تا در گوشیم داشته باشم ولی الان چند مدته دانلود نمیشه و مینویسه بارگیری نشد میشه بگید چیکار کنم در ضمن سرعت اینترنتم هم بالاست ممنون میشم

    3
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH