آنچه گذشت: مروری بر مهم‌ترین مطالب آی‌تی‌رسان در هفته‌ای که گذشت

هفته‌ای دیگر گذشت و نوبت به مرور اخبار یک هفته اخیر در دنیای فناوری رسید، در این بخش از ساعت ۲۱ مروری خواهیم داشت بر مهم‌ترین مطالب آی‌تی‌رسان در هفته‌ای که گذشت. در ادامه باماهمراه باشید.

شنبه

هفته گذشته در اکثر سایت‌های خبری فناوری اطلاعات حرف از نمایشگاه الکامپ و خبر های آن بود. همانطور که می‌دانید نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آن‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌گردد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان عرضه می‌گردد و فرصتی برای تبادل نظر و مذاکره در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. دستاوردهای این تعاملات نقطه آغاز بسیاری از همکاری‌های تجاری و تکنولوژیکی فی‌مابین دست اندرکاران حوزه الکترونیک و کامپیوتر است که نقش معنی داری در تحرک بخشیدن به این حوزه صنعت و تولیدکنندگان و بازرگانان شاغل در آن ایفا می‌نماید.

تیم آی‌تی‌رسان نیز برای پوشش خبری این نمایشگاه برای شما عزیزان عازم نمایشگاه الکامپ شد.

اولین گزارش ما از بیست و دومین نمایشگاه الکامپ در رور شنبه ارتباط داشت با شرکت بزرگ تایوانی: شرکت ایسوس در نشست خبری محصولات گیمینگ خود را معرفی کرد

بوذری، مدیر بازاریابی ایسوس در نشست خبری این شرکت، ایسوس را تحسین‌برانگیزترین کمپانی دنیا در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد. وی افزود: از ۱۰ سال پیش ایسوس فعالیت خود را در بازار ایران آغاز کرده‌ و برند اول تایوان است. به گفته‌ وی، از سال ۱۹۸۹ ایسوس بیش از ۵۰۰ میلیون مادربورد فروخته است که اگر این مادربوردها کنار هم چیده شوند ۴ بار دور کره زمین پیچیده می‌شود.

پس از تهیه گزارش نشست خبری ایسوس نوبت به نشست خبری ایران اچ‌پی (فالنیک)، رسید که در موردش گزارشی تهیه کنیم، در این نشست که به منظور معرفی سبد محصولات و خدمات پس از فروش معتبر این شرکت برگزار شده بود، محصولات ایران اچ‌پی از گروه کالاهای ماشین های اداری، کامپیوترهای قابل حمل و دسکتاب وتجهیزات شبکه و سرور همچنین مواد مصرفی معرفی شد.

به گفته بشیرنژاد، ایران اچ‌پی همچنان در مسیر توسعه قدم برمی دارد و برنامه های توسعه ای بسیاری چه در زمینه عرضه محصولات و چه در زمینه خدمات پس از فروش دارد و در نظر دارد طرح ملی ارایه خدمات پس  از فروش را در سراسر کشور اجرا کند تا مشتریان  اچ پی در تمام کشور از خدمات مطمئن و مناسب بهره مند شوند.

وی همچنین از دریافت مجوز رسمی ارایه خدمات پس از فروش از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد و گفت، اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داد، حرکت مثبتی در مسیر ساماندهی بازار خدمات پس از فروش است که با حمایت و تلاش سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و همچنین اتحادیه صنف فناوران رایانه به نتیجه رسید. نتیجه اجرای این طرح هم معرفی ۴۵ شرکت ارایه دهنده خدمات پس از فروش معتبر از بین ۲۵۰۰ شرکت است.

در پایان روز هم مطلب پندانه منتشر شد که مزیت خرید گوشی های شیائومی از جمله: کیفیت ساخت، رابط کاربری و ارزش خرید را بیان می‌کرد.

یکشنبه

آپدیت جدیدی برای واتس‌اپ در راه است! روز یکشنبه خبری منتشر کردیم که اشاره به آپدیت اپلیکیشن واتس اپ داشت. این اپلیکیشن مشهور ممکن است به‌زودی قابلیتی را معرفی کند که می‌تواند برای کسانی که با بی‌احتیاطی تایپ می‌کنند، مفید باشد. نسخه بتای آپدیت جدید، به کاربران اجازه می‌دهد که پیام‌های فرستاده شده را ویرایش و یا لغو کنند. با این قابلیت اگر دریافت کننده پیام را ندیده باشد، شما می‌توانید ادعا کنید که پیام را نفرستاده‌اید.

ظاهرا امکان ندارد که ما در هفته خبری از شرکت سامسونگ و گوشی‌هایش برای انتشار نداشته باشیم، فکر می‌کنم پر حاشیه‌ترین شرکت در سال ۲۰۱۶ همین سامسونگ بود!

این بار گوشی گلکسی S7 Edge خانمی به نام Ashleigh Deakin منفجر شد و او را از گوشی‌های سامسونگ متنفر کرد!

خانم دیکن عکس گوشی منفجر شده‌اش را در فیسبوک منتشر کرد و گفت:سامسونگ، تو به درد نمی‌خوری! پس از مشاهده انفجار گوشی S7 Edge درست مقابل چشمانم در شب پیش، امروز دیگر کاربر رسمی آی‌فون خواهم بود. پس از این اتفاق دیگر هرگز از سامسونگ استفاده نمی‌کنم. من نه گوشی را شارژ می‌کردم و نه از آن استفاده می‌کردم. تنها بر روی میز نشسته بودم. من درباره گوشی نوت ۷ شنیده بودم، اما نه درباره گوشی خودم! لطفا برای کسانی که از این گوشی استفاده می‌کنند این مطلب را به اشتراک بگذارید تا مراقب باشند!

این پست بیش از ۲۰۰۰ بار اشتراک گذاری شد! البته شاید این خانم از سمت اپل جهت چنین پستی شارژ شده باشد، چه کسی می‌داند؟!

ظهر روز یکشنبه و در یک سمینار خبری که در حاشیه نمایشگاه الکامپ تهران و با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت هواوی برگزار گردید، ورود رسمی گوشی هواوی نوا پلاس با قیمت ۱.۱۵۰.۰۰۰۰ تومان به بازار ایران اعلام شد.

دوشنبه

در روز دوشنبه خبری مبنی بر انتشار بازی محبوب پوکمون گو برای ساعت‌های هوشمند اپل منتشر کردیم که شرکت نیانتیک در صفحه رسمی توییتر خود خبر از انتشار این بازی برای ساعت اپل در آینده‌ای نزدیک داده بود.

در این روز مبین نت از برقراری سرویس TDLTE در کشور خبر داد، نشست خبری شرکت ارتباطات مبین نت در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست، ریاضی مدیرعامل مبین نت با بیان این که از زمان تاسیس، ما پیشگام در ارایه سرویس باند پهن بی‌سیم در کشور بوده‌ایم، گفت: ۷  سال از زمان تاسیس مبین نت می‌گذرد و ما در سرویس وایمکس پیشگام و ارایه دهنده بالاترین سرعت دسترسی به دیتا بوده‌ایم.

وی افزود: از ۳ سال گذشته و همگام با تغییرات فناوری در دنیا و شرکت‌هایی که شروع به ارائه سرویس دیتا کردند، ما نیز به تحقیق و مطالعه بر روی فناوری‌های روز دنیا و طراحی و اجرای تکنولوژی TDLTE پرداختیم.

ریاضی با اشاره به این که از نیمه دوم دی‌ماه سال جاری سرویس TDLTE را راه اندازی و ارائه خواهیم کرد اظهار داشت: شروع ارائه سرویس TDLTE از شهر تهران و کرج خواهد بود و به تدریج و پیوسته در تمامی استان‌های کشور این سرویس را دایر خواهیم کرد. ریاضی ادامه داد: همگام با نگرش جدید و ارائه تکنولوژی TDLTE نماد گرافیکی مبین نت را نیز تغییر دادیم. لوگوی جدید بر پایه تمرکز مبین نت بر ارائه سرویس های پهن باند بی سیم و مبتنی بر تکنولوژی TDLTE است.

خبر بعدی در مورد شرکت الجی است: ال‌جی رسما از تبلت G Pad III با نمایشگر ۱۰.۱ اینچی رونمایی کرد

ال‌جی در روز دوشنبه رسما از تبلت G Pad III با نمایشگر ۱۰.۱ اینچی پرده برداشت. این تبلت از ۴G LTE پشتیبانی کرده و دارای نمایشگری با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. تبلت جدید، نسخه با نمایشگر بزرگتر تبلت G Pad III با نمایشگر ۸ اینچی است که در ماه می معرفی شد و برای مطالعه و استفاده در کلاس‌های آنلاین بهینه شده است.

سه شنبه

مایکروسافت پتنت جدیدی در رابطه با دنبال‌کردن حرکات چشم به ثبت رساند

هولولنز محصولی خلاقانه است که هنوز به بازار عرضه نشده است. اما این باعث نمی‌شود تا مایکروسافت از بهبود آن صرف‌نظر کند. این غول نرم‌افزاری اخیرا پتنتی با عنوان «سنسورهای خازنی برای تعیین جهت خیره‌شدگی چشم» به ثبت رسانده که برای بهبود مکانیسمی در هولولنز با عنوان Gaze توسعه داده‌ شده است.

گوگل پیکسل از یک مشکل صوتی عجیب رنج می‌برد!

گوگل پیکسل و پیکسل XL را می‌توان بهترین و با کیفیت‌ترین تلفن‌های هوشمند اندرویدی دانست که در حال حاضر می‌توانید اقدام به خرید آنها نمایید. اما ظاهرا مشکلاتی در زمینه اسپیکر، به خصوص در زمانی که صدا به بیشترین مقدار خود می‌رسد، وجود دارد.

کلش آف کلنز آپدیت کریسمس را دریافت کرد

آپدیت هیجان‌انگیز و جذاب کلش آو کلنز برای ماه دسامبر در نهایت برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه شد. این نسخه جدید، دارای قابلیت‌های جالبی است که در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

چهارشنبه

تیم کوک از عرضه کامپیوترهای دسکتاپ جدید خبر داد

با توجه به اینکه آی‌مک یک سال و مک پرو سه سال است که هیچگونه بروزرسانی نشده‌اند، این شبهه برای بسیاری به وجود آمده که اپل به کاربران کامپیوترهای دسکتاپ خود چندان توجهی نمی‌کند. علاوه بر این، باتوجه به اینکه اپل در حال عرضه لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو جدید است، شاید این‌ طور به نظر برسد که قصد کار بر روی کامپیوترهای دسکتاپ را ندارد.

آپدیت اینستاگرام و اضافه شدن دو قابلیت جدید

مدتی است که قابلیت‌های مختلفی در حال اضافه شدن به اینستاگرام هستند و این روند همچنان ادامه دارد.

سه گوشی جدید از ال‌جی در FCC به ثبت رسید

اگر به خاطر آورید چندی پیش خبری درباره به ثبت رسیدن ۴ گوشی جدید از ال‌جی در FCC در فضای اینترنت پخش شد و حدس زدیم که این چهار گوشی از سری K ال‌جی باشند.

پنجشنبه

نوکیا از اپل به دلیل نقض ۳۲ پتنت شکایت کرد!

در سال ۲۰۰۹، نوکیا از اپل به دلیل نقض ۱۰ پتنت در نسخه اولیه آیفون شکایت کرد. نوکیا در آن زمان اپل را متهم کرده بود که قصد دارد از ابداعات نوکیا به صورت مجانی استفاده کرده و از این راه سود کسب کند. در نهایت، اپل و نوکیا قراردادی بستند که تا پایان امسال برقرار است. اما بنظر می‌رسد که موضوع خاتمه نیافته است.

۱۲ گوشی برتر سال ۲۰۱۶/ بهترین را انتخاب کنید!

در حال نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۶ و بستن پرونده گوشی‌های معرفی شده در امسال هستیم. متاسفانه در چند سال اخیر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند خلاقیت گذشته یا به‌عبارتی جرات قبل را ندارند و تنها شاید بتوان ال‌جی و یا موتورولا را هنوز خلاق نامید، البته ال‌جی هرسال در محصولات خود ایده‌های تازه‌ای را به‌کار می‌برد ولی در سال آینده خبری از آن‌ها نیست که بارزترین آن وجود طراحی ماژولار در ال‌جی G5 و حذف شدن آن از ال‌جی V20 است. در ابتدا سعی می‌کنیم نگاهی به وضعیت شرکت‌های مطرح تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ داشته باشیم.

سامسونگ گلکسی S6 Edge هم آتش گرفت!

در چند ماه اخیر ضربه‌هایی زیادی به اعتبار سامسونگ وارد شده است. البته که در مورد گلکسی نوت ۷ صحبت می‌کنیم. اسمارت‌فونی که قرار بود به بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ تبدیل شود، تبدیل به بزرگترین فاجعه سال ۲۰۱۶ شد. اما علاوه بر گلکسی نوت ۷، گاهی اوقات خبرهایی از انفجار دیگر پرچمداران سامسونگ نیز به گوش می‌رسد.

جمعه

تعداد خبرها در روز آخر هفته کاهش داشت، بالاخره تعطیل هست و ما هم شاید به کمی استراحت نیاز داشته باشیم! برای همین امروز کمی دیرتر مطلب اول را بر روی سایت گذاشتیم تا مبادا کسانی که زیاد می‌خوابند، اذیت شوند! مقاله اول یک آموزش جالب برای آی‌فون داران بود که در آن گفتیم  چگونه شورت‌کات‌های تاچ سه‌بعدی در آی‌فون راشخصی سازی کنیم!

در مقاله بعدی به سراغ غول‌های بزرگ فناوری رفتیم و در یک مقاله تحلیلی گفتیم که چرا اپل، گوگل و سامسونگ بر روی خودروهای متصل سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ در این مطلب به این موضوع پرداختیم که صنعت خودرو در آینده، گره زیادی با فناوری خورده است.

مقاله بعدی یک خبر جالب بود در این باره که گوگل سال آینده دو ساعت هوشمند روانه بازار می‌کند! ظاهرا این کمپانی آمریکایی پس از ورود به عرصه گوشی، تبلت و لپ‌تاپ‌های هوشمند، این بار اسمارت واچ‌ها را هدف گرفته، جایی که اپل بزرگ‌ترین بازیگر آن بوده و کاربران روی چندان خوشی هم به این بخش از بازار نشان نداده‌اند.

یک مطلب مشاوره‌ای و جذاب هم برای این روز داشتیم و ۷ اسمارت فون برتر بازار برای کسانی که بودجه‌ای در این حدود دارند و عزم جدی برای تهیه گوشی گرفته‌اند، به رشته تحریر در آوردیم، پس این مقاله را از دست ندهید: بهترین گوشی‌های بازار در محدوده قیمتی ۱ تا ۱.۲ میلیون تومان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH