اچ‌تی‌سی U Play

اچ‌تی‌سی از اهداف خود برای فروش در سال ۲۰۱۶ عقب ماند!

اچ‌تی‌سی ۱۰ بهترین گوشی است که این کمپانی تولید کرده است. اما کسی به خرید آن علاقه‌ای ندارد. در سالی که فاجعه گلکسی نوت ۷ ممکن بود به فروش اچ‌تی‌سی کمک کند، این سازنده تایوانی فروشی کمتر از سال ۲۰۱۵ خواهد داشت.

اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۵، ۱۸ میلیون اسمارت‌فون به فروش رساند، اما با کاهش فروش در آمریکا، چین و اروپا، فروش این شرکت در سال ۲۰۱۶ تنها بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون واحد خواهد بود. این به معنای کاهش فروش ۳۳ تا ۴۴ درصدی خواهد بود. یکی از دلایل عملکرد ضعیف اچ‌تی‌سی در ایالات متحده نبود استراتژی بازاریابی عنوان می‌شود. بعلاوه، اچ‌تی‌سی بر واقعیت مجازی و هدست واقعیت مجازی HTC Vive تمرکز کرده است. زمانی که پیش‌فروش برای این هدست آغاز شد، اچ‌تی‌سی توانست تنها در ۱۵ دقیقه، ۱۲ میلیون دلار کاسب شود. با قیمت ۷۹۹.۹۹ دلاری، تمرکز بر Vive چندان بیهوده بنظر نمی‌رسد. در نهایت، از سال ۲۰۱۵ اچ‌تی‌سی عنوان بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون تایوان را از دست داد.

فروش سال ۲۰۱۷ اچ‌تی‌سی به دلیل فروش کم در چین، کمتر نیز خواهد شد. تنها اگر اچ‌تی‌سی با یک محصول خارق‌العاده وارد بازار شود، این اتفاق نمی‌افتد.

البته اوضاع دیگر سازندگان اسمارت‌فون تایوانی نیز چندان جالب نیست. انتظار می‌رود که ایسوس در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰ میلیون گوشی روانه بازار کند که نسبت به ۲۵ میلیون گوشی فروخته شده در سال قبل، کاهش ۲۰ درصدی نشان می‌دهد. دلیل این کاهش فروش را می‌توان کاهش فروش در چین، اروپا و آمریکا و همچنین تاخیر در عرضه زن‌فون ۳ دانست. اوضاع در سال ۲۰۱۷ نیز چندان خوب نخواهد بود، چون رقابت شدید با برندهای محلی در چین و جنگ قیمت در هند باعث می‌شود که ایسوس راه سختی در پیش داشته باشد.

ایسر نیز در سال ۲۰۱۶ تنها ۵ میلیون گوشی می‌فروشد که این از هدف ۱۰ میلیون گوشی کمتر است. بنظر می‌رسد که سازندگان تایوانی راه پر و پیچ خمی در پیش خواهند داشت.

3 در مورد “اچ‌تی‌سی از اهداف خود برای فروش در سال ۲۰۱۶ عقب ماند!”

  1. اچ تی سی کلا از همه چی عقب افتاده و بزودی از خاطرات محو میشه با این تولیداتش!! اما حیف که برند خوبی بود یه زمانی!!

  2. مشکل اصلی اچ تی سی اینه که هیچوقت نواوری نداشته طراحی تکراری گوشیاش هم همین موضوع رو نشون میده شاید بکید سونی هم تکراری میسازه ولی حداقل تو این سالها نشون داده که نواوره. نمایشگر ۴k، گذاشتن اسکنر اثر انگشت در بهترین جای ممکن و همگام سازی عالی بین محصولات سونی مثل پلی استیشن نشون دهنده هلاقیت سونی هست

    1. اچ تی سی داشت ۵ ماه پیش میمرد برشکست شده بود یادمه ۵ ماه پیش اون مرده ترسید خودشو بازنشس کرد و ریاست رو داد به یک زن
      اچ تی سی بی عرضه ترینه گوشی هاش آشغاله دارم بالا میارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH