بر خلاف فاجعه گلکسی نوت ۷، سامسونگ فصل چهارم پرسودی خواهد داشت

فروش قوی در بخش نیمه‌هادی‌ها باعث می‌شود که سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، بر خلاف فاجعه گلکسی نوت ۷، سود سرشاری داشته باشد.

IBK Securities معتقد است که سامسونگ در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ سود ۷.۲۴ میلیارد دلاری را به ثبت خواهد رساند. نیمی از این سود از بخش نیمه‌هادی حاصل شده که آن نیز خود محصول فروش بالای چیپ‌های حافظه است. موسسه HMC Securities نیز همین نظر را دارد. پس می‌توان گفت بر اساس گفته‌های دو موسسه، سود سامسونگ نسبت به تخمین‌های قبلی، ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت. اگر این میزان سود محقق شود، بیشترین میزان سود سامسونگ در سه سال اخیر خواهد بود. حال تصور کنید که اگر گلکسی نوت ۷ نیز وجود داشت، سود سامسونگ چه میزان بود!

اگر این پیش‌بینی درست باشد، این بدان معناست که سود سامسونگ نسبت به سه ماهه قبل ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. دیگر تحلیلگران معتقدند که به دلیل فاجعه گلکسی نوت ۷ و تحقیقات قضایی، سود سامسونگ در  سه ماهه چهارم به ۶.۷ میلیارد دلار می‌رسد. اما حتی این میزان سود هم نسبت به سود ۴.۳۳ میلیارد دلار در سه ماهه قبل، افزایش حداقل ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تا اینجای کار بنظر می‌رسد که استراتژی سامسونگ برای دفع خطر گلکسی نوت ۷ موفق بوده و این فاجعه نتوانسته به سود سامسونگ آسیبی بزند، اما اگر سامسونگ می‌خواهد بازگشت قدرتمندتری داشته باشد، باید پرچمدار بعدی خود را با امکانات بالا عرضه کند. انتظار می‌رود که گلکسی S8 به رم ۸ گیگابایتی مجهز بوده و یک مدل ۶ اینچی نیز از آن عرضه شود.

3 در مورد “بر خلاف فاجعه گلکسی نوت ۷، سامسونگ فصل چهارم پرسودی خواهد داشت”

  1. سامسونگ یک ماهی فروش بود
    الانم دیگه از تاریخ انقضاش گذشته باید بره کنار
    خون مردم رو کشید با این گوشی هاش

  2. جالبه که با این فاجعه باز هم سود دهی داره البته اگه اس۸ اونچیزی که باید باشه از اب در نیاد ضربه سنگینی میخوره

  3. جووووونم سامسونگ
    سونی و ال جی و اچ تی سی مثه بنز هر روز گوشی میزنن سودشون به اندازه سامسونگی که به خاطر نوت این همه داستان داشت هم نیست
    حالا تازه عصبانی شده ببین اس ۸ چه گوشی شاخی بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH