افزایش عمر باتری گوگل پیکسل

افزایش عمر باتری گوگل پیکسل با چند روش ساده!

با این که گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL به نسبت اندازه نمایشگرشان از باتری با ظرفیت مناسبی بهره برده‌اند، اما ممکن است همچنان برای تعدادی از کاربران این میزان ظرفیت کم باشد و به دنبال راهی برای بهبود عملکرد این دو گوشی در زمینه باتری و مصرف انرژی باشند. باتری هر دو گوشی باید برای کاربری معمولی در یک روز دوام بیاورد، اما اگر این طور نیست ادامه مطلب را بخوانید و با راه‌کارهایی برای افزایش عمر باتری گوگل پیکسل آشنا شوید:

اپلیکیشن‌هایی را که شارژ زیادی مصرف می‌کنند، غیرفعال کنید

گوشی‌های پیکسل در بخش باتری یک قابلیت برای بهینه سازی دارند که با نام Doze شناخته می‌شود. با فعال کردن این قابلیت تلفن همراه شما به همراه تمامی اپ‌ها به کم‌ مصرف‌ترین حالت ممکن‌شان وارد می‌شوند. این قابلیت بر روی عملکرد کلی دستگاه تاثیری نخواهد داشت و شما حتی اعلانات مربوط به اپ‌هایی که در این حالت قرار گرفته‌اند را دریافت خواهید کرد. اما گاهی اوقات اپلیکیشن‌های کد شده‌ای وجود دارند که حتی در حالت Doze هم به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند و همچنان از باتری تلفن هوشمند شما استفاده می‌کنند.

افزایش عمر باتری گوگل پیکسل

برای این که این سری اپ‌ها را بیابید و آن‌ها را غیرفعال کنید وارد منوی تنظیمات شده و از آن‌جا وارد بخش Battery شوید. هنگام وارد شدن به این منو با لیستی از عملکرد‌های حیاتی دستگاه مواجه می‌شوید. اگر در این لیست یک اپلیکیشن خاص با درصدی نزدیک به این اعمال حیاتی را مشاهده کردید، مطمئن باشید یکی از دلایل اصلی تمام شدن زود هنگام شارژ گوشی شما، آن خواهد بود. شما می‌توانید این اپ‌های پر مصرف را اگر از نوع سیستمی نباشند، حذف کنید و یا به طور کل آن‌ها را غیرفعال کنید.

از ویژگی بهینه سازی باتری استفاده کنید

بهینه سازی باتری در گوشی‌های اندرویدی قابلیتی است که پیچیدگی خاص خودش را دارد و شما باید به طور مداوم آن را کنترل نمایید. اما اگر مشکل جدی در زمینه باتری دارید، این قابلیت ارزش امتحان کردن را دارد. توسط این قابلیت شما برنامه‌هایی را که باید در پس‌زمینه متوقف باشند، انتخاب می‌کنید. در این صورت دیگر هیچ اپ اضافی در پس‌زمینه وجود نخواهد داشت و هیچ انرژی هم صرف پردازشش نمی‌شود. در آخر نتیجه این اعمال بهبود چشم‌گیر باتری گوشی خواهد بود.

برای استفاده از این قابلیت از منوی تنظیمات وارد بخش Battery شده و از آن‌جا توسط دکمه منو Battery optimization را انتخاب کنید. بهینه ساز باتری در اندروید به طور اتوماتیک از لحظه‌ای که از گوشی استفاده می‌کنید فعالیت شما را تحت نظر می‌گیرد و طبق آن برنامه‌هایی که نیاز به باز بودن در پس‌زمینه دارند و یا برنامه‌هایی که نیاز به توقف در زمان خاصی دارند را ثبت می‌کند. با این وجود بهتر است خودتان دست به‌کار شوید و بر طبق فعالیت شخصی‌تان بهینه ساز باتری را شخصی سازی کنید.

هنگامی که وارد این بخش می‌شوید لیستی با عنوان Not optimized دیده می‌شود که در آن اپ‌هایی که بهینه نشده‌اند قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید این لیست را چک کنید و اگر برنامه خاصی نیاز به بهینه شدن را داشت، به لیست اضافه کنید. همچنین منوی خاصی برای دسترسی به اپ‌های بهینه شده موجود بوده که می‌توانید آن‌ها را از این لیست حذف کنید.

از ویژگی دخیره انرژی استفاده کنید

Battery Saver یا همان ذخیره کننده انرژی قابلیت ساده‌ای است که بر روی اکثر تلفن‌های هوشمند تعبیه شده است. این قابلیت بر روی گوگل پیکسل هم موجود بوده که توسط آن می‌توانید به عمر باتری طولانی‌تری دست پیدا کنید.

با روشن کردن این ویژگی عملیات پردازشی تلفن همراه شما محدود می‌شود، لرزش‌های آن کاهش می‌یابد، قابلیت مکان‌یابی غیرفعال می‌شود و داده‌های پس‌زمینه متوفف می‌گردند. مجموع این اقدامات تاثیر بزرگی بر عملکرد دستگاه نخواهد گذاشت، اما برای ذخیره انرژی باتری بسیار موثر خواهد بود.

برای فعال کردن این قابلیت تنها کافی است منوی اعلانات را به پایین بکشید و از آن‌ قسمت Battery Saver را فعال کنید. این ویژگی به صورت خودکار زمانی که شارژ گوشی شما به ۱۵ درصد می‌‌‌رسد فعال می‌شود و تا زمانی که گوشی را به شارژ نزنید، فعال خواهد بود.

Battery Saver قابلیتی نیست که بخواهید آن را برای همیشه روشن نگه دارید؛ اما گاهی اوقات در شرایط خاصی که شما دسترسی به شارژر ندارید و شارژ گوشی‌تان روبه اتمام است، بسیار کاربردی خواهد بود.

افزایش عمر باتری گوگل پیکسل

اپلیکیشن‌های بی‌مصرف را پاک کنید

یکی از کارهایی که شما برای رفع مشکل تمام شدن باتری می‌توانید انجام دهید، پاک کردن برنامه‌هایی است که مورد استفاده شما قرار نمی‌گیرند. زمانی که بی‌کار هستید یک گوشه بنشینید و یک نگاه به تمامی اپ‌های موجود در تلفن همراه‌تان بیندازید. بدون شک حداقل یک اپ که برای مدت طولانی است از آن استفاده نکرده‌اید در این لیست وجود دارد. پاک کردن این اپ‌ها انرژی مصرفی گوشی برای پردازش‌شان را کاهش می‌دهد و در نتیجه عمر باتری هم افزایش خواهد داشت.

از پاوربانک‌ استفاده کنید

کاملا می‌دانیم استفاده از پاوربانک‌ راه حل اساسی برای این مشکل نیست؛ اما می‌تواند کمک بزرگی در این بخش باشد. زمانی که شارژ باتری تلفن همراه‌تان در حال تمام شدن است و هیچ پریز برقی در نزدیکی شما وجود ندارد، پاوربانک‌ها می‌توانند بسیار کاربردی باشند. مدل‌های مختلفی از این پاوربانک‌ها با ظرفیت‌های مختلف موجود بوده که شما می‌توانید آن‌ها را برای گوگل پیکسل‌تان تهیه کنید.

افزایش عمر باتری گوگل پیکسل

اگر شما نیز راه‌کاری برای افزایش عمر باتری گوگل پیکسل دارید با ما به اشتراک بگذارید.

3 در مورد “افزایش عمر باتری گوگل پیکسل با چند روش ساده!”

  1. یعنی دمت گرم داچ علی
    قشنگ گوگل رو شستی رفت
    میگه اگه شارژ گوشیت داغونه از پاور بانک استفده کنن خخخخخخخخ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH