گلکسی S8 سامسونگ با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود

تا به امروز شایعاتی در فضای وب منتشر شده بود که گلکسی S8 سامسونگ قرار است رم 8 گیگابایتی داشته باشد؛ اما تا به امروز چنین چیپی با این حجم و مشخصات قدرت‌مند در بازار وجود نداشت تا در این پرچمدار جدید استفاده شود.

اما کمپانی کره‌ای SK Hynix که به ساخت حافظه‌های داخلی می‌پردازد، از یک رم 8 گیگابایتی که ساخت آن به صورت دو کاناله بوده، رونمایی کرد. بنابراین سازندگان تلفن‌های همراه می‌توانند به راحتی از این چیپ در پرچمداران جدیدشان استفاده کنند. این برای اولین بار نیست که SK Hynix به ساخت رم برای تلفن‌های هوشمند می‌پردازد، چرا که در سال 2013 این کمپانی اولین سازنده رم‌های 1 گیگابایتی برای تلفن‌های همراه بود و شرکت‌های مختلفی از آن استفاده کردند.

این کمپانی کره‌ای می‌گوید که چیپ رم جدیدش چیزی حدود 30 درصد کم‌تر از فضای درون گوشی را به نسبت LPDDR4 اشغال می‌کند، همچنین مصرف انرژی در این چیپ نزدیک به 20 درصد کاهش داشته است. بنابراین بهترین شرایط برای به‌کار گیری این چیپ در پرچمداران سال 2017 محیا شده است.

احتمال این‌ که گلکسی S8 از این چیپ بهره ببرد بسیار بالا است؛ اما فکر نمی‌کنیم کمپانی اپل بخواهد این مقدار از فضای رم را برای آی‌فون 8 جدیدش فراهم کند؛ چرا که اپل و سیستم عاملش به نسبت اندرویدی‌ها به حجم کم‌تری از رم نیاز دارند. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم از چه چیپی برای رم پرچمداران امسال استفاده خواهد شد.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

2 در مورد “گلکسی S8 سامسونگ با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH