بررسی اپلیکیشن می‌بریم: یک سفر برد برد!

اگر شما برای رفت‌و‌آمد از خانه تا محل‌ کارتان از خودرو شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید صندلی‌های خالی ماشین‌تان را با سایرین به اشتراک بگذارید. با انجام این کار تعداد خودرو‌های تک سرنشین موجود در خیابان‌ها کم می‌شود و در نتیجه در کاهش آلودگی هوا تاثیر مثبتی خواهد داشت.

در می‌بریم شما می‌توانید دو نقش همسفر یا راننده را داشته باشید. در صورتی که شما خودروی شخصی ندارید و یا نمی‌خواهید از آن استفاده کنید؛ می‌توانید اشخاصی را پیدا کنید که مسیرشان با شما یکی بوده و با آن‌ها تا محل کارتان همسفر باشید. هزینه این عمل به مراتب مناسب‌تر از ماشین‌های خطی بوده و طبق الگوریتم شرکت تاکسی‌رانی محاسبه می‌شود.

اما حالت دوم برای زمانی است که شما می‌خواهید با خودرو شخصی خودتان به محل کارتان بروید. در این صورت به‌عنوان راننده در اپ ثبت نام می‌کنید و به تعداد صندلی‌های خالی موجود در ماشین، به دنبال همسفر می‌گردید.

مراحل ورود به اپ چه به‌عنوان همسفر و چه به‌عنوان راننده بسیار آسان بوده و در چند مرحله کوتاه صورت می‌گیرد.

چرا از اپلیکیشن می‌بریم استفاده کنیم؟

هزینه رفت‌و‌آمد روزانه‌تان از خانه تا محل کار با این اپ به شدت کاهش‌ می‌یابد و کرایه آن تا چیزی حدود 30 درصد ارزان‌تر از تاکسی‌های خطی است. بنابراین استفاده از آن بسیار به صرفه خواهد بود. از طرفی هم اگر نقش راننده را داشته باشید، هزینه بنزین‌تان به این صورت فراهم خواهد شد.

اما مورد دیگری که سازندگان می‌بریم بر روی آن مانور بسیاری داده‌اند، کاهش آلودگی هوا با کم شدن خودروهای تک سرنشین در خیابان‌ها است که همین موضوع می‌تواند کاربران زیادی را به سمتش بکشاند.

طرز کار می‌بریم چگونه است؟

طرز کار این اپ بسیار آسان بوده و تنها در 3 مرحله انجام می‌گیرد. بعد از ثبت نام از شما آدرس محل زندگی، آدرس محل کار، ساعت رفتن از خانه به محل کار، روز‌هایی که از این مسیر استفاده می‌کنید و همچنین وضعیت همسفری و یا راننده بودن‌تان را مشخص می‌کنید. پس از آن می‌توانید مسیرهای‌تان را مدیریت کنید و همسفر مناسب‌تان را پیدا کنید و در آخر هم محل و زمان ملاقات را هماهنگ کنید. انتخاب مسیرها، مشاهده راننده و همسفر همگی از طریق نقشه امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین بخش خاصی وجود داشته که به شما یک کد ثبت نام به عنوان معرف می‌دهد و شما با به اشتراک گذاشتن آن و معرفی اپ به سایرین، می‌توانید در هزینه سفرهای‌تان تخفیف بگیرید.

می‌بریم چه مشکلاتی دارد؟

تا به امروز پرداخت هزینه رفت‌و‌آمد در می‌بریم تنها به صورت اینترنتی بوده و شما می‌بایست پیش از سفر هزینه را پرداخت کنید. تعداد کم رانندگان فعال در حال حاضر هم می‌تواند یکی از مشکلات باشد که البته این موضوع به گذشت زمان نیاز خواهد داشت. علاوه بر این‌ها احتمال‌ پیدا کردن یک راننده‌ که هم مسیر و هم زمان حرکتش با شما یکسان باشد، آن‌چنان زیاد نیست.

امنیت می‌بریم چگونه است؟

اینکه هر شخص تنها با یک شماره تلفن همراه می‌تواند به‌ عنوان راننده و همسفر در اپ ثبت نام کند، کمی ما را از نظر امنیت نگران کرد. اما رانندگان می‌توانند با وارد کردن اطلاعاتی مثل کد ملی، کد گواهینامه و کد کارت خودرو امنیت بیشتری را برای همسفران فراهم کنند.

وضعیت محیط اپ و رابط کاربری چگونه است؟

رابط کاربری موجود در می‌بریم، کمی ابتدایی بوده و نیاز به یک‌سری تغییرات در آینده دارد. در همین مدتی که از اپ استفاده کردیم، متاسفانه چندین بار با فورس کلوز شدن آن مواجه شدیم. بخش پروفایل موجود در اپ تقریبا کامل بوده و شما حتی می‌توانید تصویر خودتان را برای پروفایل قرار دهید.

خوشبختانه اخیرا شاهد اقدامات این چنینی و ساخته شدن اپ‌های مختلفی در این زمینه هستیم. می‌بریم هم یکی از این دسته اپ‌هاست که علاوه بر آسان نمودن رفت‌و‌آمد برای افراد، با هدف بزرگ‌تری که همان کمک به محیط زیست است، طراحی شده است. این برنامه با بیش از 1000 دانلود در بازار به صورت رایگان برای کاربران آماده دانلود بوده و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH