مدیاتک چیپست Helio P25 را معرفی کرد

کمپانی مدیاتک، آخرین نسل از پردازنده‌های میان رده سری P خود را با نام P25 معرفی کرد که تغییرات زیادی را نسبت به نسل قبلی یعنی P20 تجربه کرده است. یکی از ویژگی‌های مهم افزوده‌شده در این چیپست، پشتیبانی از دوربین‌های دوگانه است.

Helio P25 به نسبت P20 از لنزهایی با رزولوشن بالاتر و تا 24 مگاپیکسل برای لنزهای تکی پشتیبانی می‌کند و برای لنزهای دوگانه امکان استفاده از دو سنسور 13 مگاپیکسلی را فراهم می‌آورد. از دیگر امکانات این پردازنده می‌توان به حذف صداهای مزاحم هنگام مکالمه، افکت‌های رنگی و سیاه‌وسفید، ایجاد افکت بوکه (ایجاد عمق در تصویر) توسط دوربین دوگانه و نیز پشتیبانی از ویژگی HDR در هنگام ثبت تصویر و ویدئو اشاره نمود. همچنین به‌روزرسانی برای سیستم 3A در موتور سخت‌افزاری صورت گرفته و نیز زمان لازم برای فوکوس در دوربین دوگانه، به میزان 30 تا 55 درصد کاهش یافته است.


Helio P25 با فناوری تولید 16 نانومتری FinFet ساخته شده که همین موضوع، مصرف انرژی آن را تا 25 درصد نسبت به نسل قبلی کاهش می‌دهد. این پردازنده از معماری هشت هسته‌ای سود می‌برد که تمامی هشت هسته آن از نوع Cortex_A53 هستند. میان رده مدیاتک بر روی حداکثر فرکانس 2.5 گیگاهرتز تنظیم‌ شده و به‌مانند P20، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP2 را با فرکانس 900 مگاهرتز در خود جای‌داده است. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های آن، پشتیبانی از 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X است. همچنین این چیپ مجتمع به شکل بهتری از شبکه LTE پشتیبانی به عمل می‌آورد و سرعت بارگذاری فایل‌ها در آن بهبود یافته است. همه این‌ها در حالی است که میزان مصرف انرژی و گرمای تولیدی هم با کاهش همراه شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH