مسابقه هوشمندانه ششم: چگونه ده می‌شود؟

پس از برگزاری پنج مسابقه از فصل دوم هوشمندانه، حال نوبت به سوال ششم و آزمونی دیگر برای شما رسیده است تا ذهن‌تان را به چالش بکشد.

قوانین کلی مسابقه پیش از این خدمت شما توضیح داده شد، فقط این مورد را در نظر داشته باشید که برای بحث جهت رسیدن به جواب با سایر کاربران و ارسال پاسخ در بخش دیدگاه‌ها آزاد هستید. از اینجا می‌توانید قوانین کلی را نگاهی بیندازید و به یاد داشته باشید ما هر روز راس ساعت 12 ظهر یک سوال معماگونه برای‌تان طرح می‌کنیم و شما می‌بایست تا قبل از ساعت 10 صبح فردا به آن پاسخ دهید. در این بین، در ساعاتی خاص به شما راهنمایی‌هایی برای حل معما می‌کنیم. ساعت قرار دادن راهنمایی‌ها مشخص نیست ولی مکان قرار گیری راهنما فقط در صفحه اینستاگرام و تلگرام آی‌تی‌رسان است.

نفر نخست این مسابقه، برنده یک اسپیکر بلوتوث هوشمند خواهد شد!

سوال هوشمندانه ششم

در پیاده رو مشغول قدم زدن بودم، ناگهان مردی را دیدم که با ردایی عجیب در گوشه‌ای نشسته بود و چیزی را زیر لب زمزمه می‌کرد، از او پرسیدم: کیستی؟ گفت: من پوبلیوس نیگیدیوس فیگولوس هستم! حال از تو سوالی دارم که اگر پاسخش را به من بدهی، می‌دانم که باهوش‌ترین فرد روی زمینی! سوال این است: من یک را از عدد یازده بر می‌دارم و ده می‌شود، یک را از عدد نُه برمی‌دارم باز هم ده می‌شود، چگونه چنین چیزی ممکن می‌شود؟

برای پاسخ دادن سه نکته زیر را در نظر بگیرید

1- برای شرکت در این مسابقه حتما بایستی عضو سایت باشید و پاسخ را با نام کاربری خودتان ارسال کنید (برای عضویت از اینجا اقدام کنید). فردی که پس از مسابقه دوازدهم حایز بیشترین آی‌تی (امتیاز) شده باشد (در مجموع) ضمن دریافت عنوان هوشمندترین کاربر آی‌تی‌رسان، اسپیکر هوشمند را نیز هدیه می‌گیرد.

2- پاسخ را در کامنت‌های همین مطلب بگذارید! شاید با خود بگویید که سایر کاربران هم پاسخ شما را می‌بینند؛ درست است اما آن‌ها از کجا می‌دانند که جواب درست چیست؟ ضمن اینکه نفرات نخست، بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و برای همین اول بودن بسیار مهم است. همچنین ما پاسخ‌ها را پس از ۳۰ دقیقه منتشر می‌کنیم.

3- برای گذاشتن دیدگاه درباره مسابقه محدودیتی وجود ندارد اما شما تنها یک بار می‌توانید پاسخ دهید و حتی اگر بفهمید که جواب‌تان اشتباه بوده، هیچ کاری برای تغییر آن دیگر نمی‌توانید بکنید! پس کاملا تامل کرده و سپس پاسخ را ارسال نمایید. بایستی پاسخ را هم در یک دیدگاه مجزا و به صورت زیر که داخل پرانتز قرار دارد، بنویسید.

(پاسخ هوشمندانه: جواب)

11 در مورد “مسابقه هوشمندانه ششم: چگونه ده می‌شود؟”

  1. مجید رضا ضابطیان حسینی

    از ادمین عزیز می خواهم در صورت امکان جواب کسانی که از روی جواب بقیه عینا کپی پیست می کنند حذف کنند تا حقی از بقیه ضایع نشود با تشکر

  2. (پاسخ هوشمندانه: منظور اعداد یونانی هستش که ۱۱ به صورت XI نوشته میشه اگه یک رو برداریم میشه ده. درضمن نه هم به صورت IX نوشنه میشه که با برداشتن یک میشه ده)

  3. پاسخ هوشمندانه: منظور از عدد یازده ، عدد یازده یونانی است که به صورتXI نوشته می شود که اگر عدد یک یونانی یعنی I را از سمت راست آن برداریم عدد ده یونانی یعنی X باقی می ماند و همچنین عدد نه یونانی که به صورت IX نوشته می شود که اگر عدد یک یونانی یعنی I را از سمت چپ ان برداریم بازهم عدد ده یونانی یعنی X باقی می ماند

  4. (پاسخ هوشمندانه: اعداد رومی هستند که XI به معنی یازده و IX به معنی نه هست و با حذف یک عدد ۱۰ حاصل میشود)

  5. پاسخ هوشمندانه: منظور اعداد رومی بوده که ۱۱ به صورت XI و نه به صورت IX نوشته میشود و با حذف یک دو‌عدد ۹ حاصل میشود

  6. پاسخ هوشمندانه:آن مرد با توجه به اسمش یونانی است
    در اعداد یونانی یازده بصورت xl هست که اگر( l) برذاشته شود میشود ۱۰
    و عدد ۹بصورت lx است که اگر(l) را برداریم باز میشود ۱۰

  7. (پاسخ هوشمندانه:عدد یک دومی که میگفت از ۹ برمیدارم در واقع منفی یک است که ۹ منهای۱-میشود ۱۰)

  8. پیشنهاد می کنم برای آنکه امکان استفاده کاربران از جوابهای بقیه نباشد جوابها را چندین ساعت (مثلا ۳ یا ۴ ساعت)پس از ساعت ۱۲ روی سایت بگذارید چون بعضی سوالات جوابشان با دیدن نظر بقیه به راحتی پیدا می شود و معلوم است که ان جواب داده شده کاملا درست است و بقیه به راحتی می توانند با دیدن جواب بقیه جواب درست را ارسال کنند

  9. (پاسخ هوشمندانه: منظور از عدد یازده ، عدد یازده یونانی است که به صورتXI نوشته می شود که اگر عدد یک یونانی یعنی I را از سمت راست آن برداریم عدد ده یونانی یعنی X باقی می ماند و همچنین عدد نه یونانی که به صورت IX نوشته می شود که اگر عدد یک یونانی یعنی I را از سمت چپ ان برداریم بازهم عدد ده یونانی یعنی X باقی می ماند)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH