امسال فروش اسمارت‌فون‌های با دوربین دوگانه 400 درصد افزایش خواهد داشت

ال‌جی اولین اسمارت‌‌فون با دوربین دوگانه را در سال ۲۰۱۱ روانه بازار کرد. ال‌جی Optimus 3D چون می‌توانست تصاویر سه بعدی بگیرد، نیاز به دوربین دوم داشت تا عمق را نیز ثبت کند. اچ‌تی‌سی وان نیز از دوربین دوگانه بهره می‌برد. ال‌جی V10 حتی دوربین دوگانه سلفی داشت.

دوربین‌های دوگانه روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. آمار و ارقام جدید حاکی از آن است که فروش اسمارت‌فون‌های با دوربین دوگانه با ۴۰۰ درصد افزایش به بیش از ۳۰۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۷ می‌رسد. با افزایش استفاده از دوربین‌های دوگانه در اسمارت‌فون‌ها، تولیدکنندگان قطعات این‌گونه دوربین‌ها نیز رشد پیدا می‌کنند. ال‌جی Innotek که برای اپل دوربین دوگانه تولید می‌کند، توانسته در سال گذشته به سود عملیاتی ۱۰۹ میلیون دلاری دست یابد. این سودآوری احتمالا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ نیز به دلیل عرضه ال‌جی G6 ادامه پیدا کند.

کمپانی دیگری که در زمینه دوربین‌های دوگانه فعالیت دارد، سامسونگ الکترومکانیک است. این بخش سامسونگ در حال حاضر برای شرکت‌های شیائومی و LeEco دوربین دوگانه تولید می‌کند و در حال مذاکره با شرکت‌های هواوی، ویوو  و اوپو است تا برای آن‌ها نیز دوربین دوگانه عرضه نماید. انتظار می‌رود که فروش سامسونگ الکترمکانیک در چین بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH