نمایش تبلیغات در فایل اکسپلورر ویندوز 10

تبلیغات به عضوی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده و قرار است در ویندوز هم مورد استفاده قرار بگیرند.کمپانی مایکروسافت ظاهرا در نظر دارد که با وارد کردن تبلیغات در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰ گستره حضور آگهی‌های تبلیغاتی را افزایش دهد.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود که از مدتی قبل در حال آزمایش کردن نمونه‌های مختلفی از تبلیغات برای به‌نمایش درآوردن آن‌ها در سیستم‌عامل‌ ویندوز ۱۰ است؛ طوری که این آگهی‌ها قابل پذیرش باشند. پیش از این شاهد انتشار تبلیغاتی در صفحه‌ی قفل ویندوز ۱۰ بودیم و علاوه بر آن تبلیغاتی در بخش اعلانات این سیستم‌عامل منتشر شده که به مصرف بالای باتری توسط مرورگر گوگل کروم اشاره کرده و کاربران را به استفاده از مرورگر مایکروسافت اج تشویق می‌کرد. حتی یک‌ دسته آگهی‌های pop-up عجیب و هدف‌گذاری شده برای کاربران کروم به‌نمایش درآمده که اطلاعاتی در مورد دستیار شخصی فروشگاه مایکروسافت به این افراد نشان می‌داد.

بنابراین تاکنون باید با ایده‌ مایکرسافت برای نمایش دادن تبلیغات آشنا شده باشید. با توجه به آنچه گفته شد مایکروسافت آمادگی دارد تا مرحله‌ بعدی این نوع تبلیغات را آغاز کند. این شرکت حالا مرورگر فایل ویندوز ۱۰ را هدف قرار داده است. اکسپلورر مشخصا یکی از اپلیکیشن‌های بسیار ضروری و پرکاربرد در سیستم‌ عامل ویندوز ۱۰ است و کاربران به‌ احتمال زیاد هر روز از آن استفاده می‌کنند؛ به‌ همین دلیل این مکان یک جایگاه مناسب برای به‌ نمایش درآوردن آگهی‌ها است.

نمایش این تبلیغات از هفته‌ جاری آغاز شده و شاید پیش از خواندن این خبر نیز چنین تبلیغاتی را در اکسپلورر ویندوز ۱۰ مشاهده کرده باشید. مطمئنا مایکروسافت می‌تواند به‌سادگی اعلام کند که فقط قصد معرفی سرویس فضای ابری One Drive را داشته است. همانطور که احتمالا می‌دانید وان‌درایو نیز خود بخشی از سرویس‌های مایکروسافت است که البته هر چه باشد به عنوان یک آگهی از آن یاد می‌کنیم.

اگر پس از مشاهده‌ این آگهی روی دکمه‌ Not Now کلیک کنید مجددا این آگهی در دفعات بعد به نمایش در خواهد آمد. برای جلوگیری از به نمایش درآمدن این تبلیغات در آینده باید در اپلیکیشن اکسپلورر ویندوز ۱۰ به منوی View و سپس Options in File Explorer مراجعه کرده و در ادامه گزینه‌ی Show sync provider notifications را به صورت غیر فعال در آورید. دقت کنید که خاموش کردن گزینه‌ اشاره شده باعث غیرفعال شدن تمام نوتیفیکیشن‌های همگام‌سازی خواهد شد. به هرحال باید اشاره کنیم که تاکنون هیچ راه حلی برای آن‌که فقط آگهی مربوط به وان‌ درایو حذف شود ارائه نشده است. قطعا در روزهای آینده روشی برای متوقف کردن این نوع تبلیغات ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH