پگی ویتسون، فضانورد 57 ساله ناسا رکورد جدیدی را به ثبت می‌رساند

پگی ویتسون 57 ساله که یکی ازفضانوردان ناسا است، رکورد جدیدی را به ثبت رساند که کارنامه کاری این زن پرتلاش را درخشان‌تر می‌کند. با ما همراه باشید.

روز گذشته ناسا اعلام کرد که پگی ویتسون نخستین فضانورد زنی است که برای دومین بار فرماندهی ایستگاه بین المللی فضایی را به عهده داشته و این رکورد به نام وی ثبت شده است. ویتسون در سال 2008 نام خود را به عنوان نخستین فرمانده زن در ایستگاه بین المللی فضایی ثبت کرد اما این تنها رکورد ثبت شده توسط ویتسون نیست.

روز پنجم آوریل نیز ناسا اعلام کرد که ویتسون به زودی رکورد طولانی‌ترین زمان اقامت در فضا را خواهد شکست. در حال حاضر این رکورد به جف ویلیامز آمریکایی تعلق دارد که 534 روز اقامت در فضا را به نام خود ثبت کرده است. ویتسون روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) این رکورد را پشت سر خواهد گذاشت. از آنجایی که با تمدید زمان اقامت پگی ویتسون در فضا قرار نیست وی تا ماه سپتامبر (شهریور) به زمین بازگردد، شکست رکورد مدت زمان اقامت او در فضا برای فضانوردان آینده دشوار خواهد بود.

آژانس فضایی روسیه یعنی Roscosmos و ناسا قراردادی را به امضا رسانده‌اند که به موجب آن سازمان روسی قرار است یک فضانورد کم‌تر در ماموریت بعدی به فضا بفرستد و درنتیجه دکتر ویتسون می‌تواند سه ماه بیش‌تر در این ایستگاه بماند. در حالی که دو فضانورد مرد همکار او در ماه ژوئن به زمین بازمی‌گردند، ویتسون تا ماه سپتامبر به ماموریت خود در ایستگاه بین المللی فضایی ادامه خواهد داد.

هم‌چنین ویتسون رکورد بیش‌ترین تعداد پیاده روی فضایی توسط یک فضانورد زن را به نام خود ثبت کرده است که این رکورد با تمدید اقامت پگی در فضا و ماموریت‌های احتمالی که تا ماه سپتامبر پیش خواهد آمد احتمالا افزایش خواهد یافت.

خود او از این خبر بسیار خرسند است و اعلام کرده است این تمدید یک آرزو بود که برای او برآورده شد. رفت و آمد به ایستگاه فضایی بین‌المللی با موشک سایوز روسی انجام می‌شود و در ماه سپتامبر قرار است دکتر ویتسون با یک سایوز به ماموریت خود پایان دهد و به خانه بازگردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH