بررسی بازی تیزبال؛ بر فراز ابرها!

دفاع مقدس، یکی از حوزه‌هایی است که اگرچه پتانسیل بسیار بالایی برای ساخت بازی دارد، اما تاکنون نمونه‌های موفقی را در این حوزه شاهد نبوده‌ایم. پارسیس گیمز در تازه‌ترین اثر خود به سراغ این موضوع جذاب رفته و یک بار دیگر شاهد یک اثر متفاوت و جذاب از این استودیو هستیم. تیزبال یک بازی در سبک اکشن است که علاوه بر داشتن گرافیک خوب و قوی از یک گیم‌پلی فوق‌العاده روان و جذاب برخوردار است. در ادامه به بررسی بازی تیزبال می‌پردازیم.

بازی تیزبال

تیزبال یک بازی در سبک هواپیمایی است و شما می‌بایست ماموریت‌های مختلفی را به وسیله هواپیمای جنگی خود پشت سر بگذارید. تنوع هواپیماها و سلاح‌های این بازی در سطح خوبی قرار دارد که به خوبی می‌تواند مشکل یکنواخت شدن بازی در کوتاه مدت را رفع کند. متاسفانه هزینه خرید تجهیزات و هواپیماها زیاد است و برای ارتقا سلاح‌ها و هواپیمای خود باید خرید کنید.

در تیزبال خبری از منوهای پیچیده نیست و اکثر کارها به صورت مستقیم از طریق منوی اصلی قابل انجام است. این بازی به یک بخش رده‌بندی مجهز شده است که با توجه به امتیاز کسب شده توسط کاربران، آن را را رده‌بندی می‌کند. بخش جایزه روزانه از دیگر قسمت‌های منوی اصلی است که هر روز مقداری طلا را به کاربر هدیه می‌دهد تا بخشی از مشکل گران بودن تجهیزات و کم بودن پاداش‌های پایان بازی جبران شود.

بازی تیزبال

پس از انتخاب هواپیما و تجهیز کردن آن به تسلیحات مورد نیاز با انتخاب دکمه عملیات وارد صفحه انتخاب عملیات می‌شوید. در صفحه عملیات 6 ماموریت در 6 منطقه قابل انتخاب است. نام عملیات‌ها و مناطق برگرفته از عملیات‌های واقعی است که نیروی هوایی ایران در طول دفاع مقدس انجام داده‌ است.

پس از ورود به محیط بازی می‌توانید گرافیک خیره کننده این بازی را به خوبی رویت کنید. طراحی هواپیماها به خوبی صورت گرفته است و برای یک بازی موبایلی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. محیط بازی وسعت زیادی دارد، اگرچه جزییات زمین بازی زیاد نیست اما از آن‌جا که دوربین بازی در ارتفاع بالا قرار دارد، کمبود جزییات زیاد آزاردهنده محسوب نمی‌شود. انیمیشن‌های شلیک و انفجار به خوبی طراحی شده‌اند و هیجان بازی را افزایش می‌دهند.

شیوه کلی بازی به این صورت است که هواپیماهای دشمن در اطراف شما در حال پرواز هستند و شما می‌بایست با یافتن آن‌ها و نشانه‌گذاری دقیق آن‌ها را منهدم کنید. با انهدام چند هواپیما از دشمن گروه جدیدی از آن‌ها به سمت شما حمله‌ور می‌شوند و این روند تا کسب امتیاز لازم ادامه پیدا می‌کند. هوش مصنوعی دشمنان در این بازی در سطح خوبی قرار دارد و پس از گذشت چند موج سطح بازی بسیار سخت شده و مورد آماج موشک‌ها از طرف دشمنان قرار می‌گیرید.

صداگذاری تیزبال در بخش موزیک و صداهای بازی عالی است. موزیک‌ منوی اصلی به خوبی با حال و هوای بازی هم‌خوانی دارد و موزیک داخلی هم بسیار گوش نواز بوده و هیجانی مضاعف را در کاربر ایجاد می‌کند. صداهای در نظر گرفته شده برای هواپیما و سلاح‌ها، بسیار مناسب است و حال و هوای یک جنگ واقعی و تمام عیار را تداعی می‌کند. متاسفانه تعداد صداهای پخش شده از بی‌سیم بسیار محدود بوده و تکرار بیش از حد دیالوگ‌ها کمی بازی را خسته کننده می‌کند.

بازی تیزبال

البته تیزبال یک بازی خالی از ایراد نیست، نیاز به اتصال دایمی به اینترنت بدون آنکه بخش آنلاینی برای بازی کردن وجود داشته باشد یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف تیزبال است. گیم‌پلی بازی نیز اگرچه جذاب است اما تنها یک حالت دارد و مطمئنا رغبت به بازی را پس از مدت کوتاهی از بین می‌برد. زاویه دوربین قابل تغییر نیست و این موضوع گاها موجب می‌شود کنترل هواپیما سخت شده و تجربه بازی تحت تاثیر قرار بگیرد.


بازی تیزبال

استفاده از المان‌های دفاع مقدس نظیر چهره خلبان‌های شهید شده در دفاع مقدس و استفاده از نام عملیات‌های واقعی از جمله نکات ارزشی تیزبال محسوب می‌شود. گیم‌پلی و گرافیک در سطح بسیار خوبی قرار دارند و صداگذاری بازی در سطح قابل قبولی است. بدون شک تیزبال یکی از برترین بازی‌های ایرانی موجود در کافه بازار است.

bazar-logo

3 در مورد “بررسی بازی تیزبال؛ بر فراز ابرها!”

  1. مهرداد علیاری

    بازی خوبی است. اما قیمت ها یک کمی زیاد است در هواپیماهای بهتر. اما ای کاش وقتی هواپیما را خریدیم به صورت صوتی درباره نوع هواپیما و مشخصات آن توضیحاتی می داد تا ما از نوع و مشخصات آن بهتر آشنا می شدیم.
    در ضمن اگر بتوانید بعد انتخاب هواپیما و قبل از شروع بازی بتوان بلند شدن آن را از روی باند دید، بنظر شما بهتر نیست؟
    با تشکر
    مهرداد علیاری

    4
    13

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH