گوگل Daydream Euphrates

گوگل Daydream بدون ترک واقعیت مجازی به شما دسترسی‌های بیشتری می‌دهد

بعد از حدود یک سال، حالا پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل آماده به‌روزرسانی است. نسخه 2.0 این پلتفرم که امروز در کنفرانس گوگل I/O معرفی شد، با اسم رمز Daydream Euphrates طراحی شده و هدفش این است که این پلتفرم را به محصولی بیشتر از یک سیستم‌عامل موبایل تبدیل کند. در واقع یکی از ویژگی‌های این پلتفرم صرفا کار با هدست‌های جدید واقعیت مجازی که روز گذشته معرفی شد، است. یک داشبورد افزوده که به شما اجازه می‌دهد در همان محیط واقعیت مجازی به برخی از کارایی‌های اندروید دسترسی پیدا کنید.

این به‌روزرسانی که از اندروید O نیرو می‌گیرد، به شکل گسترده‌ای روی اشتراک‌گذاری هم تاکید دارد. شما نه تنها می‌توانید از آنچه می‌بینید اسکرین‌شات بگیرید، بلکه حتی می‌توانید دنیای واقعیت مجازی خود را روی تلویزیون‌های مجهز به کروم‌کست پخش کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را در یک محیط کامل مجازی با دیگران به نظاره بنشینید.

علاوه‌بر این، یک نسخه از مرورگر کروم هم وجود دارد که فقط در محیط واقعیت مجازی کار می‌کند. این یعنی وقتی در دنیای واقعیت مجازی به سر می‌برید می‌توانید به جست‌وجو در وب هم بپردازید. گوگل اولین شرکتی نیست که یک مرورگر را در واقعیت مجازی ارائه می‌کند، سامسونگ و و اوکولوس هم قبلا اقدام مشابهی انجام داده‌اند. اما زیبایی Daydream در این است که تعداد کاربران مرورگر کروم خیلی بیشتر از دیگر مرورگرهای واقعیت مجازی بوده و بسیاری از کاربران روی موبایل‌ها و کامپیوترهای خودشان از کروم استفاده می‌کنند. کروم در واقعیت مجازی قادر است تمام بوک‌مارک‌ها و اطلاعات‌تان را با دیگر نسخه‌های مرورگر کروم هماهنگ کند، درست مثل آنچه در دیگر نسخه‌های کروم مشاهده کرده‌اید.

نسخه واقعیت مجازی گوگل کروم و همین‌طور Daydream Euphrates از تابستان سال جاری میلادی منتشر خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH