پرچمدار جدید سونی احتمالا با چیپ‌ست اختصاصی این شرکت در رویداد IFA امسال رونمایی خواهد شد

در سال ۲۰۱۵ بود که شرکت سونی مدعی کار برروی طراحی چیپ‌ست اختصاصی خود شد. حال پس از گذشت تقریبا دو سال گفته می‌شود که احتمالا سونی در حالی با پرچمدار جدید خود در رویداد IFA سال جاری شرکت خواهد کرد که این گوشی هوشمند برای اولین‌بار مجهز به چیپ‌ست اختصاصی شرکت سونی خواهد بود.

اگرچه هنوز اطلاعات زیادی از این چیپ در دسترس نبوده، اما در صورت محقق شدن این اتفاق مهم در رویداد IFA امسال، رقابت جذابی بین پردازنده سونی و اسنپدراگون ۸۲۰ کمترین چیزی است که می‌توان پس از این اتفاق مهم متصور بود.

پیش از این گفته می‌شد که سونی قصد دارد تا از دو دستگاه جدید در IFA امسال رونمایی کند و پیش‌بینی می‌شد که حداقل یکی از این دو گوشی با الهام از طراحی دو گوشی شیائومی می میکس و گلکسی S8، از حاشیه بسیار کمی در جلو برخوردار باشد. بدین صورت شاهد حرکت مهمی در طراحی این گوشی نسبت به نسخه‌های قدیمی اکسپریا خواهیم بود چراکه مدل‌های پیشین برای بهره‌مندی از تجهیزات تصویربرداری قدرتمند و کمک به توازن بیشتر در طراحی گوشی، از حاشیه‌های زیادی در قسمت بالا و پایین برخوردار بودند. این امر می‌تواند به معنای آماده‌سازی سونی برای خلق یک فلسفه طراحی جدید به همراه تجهیزات داخلی اختصاصی باشد. مسلما بهره‌گیری از چیپ‌ست‌های اختصاصی به‌جای استفاده از نسل آخر پردازنده‌های اسنپدراگون و مدیاتک گزینه مناسب و کم‌هزینه‌تری برای گوشی‌های میان‌رده و بالارده محسوب می‌گردد.

سونی

استفاده از چیپ‌های سفارشی، قطعا باعث یکپارچگی مناسب‌تری میان سخت‌افزار و نرم‌افزار خواهد شد، به‌علاوه هم شرکت سونی و هم مصرف‌کنندگان هزینه کمتری برای ساخت و استفاده از محصول نهایی پرداخت خواهند کرد. بااین‌حال سونی تنها شرکتی نبوده که چنین فلسفه‌ای را در ساخت و طراحی گوشی‌های هوشمند خود در پیش گرفته چراکه سامسونگ درحال‌حاضر در بسیاری از بازارهای جهانی اقدام به عرضه دستگاه‌های گلکسی خود با چیپ‌ست اختصاصی اگزینوس می‌کند.

همچنین هواوی نیز از تراشه‌های کایرین در محصولات خود بهره می‌گیرد که توانسته یکپارچگی مناسبی را برای دستگاه‌های خود فراهم آورد. دیگر کمپانی چینی، شیائومی، نیز اخیرا پس از چندین سال بهره‌گیری از تراشه‌های کوالکام و مدیاتک در محصولات خود، توانسته چیپ‌ست اختصاصی خود را عرضه کند. البته ادعاهایی مبنی بر شایعه بودن این خبر هم به گوش می‌رسد. به‌هرحال این احتمال وجود دارد که طرفداران سونی در رویداد IFA امسال شاهد رونمایی از تراشه‌های اختصاصی کمپانی محبوب خود باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH