هواوی از چیپست Kirin 970 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

هواوی اعلام کرد که نسل بعدی چیپست‌هایش، HiSilicon Kirin 970 نام دارد. این پردازنده به همراه هوش مصنوعی روانه بازار شده که شرکت مذکور به آن واحد پردازش عصبی یا NPU می‌گوید. چیپست جدید دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای بوده که چهار هسته آن Cortex-A73 با فرکانس 2.4‌ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی هم 12 هسته‌ای Mali-G72MP12 است.

این تراشه با معماری 10 نانومتری ساخته شده و دارای 5.5 میلیارد ترانزیستور روی یک سانتی‌متر مربع است. هواوی در مورد آن‌ می‌گوید که این چیپست 25 درصد عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد و 50 درصد بازده بهتری از پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A73 دارد و استفاده از معماری خوشه سبب شده تا این مدل نسبت به رقبایش کارکرد بهتری در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد. برای این‌که بهره‌گیری از نیروی هوش مصنوعی نیاز به برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی دارد، شرکت چینی‌تبار اذعان کرده که کایرین 970 به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا کاربردهای عملی و کاربردی از قدرت هوش مصنوعی داشته باشند. ISP جدید دوگانه وعده کاهش نویز تصاویر در نور کم و بهبود عکس‌ها از طریق تنظیم خودکار پارامترهای تصویر به شی و صحنه یا سوژه می‌‌‌‌دهد.

4-Hybrid نام مستعار هواوی برای سیستم فوکوس اتوماتیک تازه خود است که ضمنا شامل تشخیص فاز و کنتراست می‌گردد. هنوز معلوم نیست که موردهای بعدی که بهبود پیدا می‌کنند، چه چیزی هستند. علاوه‌بر این، چیپست Kirin 970 هواوی پشتیبانی از 4.5G Cat.18 LTE که از سرعت دانلود تا 1.2 گیگابیت در ثانیه ساپورت می‌نماید، برای کاربران به ارمغان می‌‌آورد. این در حالی است که اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 تنها از LTE گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که Kirin 970 برای اولین‌بار در گوشی هوآوی میت 10 و در تاریخ 16 اکتبر قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH