انتشار تصاویری جدید از مدل مفهومی‌عینک هوشمند اپل

کمپانی اپل اخیرا قابلیت Face ID را جایگزین سنسور اثر انگشت در گوشی آی‌فون X خود کرده است، اما آیا این قابلیت می‌تواند سرنخ‌هایی را در خصوص محصول جدید اپل در آینده با ما بدهد؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز در خبرها اشاره کردیم، چند وقتی است که مهندسان اپل در حال کار بر روی عینک هوشمندی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده هستند؛ تقریبا چیزی شبیه به عینک «گوگل گلس»، اما با این تفاوت که دوربین بزرگی بر روی بدنه آن سوار نیست و بدون اطلاع کاربر نیز شروع به ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به محیط پیرامون خود نمی‌کند.

اما امروز تصاویری از مدل مفهومی این گجت منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه قابلیت Face ID در عینک واقعیت مجازی اپل به‌کار گرفته خواهد شد و نقشی کلیدی را در این محصول ایفا خواهد کرد. البته اپل هنوز راه زیادی را تا توسعه نهایی فناوری تشخیص چهره خود در پیش دارد و همین مسئله، پای احتمالات زیادی را در خصوص این عینک به میان می‌آورد.

با این‌حال، اپل اخیرا از پلتفرم واقعیت افزوده ARKit رونمایی کرد و به دنبال آن، شاهد عرضه اپلیکیشن‌هایی مبتنی بر این پلتفرم همانند IKEA Place و دیگر اپلیکیشن‌های مرتبط با اندازه‌گیری بودیم که بی‌تردید می‌توانند در این زمینه مفید واقع شوند.

گفته می‌شود که اپل در مراحل مقدماتی توسعه عینک واقعیت افزوده خود است و پیش‌بینی می‌شود که این محصول در سال 2019 در اختیار کاربران قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH