هوش مصنوعی گوگل بالاترین ضریب IQ را در میان رقبا دارد

در دنیای محاسبات عبارتی وجود دارد با این مضمون که اگر ورودی شما بی‌مصرف باشد، مطمئنا نباید به دنبال یک خروجی ایده‌آل باشید. در هر صورت در جامعه پیشرفته کنونی، فناوری به درجه‌ای از پیشرفت رسیده که می‌تواند حتی بدون درخواست، نیازهای ما را پیش‌بینی و برآورده کند. مثال بارز آن دیدن تبلیغات در سایت‌ها براساس جست‌وجوهای قبلی کاربر است.

در تحقیقاتی که در دانشگاه Cornell و توسط Feng Liu ،Yong Shi و Ying Liu صورت پذیرفته، نشان داده شده که براساس آزمون‌های گرفته شده در سال قبل، ضریب IQ هوش مصنوعی گوگل 47.28 است. این مقدار نشان‌دهنده آن بوده که ضریب IQ هوش مصنوعی گوگل، اندکی کمتر از یک کودک شش ساله با میانگین ضریب آی‌کیوی 55.5 است.

هوش مصنوعی

شاید در ابتدا زیاد هوشمندانه به نظر نرسد، اما با مقایسه با دستیار هوشمند اپل، سیری، با امتیاز 23.9، بینگ مایکروسافت با امتیاز 31.98 و بایدو چینی‌ها با امتیاز 32.92 می‌توان چشم‌انداز بهتری از میزان موفقیت گوگل در این حوزه به دست آورد.

از طرف دیگر ما باید از اینکه هوش مصنوعی گوگل به اندازه یک کودک شش ساله باهوش نیست، خوشحال باشیم چراکه متخصصان زیادی وجود دارند که از هوشمندی بیش از حد آن ابراز نگرانی کرده‌اند. پس تا شش ساله شدن ضریب IQ هوش مصنوعی می‌توان از سیطره بر تمامی عالم، بدون وجود رقیبی لذت برد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH