امضای استیو جابز

فروش مجله‌ای با امضای استیو جابز در یک حراجی با قیمت 50 هزار دلار

ماه گذشته یک نسخه کپی از مجله Newsweek به حراج گذاشته شد. تاریخ انتشار مجله به 24 اکتبر سال 1988 برمی‌گردد. بر روی جلد مجله تصویری از استیو جابز در 33 سالگی وجود دارد. تیتر اصلی مجله در رابطه با کامپیوتر NeXT اپل بوده که برای اولین‌بار در این تصویر معرفی‌ شده است. بر روی این تصویر نکته‌ای توجه مخاطب را جلب می‌کند، امضای استیو جابز بر روی این جلد مجله وجود دارد.

این مجله متعلق به «دایان ویلیامز» بوده که در سال 1988 به‌عنوان فروشنده ارشد شرکت نرم‌افزاری لوتوس در مراسم معرفی کامپیوتر نکست از استیو جابز خواسته تا جلد مجله را برای او امضا کند. استیو جابز در پاسخ به او می‌گوید که از امضا دادن خوشش نمی‌آید. خانم ویلیامز در جواب می‌گوید که چیزی برایم بنویس، استیو جابز هم بر روی جلد مجله این جمله را می‌نویسد: «من عاشق تولید کردن هستم» و زیر کلمه عاشق خط می‌کشد.

امضای استیو جابز

قیمت پیشنهادی برای شروع حراجی 1000 دلار بود که درنهایت به قیمت 50 هزار دلار رسید و این مجله با امضای جابز در حراجی بی‌سابقه‌ای باقیمتی بالا به فروش رسید. فردی که این جلد مجله را به فروش گذاشته است، با پول حراجی می‌تواند تعداد زیادی آی‌فون 10 با ظرفیت 256 گیگابایت (حدودا 44 آی فون، بدون در نظر گرفتن مالیات) خریداری کند.

کامپیوتر نکست اپل در سال 1997 با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و حدود 429 میلیون سود را برای این شرکت به ارمغان آورد. این موفقیت تنها به دلیل وجود اسم استیو جابز در پشت‌صحنه بود. سال بعد از رونمایی کامپیوتر نکست، اپل از آی‌مک رونمایی کرد، چیزی که شبیه آن هیچ‌وقت تولید نشد. آی‌پاد در سال 2001 معرفی شد. در سال 2007 جابز آی‌فون و آی‌پاد را سه سال بعدش معرفی کرد. هم‌اکنون اپل باارزش‌ترین برند دنیا محسوب می‌شود.

4 در مورد “فروش مجله‌ای با امضای استیو جابز در یک حراجی با قیمت 50 هزار دلار”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH