شرکت اپل توصیه‌هایی را برای کاهش احتمال مشکل در نمایشگر آی‌فون X منتشر کرد

شرکت اپل در صفحه پشتیبانی آی‌فون X پستی را منتشر کرده که مواردی را در جهت کاهش ریسک سوختن (سایه‌اندازی) صفحه نمایش به کاربران توصیه نموده است. موضوع این پست، پنل OLED مورد استفاده در این گوشی است. آی‌فون 10، اولین دستگاه تولیدی این شرکت بوده که از پنل اولد بهره می‌برد. در این میان، اپل احساس می‌کند که باید خریداران آی‌فون X را نسبت به سطح انتظاراتشان از نمایشگر این گوشی آگاه سازد. به عنوان مثال، اپل یادآور می‌شود که اگر شما با زاویه به نمایشگر اولد نگاه کنید، ممکن است در تصویر یا رنگ‌ها انحرافاتی را مشاهده نمایید. همان‌طور که اپل می‌گوید ” این موضوع یک ویژگی ساختاری پنل‌های اولد بوده و رفتاری کاملا طبیعی است.”

همچنین اپل به کاربران گوشی آی‌فون X هشدار می‌دهد که صفحات اولد در بلندمدت می‌توانند علائمی از “سایه‌اندازی” را بروز دهند. از نظر کمپانی، این مشکل مربوط به زمانی است که ” صفحه نمایش آثاری ضعیف از یک تصویر را حتی پس از نمایش تصویری جدید بر روی نمایشگر، نشان می‌دهد” و در موارد حاد زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویر با کنتراست بالا به‌صورت مداوم نمایش داده شود. اپل اظهار می‌کند که این ویژگی به‌منظور کاهش ریسک سوختن نمایشگر سوپر رتینا در نظر گرفته شده است.

استفاده از پنل‌های اولد مزایایی را به همراه دارد و اپل نیز اظهار کرده است که به لطف وجود این پنل، گوشی آی‌فون X نرخ کنتراست و رزولوشن بالایی ارائه می‌کند. فناوری پنل‌های اولد به اپل امکان حذف نور پس‌زمینه را داده و در دهمین سالگرد عرضه آی‌فون به این غول تکنولوژی کمک کرده تا آی‌فون 10 ضخامت کمی داشته باشد. اپل اعلام کرده:

اگر به‌صورت مایل به یک نمایشگر اولد نگاه کنید، ممکن است متوجه انحرافات جزئی در رنگ و تصویر شوید. این ویژگی صفحات اولد بوده و رفتاری طبیعی است. همچنین با استفاده در طولانی مدت، پنل‌های اولد می‌توانند تغییرات بصری جزئی از خود نشان دهند. این نیز رفتاری پیش‌بینی شده است و می‌تواند شامل “ماندن تصویر” یا “سوختگی” شود، جایی‌که نمایشگر آثار خفیفی از یک تصویر را حتی پس از ظاهر شدن تصویری جدید روی صفحه، نمایش می‌دهد. این مسئله می‌تواند در موارد حادی نظیر زمانی‌که یک تصویر با کنتراست بالا به شکل مداوم و برای مدت زمان بسیار طولانی نمایش داده می‌شود، رخ دهد. به منظور کاهش اثرات سوختن پنل‌های اولد، ما نمایشگر سوپر رتینا را به عنوان بهترین نمونه در این صنعت طراحی کرده‌ایم.

صفحه پشتیبانی چندین پیشنهاد را در جهت بهبود استفاده از نمایشگر اولد گوشی آی‌فون X لیست کرده است. این پیشنهادات شامل موارد زیر است:

  • همیشه از به‌روز بودن گوشی خود با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iOS اطمینان پیدا کنید.
  • از حالت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش (Auto-Brightness) استفاده نمایید.
  • صفحه نمایش گوشی را در سریع‌ترین زمانی‌که برایتان مقدور است، خاموش کنید.

به‌منظور کاهش احتمال سایه‌اندازی، کاربران آی‌فون X نبایستی اجازه دهند که با حداکثر میزان روشنایی صفحه، تصاویر ثابت برای مدت زمانی طولانی بر روی نمایشگر باقی بمانند.

8 در مورد “شرکت اپل توصیه‌هایی را برای کاهش احتمال مشکل در نمایشگر آی‌فون X منتشر کرد”

  1. سلام خسته نباشید دوستان عزیز سوال دارم خدمت شما لطفا از روی تعصب جواب ندین
    اگه خدا بخواد انشاالله هفته بعد میخوام بین این دو مدل(iphone 8 plus –note 8 )یکیو انتخاب کنم خودم در حال حاضر SONY Z 2 دارم بنا ب دلایلی میخوام برند عوض کنم و از شما دوستان(کسانی ک این دو مدلو دارن یا ازشون استفاده کردن) راهنمایی میخوام ایا تو گوشی ایفون میشه دو تا تلگرام یا دو تا ایمو نصب کرد؟؟ تو اندروید ک میشه”میدونم ک سیستم عامل ios فرق داره “بعد اینکه از نظر کیفیت دوربین (منظورم تو نورهای کم و شب هست) “میزان انتن دهی و شارژدهی کدومشون بهتره

    1. علی‌رضا عباسی

      می‌تونید از اپلیکیشن‌های جانبی تلگرام برای iOS استفاده کنید
      کیفیت دوربین هر دو تقریبا شبیه همه و بیشتر به سلیقه بستگی داره
      از نظر شارژدهی و سرعت شارژ، نوت بهتر عمل می‌کنه

  2. خب دیگ باید به کاربرای بی تجربه ایفون ایکس یاد بده این چیزا رو که دو روزه پنل امولد خراب نکنن?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH