آی‌فون X

واکنش اپل به استفاده غیرقانونی از دانشجویان در تولید آی‌ فون X: آن‌ها داوطلبانه کار می‌کنند

پس از تحقیقات Financial Times در خصوص استفاده غیرقانونی فاکسکان از 6 دانشجو که در خط تولید آی‌فون X و برای رساندن به موقع محصولات پیش فروش شده مجبور به انجام ساعات کاری بیشتری شده بودند و انتشار گزارشی در همین خصوص، اپل این موضوع را تایید کرد. این دانشجویان روزانه بیش از 11 ساعت مشغول اسمبل کردن قطعات آی‌فون X بوده‌اند.

در این گزارش آمده که شرکت ادعا کرده است دانشجویان داوطلبانه در شیفت‌های طولانی مدت مانده‌اند، اما نکته جالب آن است که این دانشجویان به عنوان بخشی از کارورزی خود و برای فارغ‌التحصیل شدن مجبور به کار در این کارخانه هستند. این اولین بار نیست که فاکسکان، به عنوان شرکتی که کار اسمبل کردن بسیاری از محصولات شرکت‌های مختلف را علاوه‌بر اپل به عهده دارد، برای کار بیش از کارکنان خود به مدتی بیشتر از قانون کار، متهم شده است. مدیر اجرایی شرکت، Terry Gou، پیش از این و به‌خاطر شکایات بیش از حد در همین مورد کارکنان خود را تهدید کرده بود ربات‌ها را جایگزین آن‌ها خواهد کرد.

یکی از این دانشجویان در گزارش مذکور بیان کرده بود که هر کدام از آن‌ها در شیفت 11 ساعته خود موظف به اسمبل کردن 1200 دروبین گوشی آی‌فون X هستند و ظاهرا هیچ رباتی قادر به انجام این کار نیست. اپل تحقیقات خود در خصوص این گزارش را آغاز کرد و در نهایت اعلام داشت:

ما تایید می‌کنیم که دانشجویان به‌صورت داوطلبانه کار کرده‌اند؛ آن‌ها با رضایت تمام این کار را کرده‌اند و حقوق و مزایای خود را نیز تمام و کمال دریافت نموده‌اند، اما نباید به آن‌ها اجازه داده شود تا ساعات بیشتری را کار کنند.

6 در مورد “واکنش اپل به استفاده غیرقانونی از دانشجویان در تولید آی‌ فون X: آن‌ها داوطلبانه کار می‌کنند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH