چیپست کایرین هواوی، رقیب قدرتمند کوالکام و مدیا‌تک در سال 2018

گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچم‌دار هواوی از پردازنده های‌سیلیکون کایرین (HiSilicon Kirin) که دست پخت خود شرکت است، قدرت خواهند گرفت. با اینکه در گذشته شرکت هواوی از پردازنده‌های ساخت کوالکام و مدیا‌تک در گوشی‌های هوشمند خود بهره‌ می‌گرفت.

اطلاعات جدید حاکی از آن است که این سازنده چینی قصد دارد در سال جاری، گوشی‌های هوشمند بیشتری را با استفاده از پردازنده کایرین تولید و به بازار عرضه کند. در سال 2017، شرکت هواوی حدود 153 میلیون گوشی‌ هوشمند در بازار فروخت. با این حال تنها حدود هفتاد میلیون دستگاه از این 153 میلیون گوشی، از پردازنده سیستم روی چیپ کایرین (Kirin SoC) سود می‌جستند یعنی تنها چیزی نزدیک به نیمی از گوشی‌های هوشمند هواوی و تقریبا تمامی گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت از پردازنده‌های دیگر شرکت‌ها از جمله کوالکام و مدیا‌تک استفاده می‌کردند.

طی سال گذشته، در قلب گوشی‌های مدل آنر 6C پرو، آنر 6 پلی، آنر V9 پلی، هواوی Y5 لایت (2017)، هواوی (Y6 (2017، هواوی (Y5 (2017، هواوی (Y3 (2017 و مدیاپد T3 پردازنده‌های ساخت شرکت مدیا‌تک می‌تپید.

گزارش شده است که شرکت چینی هواوی با سفارش ساخت مقادیر زیاد پردازنده کایرین به یک شرکت تولید‌کننده تجهیزات نیمه رسانای تایوانی (TSMC) در نظر دارد تا آن را جایگزین دیگر شرکت‌ها مانند کوالکام و مدیا‌تک نماید. با این اوصاف انتظار می‌رود که سهم گوشی‌های هوشمند هواوی که دارای پردازنده های‌سیلیکون هستند از مرز پنجاه درصد فرا‌تر برود.

در سال گذشته شرکت هواوی از پردازنده قدرتمند و هوشمند کایرین 970 در گوشی‌های پرچم‌دار خود سود برد و پردازنده‌های کایرین 658 و 659 را در گوشی‌های میان‌رده خود به کار گرفته بود. امسال نیز این احتمال می‌رود که از چندین پردازنده جدید رونمایی کند.

طبق گزارش IC Insights، امسال شرکت کوالکام به بزرگ‌ترین پیشرو در طراحی و ساخت پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند در دنیا بدل خواهد شد. آنها توانستند در سال گذشته نسبت به سال 2016، رشد سود یازده درصدی را تجربه کنند. در حالی که دیگر رقیب آنها یعنی شرکت مدیا‌تک که در جایگاه چهارم قرار دارد، در سال 2017 با کاهش یازده درصدی درآمد روبرو شد. در سمت دیگر، پردازنده های‌سلیکون، در مقایسه با سال 2016، از رشد 21 درصدی سود بهره‌مند شد.

5 در مورد “چیپست کایرین هواوی، رقیب قدرتمند کوالکام و مدیا‌تک در سال 2018”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH