مقایسه گلکسی S9 با گلکسی S8 سامسونگ؛ سیرت زیبا!

تنها با گذشت دو ماه از سال جدید میلادی، در حال حاضر گلکسی S9 سامسونگ پرچم‌دار سال 2018 اعلام شده است. این گوشی هوشمند با رقابت شدید هم صنف خود یعنی گلکسی S8، مواجه است. دو گوشی از جنبه‌های مختلفی مشابه هستند، بنابراین سوال اینجاست که چه ویژگی جدیدی در S9 وجود دارد که این دو را از یکدیگر جدا می‌کند؟! و سوال دیگر این است که آیا این تفاوت به اندازه کافی چشم‌گیر است تا قیمت بالاتر آن را توجیه کند؟

در این گزارش ما دو گوشی فوق را برای پاسخ دادن به این سؤالات مورد مقایسه قرار داده‌ایم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین نتیجه‌گیری را داشته باشید، با ما همراه باشید.

طراحی سامسونگ گلکسی S9 در مقابل سامسونگ گلکسی S8

سامسونگ تغییرات زیاد و خاصی را برای طراحی گلکسی S9 انجام نداده است و همان‌طور که می‌دانید هر دو گوشی از یک قاب فلزی و پانل‌های شیشه‌ای منحنی شکل در هر دو طرف جلو و عقب بهره برده‌اند. همچنین هر دو گوشی دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند، به این معنی که شما می‌توانید آن‌ها را تا عمق 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه غوطه‌ور کنید. هر دو گوشی همچنین مجهز به یک پورت هدفون 3.5mm هستند.

اما در این زمینه این دو گوشی تفاوت‌هایی هم دارند. اسکنر اثر انگشت که در سمت راست دوربین S8 قرار داشت در S9 به زیر دوربین منتقل شده است. اندازه حاشیه در Galaxy S9، کمی از بالا و پایین نسبت به Galaxy S8 کوچک‌تر است و از 148.9 میلی‌متر به 147.7 میلی‌متر در Galaxy S9، کاهش یافته است. به‌طور قابل توجهی با وجود این‌که بقیه ابعاد سامسونگ گلکسی S9 با ابعاد 68.7 در 8.5 میلی‌متر، نسبت به Galaxy S8 با ابعاد 68.1 در 8 میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر است، اما S9  با وزن 163 گرم، کمی‌سنگین‌تر از S8 با وزن 155 گرم است.

شما همچنین گزینه‌های رنگی کمتری را برای انتخاب Galaxy S9 در اختیار خواهید داشت، زیرا فقط در سه رنگ مشکی، آبی مرجانی و بنفش عرضه می‌شود، این در حالی است که Galaxy S8 در هفت رنگ مشکی، ارغوانی روشن، نقره‌ای، آبی، طلایی، صورتی و قرمز کبود عرضه شده است. البته تمامی این رنگ‌ها را نمی‌توان در همه مناطق پیدا کرد. یکی از قابلیت‌‌های جالبی که تا به‌حال هیچ‌یک از گوشی‌های هوشمند از آن بهره‌مند نبودند پشتیبانی S9 از چرخش افقی است؛ به شکلی که با چرخاندن صفحه اصلی (Home)، تمام محتوایات نیز به سمت افق چرخانده می‌شوند.

صفحه نمایش گلکسی S9 در مقابل گلکسی S8

صفحه نمایش گلکسی S8 خیلی خوب بود؛ هر دو مدل S9 و S8 دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی منحنی سوپر امولد با رزولوشن  QHD + با نسبت ابعاد 18.5:9 هستند، هر چند در حال حاضر صفحه نمایش S8 یکی از بهترین‌ها در کسب و کار است اما این نیز قابل درک است که S9 در این زمینه خیلی تغییر نکرده است.

سیستم‌عامل و قدرت گلکسی S9 در مقابل گلکسی S8

Galaxy S9 فرصتی برای ایجاد شخصیت‌های متحرک کارتونی را فراهم می‌کند. نوع تراشه انتخابی شما برای هریک از این تلفن‌ها بستگی به جایی دارد که شما حضور دارید. در بسیاری از نقاط دنیا، S9 دارای تراشه Exynos 9810 هشت هسته‌ای با سرعت 2.7 گیگاهرتز و چهار هسته‌ای با سرعت 1.7 گیگاهرتز است. اما در ایالات متحده، دارای یک تراشه هشت هسته‌ای Snapdragon 845 است که فرکانس 2.8 گیگاهرتز داشته و در هر دو حالت شما 4 گیگابایت رم را دریافت می‌کنید.

S8 در عین حال از تراشه Exynos 8895 هشت‌ هسته‌ای در اکثر نقاط جهان استفاده می‌کند. با وجود این‌ که Galaxy S8 سامسونگ یک ساله همچنان یک گوشی قدرتمند است اما Galaxy S9 از آن بهتر است! با این حال، Galaxy S8 می‌تواند با رم 4 گیگابایتی خود با S9 مطابقت داشته باشد. همچنین S9 با یک تراشه سریع‌تر و جدیدتر، با پشتیبانی از شبکه 4G/LTE امکان بارگیری سریع‌تر با استفاده از اینترنت همراه را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

Galaxy S9 همچنین با اندروید اوریو عرضه می‌شود و این در حالی است که Galaxy S8 با اندروید نوقا عرضه شد و خیلی زود امکان آپدیت به اوریو برای کاربران فراهم خواهد شد چراکه سامسونگ از چندی پیش مقدمات انجام این کار را فراهم کرده بود اما به دلیل بروز برخی مشکلات متوقف شد. در زمینه حافظه ذخیره‌سازی، هیچ تفاوتی بین دو گوشی وجود ندارد و هر دو دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی هستند.

دوربین و باتری گلکسی S9 در مقابل گلکسی S8

Galaxy S9 با یک دوربین 12 مگاپیکسلی با f/1.5، فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه HD عرضه شده است. به نظر می‌رسد سامسونگ تمرکز خودش را بر روی دوربین این گوشی قرار داده است. دهانه لنز دوربین در این گوشی متغیر است، به این معنی که می‌تواند بین f/2.4 در حالت ایده‌آل برای صحنه‌های نور روز تا f/1.5 برای مکان‌هایی با نور کم تغییر کند. این میزان، بالاترین نرخ تغییر اندازه لنز است که تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی یافت نمی‌شد.

همچنین ظاهرا، ISP (پردازشگر سیگنال تصویر) در S9 چهار برابر سریع‌تر از S8 است. دوربین Galaxy S9 نیز با مهارت‌های ضبط حرکات آهسته خود نسبت به S8 بهبود یافته است و می‌تواند تا 960 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند و اجازه می‌دهد چهار برابر کندتر از S8، تصویربرداری کنید. همچنین حالت‌های عکسبرداری بیشتری را به شما ارایه می‌دهد. زمانی‌که فیلمبرداری در حالت اسلوموشن به اتمام رسید شما می‌توانید به‌راحتی آن را به یک GIF تبدیل کنید.

پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ با پشتیبانی از قابلیت AR Emoji، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا شکلک‌های محرک ایجاد کنید. همچنین در بیکسبی ویژن نیز تغییراتی به وجود آمده است و در مقایسه با نسل قبلی عملکرد بهتری را ارایه می‌دهد. بیکسبی ویژن در نسخه جدید خود توانایی ترجمه جملات بدون نیاز به ثبت تصاویر را دارد.

سامسونگ گلکسی S8 دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی با یک لنز با دهانه ثابت است، همچنین هر دو گوشی دارای تثبیت‌کننده تصویر نوری هستند. در خصوص باتری نیز تغییرات چشم‌گیری انجام نشده است، هر دو گوشی دارای باتری 3000 میلی‌آمپری هستند و از شارژ سریع (از طریق USB-C) و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد در حالت تئوری سامسونگ گلکسی S9 نسبت به سامسونگ گلکسی S8 تغییرات قابل قبولی داشته است اما همه جوانب را پوشش نمی‌دهد. همچنین مهم‌ترین تغییرات مربوط به دوربین است، تراشه‌ها دارای یک افزایش نسبی هستند و صفحه نمایش و باتری نیز تغییرات قابل توجهی نداشته‌اند. به‌خصوص در برابر آی‌فون X، این تغییر کامل نیست، علاوه‌بر این‌که S8 در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های سال گذشته است.

البته نباید فراموش کرد که قیمت نقش مهمی در تصمیم برای خرید دارد. S9 در انگلستان، با قیمت 739 پوند فروخته خواهد شد. همچنین در ایالات متحده یا استرالیا، داستان کمی متفاوت است و S9 در مقایسه با S8، با قیمت 719 دلار عرضه خواهد شد، این در حالی است که S8 با قیمت 725 دلار عرضه شده بود. این روزها شما می‌‌توانید S8 را با قیمتی ارزان‌تر نسبت به گذشته خریداری کنید اما این همان چیزی نیست که ما انتظار آن را داشتیم.

6 در مورد “مقایسه گلکسی S9 با گلکسی S8 سامسونگ؛ سیرت زیبا!”

  1. اسپیکر استریو ک همیشه یک ضعف در پرچمدار های گلکسی بود رو نگفتین ک گلکسی اس ۹ اسپیکر های استریو ساخت AKG رو داره.

  2. عرفان مهرویی

    آی تی رسان عزیز لطفا در مورد مقایسه وی 30 با تینگ هم یه بررسی برو لطفا بیشتر در مورد برند ال جی خبر بزن

  3. مهدی حاجیان

    بسیار هم عالی البته جا داشت ظاهر رو کمی تغیر بدن ولی در کل خوبه و همچنین قیمتش هم زیاد بالا نرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH