در MWC 2018 تایید شد: تغییرات بزرگ برای دستیار گوگل در آینده نزدیک

با گذشت چند روز از کنگره جهانی موبایل MWC 2018، گوگل بار دیگر ثابت کرد در معرفی دستیار هوشمند خود از هیچ فرصتی دریغ نمی‌کند و مانند نمایشگاه CES 2018، در اینجا نیز به معرفی دستیار گوگل پرداخته است.

هفته گذشته اعلام شد که تا پایان سال 2018، دستیار گوگل به 30 زبان مختلف در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و اکنون در MWC 2018، هفت زبان آن در دسترس است. با افزوده شدن زبان‌های هندی، تایلندی، اندونزیایی، دانمارکی، نروژی، سوئدی و هلندی تعداد زبان‌هایی که دستیار گوگل از آنها پشتیبانی می‌کند به عدد پانزده رسید.

همچنین اکنون، دستیار گوگل بهتر می‌تواند با اپلیکیشن‌های دیگر هماهنگ شود. کارایی دستیار گوگل در بررسی و اعلام وضعیت آب و هوا و همینطور استفاده به عنوان تایمر، بسیار عالی است. اما کار تیمی با دیگر اپلیکیشن، هنوز هم کمی با نگرانی همراه است. البته گوگل نیز با درک این شرایط، در حال توسعه اقدامات در جهت بهبود کارایی Android Link است تا همه چیز روان‌تر و بهتر انجام بگیرد.

با استفاده از Android Link، توسعه‌دهندگان امکان خلق اکشن‌ها برای اتصال دستیار به اطلاعات و وظایف اپلیکیشن‌شان را خواهند داشت. گوگل همچنین قابلیت جدید پیدا کردن جای پارک توسط دستیار گوگل را به نمایش گذاشت. دستیار گوگل با بهره گیری از اپلیکیشن SpotHero اقدام به این کار خواهد کرد. این قابلیت با باز کردن برنامه از روی گوشی، تمامی اطلاعات لازم برای رزرو جای پارک را در دسترس قرار می‌دهد. Android Link طی هفته‌های آینده به طور گسترده در اختیار توسعه‌دهندگان نرم افزار قرار خواهد گرفت.

قابلیت دیگر نیز که مربوط به توسعه‌دهندگان می‌شود، دریافت اطلاعات بیشتر از کاربران برای تکمیل یک عملکرد خاص است. به عنوان مثال، زمانی که با استفاده از یک دستور صوتی برای رزرو سرویس سفری Uber اقدام می‌کنید، اطلاعات زیادی مورد نیاز است؛ مبدا حرکت، مقصد و نوع خودرو مورد نظر. در اینجا، به جای آنکه توسعه‌دهندگان مجبور باشند تا کد‌های خود را برای انجام این عملکرد‌ها اضافه کنند، گوگل قابلیت AskForPlace را ایجاد کرده است. یک توانمندی دیگر برای دستیار گوگل تا مکان و موقیعت را بر اساس نیاز توسعه‌دهندگان و اپلیکیشن‌های مکان محور، مدیریت کند و دیگر نیازی به کد‌های جدید نخواهد بود. در تصویر زیر شما می‌توانید مشاهده کنید که این ویژگی چگونه کار خواهد کرد.

گوگل همچنین یک تابع حافظه نیز در دستیار خود تعبیه کرده است تا کلیه اطلاعات در مورد ارتباط با سایر اپلیکیشن‌ها را در خود ذخیره و نگهداری کند. در مثال بالا که کاربر از اوبر درخواست یک خودرو کرده بود، اگر دفعه بعد باز هم کاربر همان مکان قبلی را به عنوان مقصد اعلام کند (در مثال بالا کاربر مقصد را کافه بطری آب در نزدیک خانه یا Blue Bottle Coffee near home مشخص کرده بود)، دستیار گوگل این‌ بار با استفاده از اطلاعات قبلی که ثبت کرده است، وظیفه درخواست شده را تکمیل می‌کند و دیگر نیازی به بررسی مجدد مکان نخواهد بود. در حقیقت یکبار دیگر دستیار گوگل به کمک توسعه‌دهندگان آمده و لازم نیست که آنها کار بیشتری را انجام دهند چون دستیار باهوش گوگل خودش ترتیب کار‌ها را خواهد داد.

حقیقتا سال 2018 برای دستیار گوگل یک سال به یادماندنی و هیجان انگیز خواهد بود و خدمات و توانایی‌های او هر روز بهتر و بهتر خواهد شد.

3 در مورد “در MWC 2018 تایید شد: تغییرات بزرگ برای دستیار گوگل در آینده نزدیک”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH