همراه‌اول

کدام سرویس اینترنت 4G همراه‌اول مناسب است؟ + لیست قیمت 97

اگر جز کاربرانی هستید که زمانی با کارت اینترنت به این شبکه متصل می‌شدید، حتما تحولات ایجاد شده در این زمینه برایتان شگفت‌انگیز است و می‌دانید که حضور فناوری‌هایی مانند 4G در کشورمان، چه تحولی را در کشور ایجاد کرد که نقش همراه‌اول و ایرانسل در این زمینه قابل بررسی است.

در این مطلب قصد داریم همانند سلسله مطالب مربوط به اینترنت ADSL گزارشی از قیمت سرویس‌های ارایه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه در بخش 4G ارایه کنیم که در نوبت اول بدلیل سابقه بالاتر به سراغ همراه اول رفتیم. این اپراتور که قدیمی‌ترین شرکت فعال در زمینه ارایه سرویس‌های تلفن همراه در کشورمان محسوب می‌شود، علیرغم کندی در ارایه سرویس اینترنت نسل چهارم اما توانسته پوشش‌دهی خوبی در سرتاسر کشور ایجاد کند و تعرفه‌های مناسبی را در این بخش وضع نماید.

لازم به ذکر است که قانون مصوب شده وزارت ارتباطات در زمینه حجم منصفانه در اپراتورهای تلفن‌همراه اجرایی نمی‌شود و کماکان همراه‌اول و دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه، به روال سابق عمل می‌کنند. از نکات دیگر قابل ذکر، تفاوت سرویس‌های ارایه‌شده به کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری و همچنین کاربران تازه وارد به شبکه همراه‌اول است که بعضا تفاوت‌های قابل توجهی در تعرفه‌ها ایجاد کرده است.

این شرکت نیز همانند رقیب خود چند ماهی است که بسته‌های بلندمدت و حجیم را به تعرفه‌هایش اضافه کرده و به نظر می‌رسد استقبال کاربران نیز خوب بوده است چرا که بازخوردهای موجود در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را تایید می‌کند.

شاید تنها نکته‌ای که از دید مشتریان این اپراتور در زمینه خرید بسته‌های اینترنتی پنهان می‌ماند، 9 درصد مالیات ناقابل است که قیمت تمام شده سرویس‌ها را افزایش می‌دهد. کاربر می‌بایست برای خرید 100 هزار تومان شارژ، مبلغی در حدود 110 هزار تومان پرداخت کند که البته این موضوع در سیم‌کارت‌های دائمی وجود ندارد.

در ادامه به معرفی و بررسی بسته‌های مختلف اینترنتی همراه‎اول می‌پردازیم که به دلیل عدم وجود محدودیت سرعت (سرویس آلفا تقریبا از بین رفته است) بر اساس زمان‌بندی‌های مختلف، تعرفه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سرویس اینترنت پرسرعت یک روزه

اینترنت پرسرعت همراه‌اول

این تعرفه اینترنت پرسرعت همراه‌اول را می‌توان یکی از چند سرویس گران این اپراتور نامید چرا که در ارزان‌ترین پلن این بازه زمانی، هر گیگابایت ترافیک (به صورت نسبی) 15 هزار تومان محاسبه می‌شود! البته اگر اهل استفاده شبانه از اینترنت باشید این عدد با توجه به حجم هدیه موجود، کمتر می‌شود.

به‌صرفه‌ترین پلن موجود در تعرفه‌های روزانه همراه‌اول، متعلق به سرویس 3 گیگابایت است که با توجه به حجم موجود شبانه هر گیگابایت چیزی در حدود 3340 تومان (روزانه) و 1670 تومان (روزانه و شبانه) محاسبه شده است.

سرویس اینترنت پرسرعت هفت روزه

در این تعرفه نیز گران‌ترین سرویس از نظر مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک، سرویس 100 مگابایت است که هزینه هر گیگابایت آن به 25 هزار تومان می‌رسد! البته با توجه به حجم شبانه این سرویس، کاربر نهایتا می‌تواند مبلغ 12500 تومانی را از این بسته انتظار داشته باشد.

ارزان‌ترین پلن موجود در این بازه زمانی متعلق به سرویس 3 گیگابایت است که هر گیگابایت در آن 4500 تومان و با هدیه شبانه آن 2250 تومان محاسبه می‌شود.

سرویس اینترنت پرسرعت سی‌روزه

سرویس بعدی که جزو پرطرفدارهای این اپراتور نیز محسوب می‌شود، دارای پلن‌های متنوعی است که گران‌ترین پلن از نظر پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک پلن 100 مگابایت روزانه + 100مگابایت شبانه است که پرداختی کاربر برای هر گیگابایت چیزی در حدود 20 هزار تومان است (توجه کنید که مبنای محاسبه گیگابایت است و مقادیر کمتر با ضرب در عدد متناسب محاسبه می‌شوند)!

ارزان‌ترین پلن از نظر پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک نیز سرویس 4 گیگابایت روزانه + 4 گیگابایت شبانه است که هر گیگابایت ترافیک چیزی در حدود 2125 تومان به مشتری عرضه شده است.

 

سرویس اینترنت پرسرعت سی‌روزه ویژه

شرکت همراه‌اول در چند ماه اخیر بسته‌های جدیدی به سرویس‌های خود اضافه کرده است که با عنوان ویژه به مشتریان عرضه می‌شود. این پلن‌های ارایه شده با تعرفه‌های مناسب‌تری هستند و از نظر هزینه مقرون به‌صرفه محسوب می‌شوند. البته نکته قابل توجه در این پلن‌ها عدم وجود هدیه شبانه است که باعث می‌شود، پلن‌های مناسب کاربران عادی ارزیابی گردد.

گران‌ترین پلن این سرویس، پلن اول آن است که هر گیگابایت ترافیک چیزی در حدود 5750 تومان برای کاربر محاسبه می‌شود. ارزان‌ترین پلن این سرویس نیز پلن 25 گیگابایت آن است که هر گیگابایت ترافیک در حدود 2250 تومان برای مشتری آب می‌خورد.

البته قابل ذکر است که در این سرویس و همچنین سرویس‌های دیگر بعضی از پلن‌ها برای مشترکین دائمی و بعضی دیگر برای مشترکین اعتباری قابل خرید است که رقم‌های اعلامی به صورت کلی در مورد سرویس‌ها گفته می‌شود و به صورت جزئی می‌توانید محاسبات را انجام دهید.

سرویس اینترنت پرسرعت سه‌ماهه

در این سرویس از تعرفه‌های همراه‌اول، تعرفه‌ها منطقی‌تر شده و قیمت‌ها به سمت رقابت بیشتر با سایر اپراتورها رفته است. گرانترین پلن این سرویس در معیار پرداختی برای گیگابایت سرویس 5 گیگابایت است که مبلغ پرداختی کاربر چیزی در حدود 4400 تومان خواهد بود.

ارزان‌ترین پلن از نظر پرداختی کاربر برای هر گیگابایت پلن 70 گیگابایت است که هر گیگابایت ترافیک 1790 تومان برای کاربر محاسبه می‌شود.

سرویس اینترنت پرسرعت 6 ماهه

در این پلن همانند پلن قبلی تنوع پلن‌ها و تعرفه‌های مختلف زیاد است و در گران‌ترین سرویس از نظر پرداختی کاربر برای هر گیگابایت ترافیک که پلن 10 گیگابایت است، کاربر می‌بایست 3800‌ تومان برای هر گیگابایت بپردازد.

ارزان‌ترین پلن موجود در سرویس‌های 6 ماهه نیز پلن 90 گیگابایت است که کاربر برای هر گیگابایت ترافیک 1820 تومان باید بپردازد. سیاست همراه اول در زمینه ارایه سرویس‌ها، به شدت به دوره زمانی بستگی دارد که این موضوع در سایر اپراتورها و شرکت‌ها، کمتر دیده می‌شود.

سرویس اینترنت پرسرعت یکساله

این سرویس دارای ارزان‌ترین پلن‌های اینترنت پرسرعت همراه‌اول است که به کاربران ارایه می‌شود. گران‌ترین پلن این سرویس از نظر پرداختی به ازای هر گیگابایت، پلن 20 گیگابایت بوده که پرداختی مشتری 3250 تومان است که نسبت به گران‌ترین سرویس‌های دیگر پلن‌ها ارزان‌تر است. نکته جالب اینکه خرید این سرویس حتی برای مصرف یک‌ماهه به جای پلن‌های یک‌ماهه با همین حجم به‌صرفه‌تر است!

ارزان‌ترین پلن موجود در این سرویس و به طور کلی تمامی سرویس‌های ارایه شده توسط همراه‌اول، پلن 120 گیگابایت یکساله این شرکت است که کاربر به ازای هر گیگابایت ترافیک مبلغی در حدود 1660 تومان به همراه‌اول می‌پردازد.

همچنین اگر از کاربرانی هستید که به دانلودهای شبانه احتیاج دارید تعرفه‌های زیر برای شما مناسب خواهد بود. اگر از سرویس بلندمدت این تعرفه‌ها استفاده کنید، برای هر گیگابایت صرفا 410 تومان خواهید پرداخت که مبلغ فوق‌العاده خوبی است.

اینترنت پرسرعت شبانه همراه‌اول

همچنین برای آن دسته از کاربرانی که نیاز به خرید پلن‌های مشخص گفته شده در بالا ندارند، متذکر می‌شویم که تعرفه استفاده از اینترنت آزاد در همراه‌اول به شرح زیر است. توجه کنید که در صورت استفاده آزاد برای هر گیگابایت ترافیک مبلغی در حدود 40 هزار تومان (!) برای هر گیگابایت ترافیک پرداخت خواهید کرد.

برای خرید سرویس‌های اینترنت پرسرعت همراه‌اول می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

اگر در حال حاضر از مشترکین این سرویس هستید، برای استعلام وضعیت بسته خود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

 

یادآور می‌شود که تمامی قیمت‌های گفته شده در بالا عددی است که به صورت نهایی پرداخت می‌شود. به معنای دیگر اگر مشترک اعتباری هستید می‌بایست 9 درصد مالیات برای خرید شارژ را به مبالغ بالا اضافه کنید تا رقم نهایی مشخص شود.

به طور کلی ارزیابی ما از سرویس‌های ارایه شده توسط همراه‌اول از نظر بسته‌های موجود این است که در سرویس‌های بلندمدت و با حجم بالا، این شرکت می‌تواند جزو گزینه‎‌های اول کاربر باشد ولی در مورد سرویس‌های کوتاه‌مدتی و یا با حجم پایین، همراه‌اول به شدت با قیمت بالا عمل کرده است که استفاده از سایر اپراتورها به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

البته نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که لزوما قیمت سرویس‌ها تعیین‌کننده استفاده از اینترنت همراه‌اول یا ایرانسل و یا رایتل نیست، بلکه باید پوشش‌دهی این شرکت‌ها را در مناطق موردنیاز خود بررسی کرده و با توجه به کیفیت پوشش‌دهی انتخاب کنید.

اگر در مورد انتخاب سرویس و اینترنت پرسرعت نیاز به مشاوره داشتید، در بخش نظرات مطرح کنید تا به سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین راهنمایی و آموزش‌های لازم برای فعالسازی و یا رفع مشکلات موجود در سرویس‌ها نیز از طریق بخش نظرات انجام می‌شود.

7 در مورد “کدام سرویس اینترنت 4G همراه‌اول مناسب است؟ + لیست قیمت 97”

  1. خیلی مسخرس
    هیچکدوم از این بسته ها معتبر نیست
    الان تکلیف ما چیه که شبانه روزی نت میخوایم و از مشترکین قدیمی هستیم

  2. تو تبلیغات اعلام میکنه سرعت بدون مرز!!!!همچین که بسته میخری سرعت در حد تیم ملی افت میکنه و دائم قطع میشه ،فکر کنم کار کار انگلیساست.

    1
    7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH