آموزش کامل فعال و رجیستر کردن گوشی‌های مسافری آیفون

در این مطلب آموزش قدم به قدم فعال سازی و رجیستر کردن گوشی های آیفون همچنین آموزش رجیستری گوشی آیفون به شکل مسافری و ارسال پستی را به شما آموزش می‌دهیم.

چندین سال از آغاز طرح رجیستری می‌گذرد اما متاسفانه به دلیل تغیرات پیاپی در این قانون و همچنین تحولاتی که در اجرای طرح رجیستری به وجود آمده، هنوز عده بسیاری از مردم به درستی با قوانین طرح رجیستری آشنا نیتسند.

رجیستر کردن گوشی های مختلف مانند آیفون یا مدل‌های سامسونگ هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، در واقع همه گوشی ها با یک روش رجیستری می‌شوند و تنها اطلاعاتی که شما باید در سامانه گمرک ثبت کنید، متفاوت خواهد بود.

اما از آن‌جایی که انواع گوشی های آیفون از مدل‌های مورد علاقه مسافران ایرانی در سفرهای خارجی هستند، ورود مسافری آیفون و پرسش در مورد نحوه رجیستری گوشی های آیفون بیش از مدل‌های دیگر است.

هزینه رجیستری گوشی

همچنین افرادی که از خارج به داخل ایران می‌آیند یا افرادی که برای دوستان خود در ایران، گوشی خریداری و ارسال می‌کنند، اکثرا به مدل‌های آیفون علاقه دارند، به همین دلیل افراد متعددی به دنبال یادگیری روش رجیستر کردن گوشی های آیفون هستند، اما همانطور که گفته شد، رجیستری مسافری تلفن همراه برای همه برند‌ها یکسان است.

شما اگر در داخل کشور یک گوشی آیفون خریداری کنید، نیازی به رجیستر کردن آن ندارید و تنها با فعال‌سازی گوشی می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر در سفر خارجی خود، یک گوشی آیفون خریداری و قصد رجیستر کردن آن را در داخل کشور دارید، یا آنکه مسافر هستید و می‌خواهید گوشی خود را بیش از 30 در ایران استفاده کنید، باید از گوشی رجیستری شده استفاده کنید.

همچنین ممکن است یک تلفن همراه از خارج از کشور برای شما هدیه فرستاده باشند که مجبور می‌شوید آن را رجیستر کنید، به جز این دو مساله، دیگر نیازی به رجیستر کردن تلفن همراه در داخل کشور نیست. در عین حال موضوع هزینه رجیستری گوشی هم برای بسیاری از کاربران شفاف نیست که ما پیشتر مطلبی در این خصوص نوشته‌ایم.

حال ما در این مطلب هر سه روش را برای گوشی های آیفون به شما آموزش می‌دهیم. درواقع اگر شما یک گوشی آیفون دارید و به دنبال فعال کردن یا رجیستری کردن آن هستید، در این مطلب تمام آموزش‌های لازم و به‌روز را دریافت خواهید کرد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

رجیستر کردن گوشی آیفون مسافران خارجی

افرادی که وارد کشور می‌شوند اگر گوشی خود را رجیستری نکنند، می‌توانند تا 30 روز از تلفن همراه خود با سیمکارت ایرانی استفاده کنند. به این ترتیب مسافران و مهمانان خارجی در مدت حضور خود در ایران که معمولا کمتر از 30 روز است، مشکلی برای استفاده از تلفن همراه خود ندارند. اما اگر یک مسافر خارجی قصد داشت بیش از 30 روز در ایران حضور داشته باشد، باید گوشی خود را با رویه مسافری رجیستری کند.

همین روند برای ایرانی‌هایی که به سفر خارجی می‌روند و برای خود یا دیگران یک آیفون می‌آورند و قصد دارند داخل کشور از آن استفاده کنند یا افرادی که یک گوشی آیفون خارج از کشور خریده‌اند و آن را برای دوست ایرانی خود در داخل پست می‌کنند نیز صادق است.

نکته بسیار مهم درخصوص رجیستر کردن گوشی‌های آیفون آن است که اطلاعات اولیه رجیستری باید در مبادی ورودی کشور ثبت شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، دیگر راهی برای رجستری گوشی وجود ندارد.

مرحله اول: اظهار حضوری در مبادی ورودی

مسافرین خارجی یا شهروندانی ایرانی که در هنگام ورود به کشور، قصد وارد کردن دستگاه موبایلی که از خارج تهیه کردند را دارند و می‌خواهند بیش از 30 روز از آن دستگاه موبایل در داخل کشور استفاده کنند، باید نسبت به رجیستری کردن تلفن همراه خود در مبادی ورودی اقدام کنند.

این افراد باید در مبادی ورودی کشور به دفتر نمایندگی گمرک مراجعه کرده و نسبت به پر کردن فرم رجیستری آیفون که شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافر ایرانی یا شناسه فراگیر برای اتباع، شماره شناسه گوشی، شماره تماس و دیگر اطلاعات می‌شود، اقدام کنند.

مرحله دوم: پرداخت عوارض

پس از ثبت حضوری تلفن همراه در مبادی ورودی، تا یک ماه فرصت دارید که با مراجعه به سامانه پنجره واحد گمرک که به همین منظور ایجاد شده مراجعه کرده و نسبت به پرداخت عوارض ورود به کشور اقدام کنید. پس از گذشت این زمان، امکان رجیستری مسافری گروشی آیفون وجود ندارد.

برای رجیستر کردن گوشی آیفون پس از ثبت اطلاعات به صورت حضوری، مراحل زیر را انجام دهید:

1- از این لینک وارد سامانه گمرک شوید و کد IMEI گوشی خود را وارد کنید، همانطور که پیشتر گفتیم، کد IMEI گوشی بر روی جعبه وجود دارد، همچنین شما با شماره‌گیری کد #06#* می‌توانید کد IMEI گوشی را به دست بیاورید. نکته مهم در این بخش آن است که اگر گوشی شما دو سیمکارت بوده و شما قصد دارید هر دو سیمکارت آن را فعال کنید، باید با زدن علامت + در زیر کادر IMEI در سامانه گمرک و وارد کردن کد IMEI دوم گوشی، شکاف دوم سیمکارت را نیز فعال کنید.

رجیستری مسافری

2- در این مرحله پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیر این صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس بگیرید.

رجیستری مسافری

3- در این بخش مدل و مشخصات فنی گوشی را با اطلاعات صحیح وارد کنید. نکته مهم آن است که اگر اطلاعت وارد شده با اطلاعات حقیقی گوشی شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است با وجود پرداخت عوارض، گوشی رجیستر نشود.

رجیستری مسافری

4- در این مرحله اطلاعات فردی شامل کد ملی، شماره گذرنامه، گمرک ورودی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

رجیستری گوشی آیفون

5- در این قسمت یک کد فعال‌سازی به شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، این کد را در کادر مربوطه وارد کنید.

رجیستری گوشی آیفون

6- در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌ شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیر این صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

7-در این مرحله به صفحه پرداخت اینترنتی هدایت می‌شوید. اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و عوارض ورودی را پرداخت کنید.

8- در این مرحله حتما کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را یادداشت کنید، این اطلاعات را تا پایان رجیستر کردن گوشی همراه خود داشته باشید.

9- پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

رجیستری گوشی آیفون

10- در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، پیام “درخواست شما با موفقیت انجام شد” به نمایش درمی‌آید.

رجیستر کردن گوشی آیفون

در نهایت اگر یک کد فعال‌سازی برای شماره‌ای که در اظهار حضور در مبادی ورودی وارد کرده‌اید ارسال می‌شود که با آن کد فعال‌سازی و طبق مراحل فعال‌سازی تلفن همراه آیفون که در بالا آموزش داده‌ایم، می‌توانید گوشی خود را فعال کنید، اما این موضوع یک شرط دارد و آن این است که شماره موبایل شما باید به نام خودتان باشد.

اگر در خارج از کشور هستید می‌توانید پیش از ورود به ایران یک سیمکارت به نام خودتان به صورت آنلاین خریداری کنید و در هنگام ورود از همان شماره استفاده کنید. اما اگر به هر دلیل سیمکارتی به نام خود ندارید، پس از انجام مراحل بالا، ابتدا باید یک سیمکارت به نام خود تهیه کنید و سپس با ورود به سایت سامانه همتا و بخش اطلاعات ثبت مسافری، نسبت به دریافت کد فعال‌سازی اقدام کنید.

رجیستر کردن گوشی آیفون

رجیستر کردن گوشی های آیفون با ارسال پستی

اما همانطور که گفتیم، یکی از روش‌های رجیستر کردن گوشی زمانی است که یک مدل مانند آیفون از خارج از کشور برای شما ارسال می‌شود. در این حالت روند رجیستر کردن گوشی بسیار آسان‌تر است زیرا کافیست اطلاعات شخصی، اطلاعات گوشی آیفون و عوارض ورودی را به مامور پست ارائه دهید. در این حالت تنها فعال‌سازی گوشی بر عهده شماست.

در صورتی که فردی برای شما گوشی را هدیه بیاورد، باید در مبادی ورودی و سامانه گمرک گوشی را به نام خودش رجیستر کند، سپس در سامانه همتا انتقال مالکیت به شما انجام شود.

هزینه رجیستری مسافری گوشی آیفون

طبق اعلام سامانه همتا، رجیستر کردن گوشی هیچ هزینه‌ای ندارد بلکه شما برای رجیستر کردن گوشی باید آن را به صورت رسمی وارد کشور کنید و هزینه دریافتی جهت عوارض ورود به کشور تلفن همراه دریافت می‌شود. پس درواقع شما هزینه رجیستری گوشی را نمی‌دهید بلکه عوارض ورود به کشور آن را پرداخت می‌کنید.

در حال حاضر هزینه رجیستری گوشی برای گوشی‌های کمتر از 600 دلار برابر 17 درصد از قیمت دلاری و برای گوشی‌های بیش از 600 دلار برابر با 22.5 درصد از قیمت دلاری آن اعلام شده است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت روز دلار و برای گوشی نو (قیمت ارزش گذاری شده گمرک) محاسبه می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت که قیمت رجیستری گوشی‌های مطرح آیفون در حال حاضر (دلار 56 هزار تومان) برابر با جدول زیر است:

نام مدل

هزینه حدودی رجیستری

سری آیفون 14
رجیستری نمی‌شود
آیفون 13 پرومکس ظرفیت 128 گیگابایت
12.6 میلیون تومان
آیفون 13 پرو ظرفیت 128 گیگابایت
11.3 میلیون تومان
آیفون 13 ظرفیت 128 گیگابایت
8.7 میلیون تومان
آیفون 13 مینی ظرفیت 128 گیگابایت
7.5 میلیون تومان

 

آموزش استعلام اصالت و فعال کردن گوشی های آیفون

تمام گوشی‌هایی که در بازار ایران به فروش می‌رسد رجیستر شده هستند و نیازی به رجیستری آن از هر طریق از جمله مسافری نیست، البته برخی از فروشندگان نامعتبر، گوشی‌های رجیستر نشده را نیز به کاربران می‌فروشند که خرید آن‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

اما به هر طریق اگر قصد خرید یک گوشی از برند اپل دارید، باید آن را پس از خریداری، فعال کنید. گوشی‌های مختلف را می‌توان به صورت حضوری یا اینترنتی خرید، تقریبا تمامی مدل‌های اینترنتی نیاز به فعال شدن دارند که این کار به عهده شماست. در خرید حضوری هم می‌توانید خود گوشی‌تان را فعال کنید ولی معمولا فروشندگان خودشان این کار را انجام می‌دهند.

البته شما در هنگام خرید اصالت گوشی را باید استعلام کنید، توجه داشته باشید که حتی اگر از دوستان یا آشنایان خود تلفن همراه خریداری می‌کنید، نیاز به تایید اصالت کالا وجود دارد.

روش تعیین اصالت گوشی آیفون

برای مشخص شدن اصالت گوشی، چندین روش وجود دارد اما ساده‌ترین و راحت‌ترین روش گرفتن شماره کد دستوری سامانه همتا است، به این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. کد دستوری #7777* را با یک شماره دلخواه، شماره‌گیری کنید.
  2. گزینه 1 یعنی استعلام اصالت تلفن همراه را وارد کرده و ارسال را بزنید.
  3. کد 15 رقمی IMEI دستگاه را وارد کنید. (این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی نوشته شده است، همچنین می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #06#* با خود گوشی که قصد خریداری دارید، این کد را به دست بیاورید)
  4. کد IMEI را بدون فاصله، نقطه، خط تیره یا هر مورد اضافه دیگری وارد کنید.
  5. درصورتی که کد IMEI را درست وارد کرده باشید، پیامک استعلام اصالت گوشی برایتان ارسال می‌شود.

فعال کردن گوشی‌های آیفون

اگر گوشی آیفون خریداری کردید یا آنکه گوشی را به روش مسافری رجیستر کردید حالا به دنبال فعال‌سازی آن هستید باید از روش زیر استفاده کنید. البته فعال‌سازی گوشی آیفون برای افرادی که گوشی را به صورت حضوری یا اینترنتی خریده‌اند نیز الازمی است، توجه داشته باشید که در هنگام خرید حضوری در خود فروشگاه و حضور فروشنده گوشی آیفون خود را فعال کنید تا در صورت وجود مشکل بتوانید گوشی را پس بدهید. برای فعال کردن گوشی های آیفون مراحل زیر را انجام دهید:

1- کد دستوری #7777* را با یک شماره دلخواه شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را بزنید.

رجیستری گوشی آیفون

2- عدد 2 به معنای فعال‌سازی تلفن همراه را وارد کرده و ارسال را بزنید.

رجیستری گوشی آیفون

3- کد 15 رقمی IMEI دستگاه را وارد کنید. (این کد بر روی جعبه نوشته شده یا می‌توانید با کد دستوری #06#* این کد را به دست بیاورید)

رجیستری گوشی آیفون

4- شماره موبایلی که قصد فعال کردن گوشی با آن را دارید را وارد کنید.

5- شماره موبایل را چک کرده و در صورت صحیح بودن شماره، عدد 1 را وارد کنید.

6- در این مرحله یک کد فعال‌سازی برای شماره‌ سیمکارتی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، آن کد را وارد کنید.

7- پیامی دریافت خواهد کرد که در آن کد IMEI و شماره سیمکارتی که می‌خواهید با آن گوشی را فعال کنید نشان داده می‌شود، این دو شماره را بازبینی کرده و در صورت تایید، عدد 1 را وارد کنید.

245 در مورد “آموزش کامل فعال و رجیستر کردن گوشی‌های مسافری آیفون”

  1. سلام وقتتون بخیر
    قرار کسی برام آیفون 15 پرو مکس بیاره
    می خواستم بدونم امکان ریجستری مسافرتی و ثبت فرودگاهی داره؟

  2. سلام اخرش این پیام میاد
    شناسه دستگاه(iMei)قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت
    اگه میشه بگید ک اینو چجوری درست کنم؟
    ممنون

    1. سعید صانعی

      سلام وقتی این پیام میاد دو حالت داره
      یا گوشی غیرقانونی وارد کشور شده و رجیستری نمیشه، یا به تازگی وارد شده و طول میکشه تا کار رجیستریش انجام بشه، اگر گوشی که خریدید گارانتی معتبر داره احتمالا مورد دوم درسته و باید کمی صبر کنید تا اطلاعات رجیستریش در گمرک ثبت بشه

  3. با سلام .من یه گوشی ایفون 11 پرو مکس داره برام میاد از طریق مسافر.ایا مسافر حتما در گمرک فرودگاه شماره تلفن خودشو باید بده یا شماره من رو هم میتونه که زمان ریجستری کد برای من بیاد؟

    1. سعید صانعی

      سلام، شماره خودش رو باید بدن و گوشی رو به اسم خودشون ثبت کنن، بعدا انتقال مالکیت بدن به شما

  4. سلام میخواستم بدونم میشه ایفون رو پلمپ تو فرودگاه ثبت کرد یا باید گوشی فعال شده باشه؟
    سوال دومم اینه که هزینه ریجستری ایفون۱۳معمولی۱۲۸ که از امریکا می‌خوام بیارم چقدره؟

    1. سعید صانعی

      سلام، من شخصا گوشی وارد نکردم ولی تا جایی که اطلاعات دارم فقط کد imei گوشی لازمه و برای اون نیازی به باز کردن پلمپ گوشی نیست

  5. سلام وقت بخیر
    با سپاس از توضیحات تکمیلی شما.یکی از اقوام از آمریکا قراره یک دستگاه آیفون 13 پرو 512 گیگا برام بیاره
    خواستم بدونم آیفون 13 پرو 512 گیگ عوارضش چه مبلغیه؟
    آیا حتما باید دو سیم کارته باشه؟
    بهد یه توضیحی در مورد کیفیت هند و چین بفرمایید کدومش بهتره؟

    1. سعید صانعی

      سلام، گوشی لازم نیست دو سیمکارته باشه، ساخت هند و چین هم هیچ فرقی نداره، جفتش تحت لیسانس اپله و تفاوتی ندارند
      رجیستری گوشی هم حدودا میشه 24 میلیون تومان

  6. سلام وقت بخیر میخواستم ببینم اگه گوشی ریجستری نشده حالا هر مدلی رو بخرم

    میتونم به یه گوشی دیگه نقطه اتصال بدم و از اون استفاده کنم حالا چ ب صورت بازی و استفاده از فضای مجازی آیا مشکلی پیش میاد یا ن؟

    1. سعید صانعی

      سلام، بله میتونید این کار رو انجام بدید بدون مشکل، تنها کارکرد رجیستری برای آنتن سیمکارت هست، بقیه بخش‌های گوشی بدون مشکل کار میکنند

    1. سعید صانعی

      سلام، اگه گوشی ساخت چین باشه حدود 13 میلیون تومان اگر ساخت هند باشه حدود 11 میلیون تومان

  7. میتونم بدون رجیستری برای فروش بذارم؟ یا جاهایی هستن که بخرن بدون رجیستری؟ و خودشون انجام بدن؟

    1. سعید صانعی

      سلام، میتونید برای فروش بگذارید ولی مشتریاش کمه
      برخی از مغازه‌ها به صورت غیرقانونی رجیستری میکنن که خیلی اطمینانی بهشون نیست، ممکنه بعد از چند وقت آنتن گوشی بپره

  8. سلام وقتتون بخیر، من تقریبا دو‌هفته است که از کانادا یه گوشی آیفون ۱۳ پرو آوردم و دست دوم هست. متاسفانه داخل فرودگاه اعلام نکردم. الان دیگه هیچ راهی وجود نداره برای رجیستر کردنش ؟؟ 🙁

    1. سعید صانعی

      سلام، خیر
      باید از کشور خارج بشید و بعد موقع ورود ثبتش کنید، یا یک نفر دیگه این کار رو انجام بده

  9. سلام مجدد. خیلی ممنون از پاسختون. بله گوشی در گمرک ورودی ثبت شده. میخوام بدونم اگه با گوشی کار نکنم میتونم بعد مدت یکماه هم رجیستری انجام بدم یا نه. سوال دوم هم منظورم این بود که برای یک مدل نامبر مشخص و ساخت چین دو تا مبلغ دلاری اورده بود که من شک کردم و برام سوال پیش اومد.

    1. سعید صانعی

      بعد از ثبت در گمرک یک ماه فرصت دارید برای فعال‌سازی، در این مدت باید ادامه کارهای فعال‌سازی رو انجام بدید

  10. سلام. وقتتون بخیر. من 7 تیر آیفون SE به صورت مسافری آوردم. الان دوتا سوال داشتم. من هنوز گوشی رو روشن نکردم ایا فقط تا 7 مرداد فرصت دارم برای رجیستری؟ سوال دوم هم اینه که تو سایت وقتی میرم برای مدل نامبر گوشی من دو تا مبلغ دلاری میاره. از کجا بدونم کدوم رو باید انتخاب کنم؟ یک مبلغ 300 دلار هست و یکی 400 دلار. در صورتی که از امریکا خریداری کردم و قیمتش متفاوته با این دو مبلغ.

    1. سعید صانعی

      سلام، ببینید شما موقع ورود به کشور باید گوشی رو ثبت می‌کردید، اگر گوشی ثبت نشده الان دیگه امکان رجیستری ندارید
      باید از کشور خارج بشید، مجددا موقع ورود به کشور این گوشی رو در مبادی ورودی ثبت کنید
      در مورد قیمت هم تفاوت موجود به علت کشور ساخت گوشی و پارت نامبر و این موارد هست معمولا، باید ببینید کدوم براش گوشی شماست

  11. سلام
    ببخشید آیا گوشی همراه ایفون 7 پلاس هنوز هم میتوان رجیستر کرد.
    در دیوار آگهی کردند خواستم بخرم.

    1. سعید صانعی

      سلام، اگر گوشی وارد کشور شده و ثبت نشده، خیر دیگه نمیشه رجیستری کرد، ولی اگر گوشی ثبت شده و می‌خواهید تغییر مالکیت بدید، بله میشه این کار رو کرد

  12. سلام آقای صانعی
    تشکر بابت توضیحات خوبتون
    یه سوال من دیروز از خارج کشور یه دونه ۱۱ پرو مکس خریداری کردم بعد تو گمرک ثبت کردم الان هم برا پرداخت عوارض میرم تو سایت همه چی هم اوکی فقط اون مدل گوشی تو نیست مثلا گوشی من a2104 11pro max ساخت چین
    این مدل نیست تو سایت
    چکار کنم؟

  13. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم راهی هم برای دور زدن(ریجسترنکردن)گوشی های آیفون14هست؟
    یعنی بدون ریجسترکردن استفاده کنیم ازگوشی؟!

    1. سعید صانعی

      سلام، شما میتونید از گوشی استفاده کنید فقط بعد از یک ماه آنتنش می‌پره، مشکل دیگه‌ای نداره
      برخی‌ها هستند با هزینه کمتر به صورت غیرقانونی رجیستر میکنند که پیشنهاد میکنم دنبال این روش‌ها نباشید، ممکنه چند روز دیگه آنتن گوشی‌تون بره و شما دستتون به هیچ جا بند نیست

  14. من دوتا سوال دارم:
    یکی اینکه ریجستری آیفون ۱۲ پرو استفاده شده چنده؟
    دوم اینکه این قانون سال ۹۶ اومده، گوشی هایی که قبل از این زمان تو ایران بدون ریجستری فعال بودن و کار میکردن رو هم الان باید ریجستر کنیم؟ (مثل آیفون ۵)
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سعید صانعی

      سلام
      پاسخ سوال اول: کمی بیش از 18 میلیون تومان
      پاسخ سوال دوم: اگر گوشی قبلا در ایران بوده و فعال شده نیازی به رجیستری نیست، ولی اگر یک گوشی آیفون 5 که تا حالا در ایران فعال نشده منظورتون هست، بله باید رجیستریش کنید

      1. مرسی از پاسختون
        در مورد گوشی ۱۲ پرو یوزد چطور؟ فک کنم این قیمت ۱۸ تومن که شما گفتین مربوط به گوشی نو هست

    1. سعید صانعی

      سلام، گوشی باید در مبادی ورودی ثبت بشه، اگر گوشی ثبت نشده و رسیده به دست شما دیگه نمیتونید رجیستریش کنید، مگر این که از کشور خارج بشید و موقع ورود به کشور گوشی رو ثبت کنید

  15. سلام
    من ۱۳ ch چند روز پیش گرفتم به صورت قسطی که بعد از پایان اقساط مالکیت به اسم خودم میخوره تا اون موقع میزنن به اسم خودشون
    الان برام پیام اومده که این گوشی ثبت قانونی شده
    اما پایینش نوشته ورود مسافری
    می‌خوام ببینم گوشی مشکلی نداره یا از لحاظ قیمتی پایین تر نیست؟

    1. سعید صانعی

      سلام، ببینید گوشی به شکل مسافری اومده، قانونی هست ولی طبیعتا نباید گارانتی شرکتی داشته باشه
      از نظر قیمتی خیلی فرقی نداره

  16. مهران صحرایی

    سلام و ارادت الان قیمت ریجستری گوشی ۱۳ پرو مکس ۲۵۶ چنده ؟من ۱ دونه گرفتم ولی قیمت دقیق ریجستری رو میخوام

    1. سعید صانعی

      سلام، ببینید هزینه دقیق گمرکی الان مشخص نیست ولی حدودا از 30 درصد بیشتر شده
      الان قیمت آیفون 13 پرومکس 256 تو سایت گمرک 1200 دلاره، با دلار دولتی 40 هزار تومان میشه 48 میلیون تومان
      اگر بخوایم 30 درصد حساب کنیم باید 14 میلیون تومان گمرکی بدید، برخیا گفتن با پول مالیات و بقیه موارد تا 20 میلیون تومان هم ازشون پول گرفته شده

  17. سلام
    میخوام بدونم گوشی که میاریم حتما تو گمرک فرودگاه باید از جعبه باز بشه یا پلمپ هم میتونم بیارم

  18. سلام ایا امکانش هست من دو تا گوشی بیارم یه دونه رو با پاسپورت خودم ریچستری کنم و اون یکی رو با پاس یکی دیگ؟بد تو ورودی فرودگاه به دوتا گوشی گیر نمیدن؟

    1. سعید صانعی

      سلام، خیر هر کسی که وارد کشور میشه میتونه یک گوشی با خودش رجیستر کنه، البته اگر طی یک سال قبلش گوشی وارد نکرده باشه

    1. سعید صانعی

      سلام، ببینید کل هزینه‌ای که شما تحت عنوان رجیستری یا عوارض یا گمرک باید بدید همین هست، فقط اسمش متفاوته ولی شما فقط باید یک مبلغ اونم با درصدی که گفته شده رو بپردازید

  19. سلام وقتتون بخیر عذ میخوام خواستم بدونم این ۲۲.۵ درصد هزینه گمرک به چه مبنای قیمتی حساب میشه این قیمتو از کجا میارن من سایت اپل رفتم ولی نبود قیمت مثلا ۱۳ پرو مکس ۲۵۶

  20. سلام خسته نباشید وقتتون بخیر من همه مراحل رو انجام دادم فقط او کد که باید پیامک بشه برام نمیاد باید چکار کنم؟؟

  21. سلام ببخشید من این گوشی رو برام‌هدیه اوردن و کسی که اورده توی فرودگاه کاری نکرده و کدی نگرفته چجور میتونم ریجسترش کنم الان

  22. سلام. کدفعالسازی که باید از فروشنده بگیریم، اگر گوشی رو شخصا از کشور دیگه ای بگیریم بیاریم این کد رو از کجا باید تهیه کنیم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      تو فرودگاه ثبت میکنید و بعد از پرداخت هزینه‌ها کد فعالسازی رو دریافت میکنید

  23. سلام ببخشید امروز با خبر شدیم که واردات گوشی اپل ممنوع شده . درسته ؟ آیا من میتونم برای داداشم از دبی به ایران iphon بیارم بعد ریجستر کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH