سامسونگ در حال کار بر روی پردازنده گوشی گلکسی S10 است

سامسونگ یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که پردازنده محصولات خود را نیز تولید می‌کند. برای مثال، نسخه جهانی آخرین پرچمدار این شرکت یعنی گوشی گلکسی S9 از چیپست اختصاصی اگزینوس 9810 بهره می‌برد. حال به نظر می‌رسد که این کمپانی کره‌ای از هم‌اکنون در حال کار بر روی تراشه مورد استفاده در گوشی گلکسی S10 بوده است.

سامسونگ تراشه اگزینوس 9810 را برای رقابت با پردازنده اسنپدراگون 845 وارد بازار کرد؛ هر چند این شرکت کره‌ای در برخی از نسخه‌های پرچمدار خود از چیپست قدرتمند شرکت کوالکام استفاده کرده است. اگر گزارش منتشر شده از چین را باور کنیم، باید گفت سامسونگ از هم‌اکنون در حال کار بر روی پردازنده گوشی گلکسی S10 است. البته این مساله چندان هم دور از ذهن نیست؛ چرا که تولید مواد نیمه رسانا کار آسانی نبوده و نیازمند صرف زمان زیادی قبل از تولید انبوه و به‌کارگیری در یک محصول تجاری است.

بر اساس لیستی که یک منبع چینی منتشر کرده، این شرکت از ماه ژانویه کار بر روی پردازنده اگزینوس 9820 را آغاز کرده است. این تراشه به همراه مودم‌های 5G از پروژه‌هایی است که سامسونگ در حال کار بر روی آن‌هاست. مطمئنا پردازنده اگزینوس 9820 جانشین تراشه اگزینوس 9810 به‌کار رفته در گلکسی S9 خواهد بود. اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این چیپست در دست نیست اما بر اساس گزارش‌های قبلی، با توجه به محدودیت‌های خط تولید این شرکت کره‌ای بعید به نظر می‌رسد که در تولید اینتراشه از لیتوگرافی 7 نانومتری استفاده شود.

3 در مورد “سامسونگ در حال کار بر روی پردازنده گوشی گلکسی S10 است”

  1. مهدی حاجیان

    قطعا دوباره روی اسنپدراگون رو کم میکنه از لحاظ بنچ مارکی هم سر تر بود هم اینکه سی پی یو هاش 7 نانومتریه مصرفش خیلی کمتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH