حالت Do Not Disturb در آی‌فون‌های اپل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟!

آیا شما هم از پیام‌های گاه‌ و بی‌گاه و اعلان‌های اعصاب خردکن در حین استفاده از آیفون و آیپد خسته شده‌اید؟ از زنگ‌ها و تماس‌های بی‌موقع که شما را از خواب بیدار می‌کنند چطور؟ پس خوشحال باشید چون آیفون به فکر این موضوع هم بوده و حالت مزاحم نشوید (Do Not Disturb) را در اختیار شما قرار داده است.

وقتی که حالت مزاحم نشوید روشن باشد، گوشی، همه تماس‌ها و اعلان‌های دریافتی شما را قفل کرده و هیچ صدایی به گوش نخواهد رسید. برای سادگی تغییر این حالت در هر زمانی که مایلید، کافی است با کشیدن صفحه نمایش از بالا به پایین به مرکز کنترل (Control Center) وارد شوید و برای فعال شدنش بر روی آیکن هلال ماه کلیک کنید.

برای مشاهده آن نیز می‌توانید به گزینه تنظیمات (Settings) و Do Not Disturb بروید و کافی است در اینجا دکمه لغزنده آن را روشن کنید تا بلافاصله گوشی وارد حالت مزاحم نشوید، شود. هنگامی که این گزینه را روشن می‌کنید یک آیکن به شکل هلال ماه در قسمت نوار وضعیت به نمایش در می‌آید.

همچنین شما می‌توانید با فعال کردن دکمه لغزنده زمان‌بندی (Scheduled) اقدام به تنظیم زمان برای فعال شدن اتوماتیک حالت مزاحم نشوید، کنید و به راحتی در مدتی که خواب هستید از شر سر و صدا‌های مزاحم گوشی و تماس‌های بی‌‌موقع راحت شوید. در زیر سربرگ سکوت (Silence) نیز شما می‌توانید با انتخاب گزینه همیشه (Always) به جای گزینه While iPhone is locked، به طور دائم اعلان‌ها را به صورت بی‌صدا دریافت کنید.

به علاوه با تیک زدن گزینه Allow Calls From، این امکان را خواهید داشت تا مشخص کنید که در حالت مزاحم نشوید، چه افرادی می‌توانند با شما تماس بگیرند. شما می‌توانید گزینه همه (Everyone)، هیچکس (No One) و یا مورد علاقه‌ها (Favorites) را تیک بزنید و یا گروه‌های دیگری را به دلخواه ایجاد کنید. البته انتخاب گزینه همه به نوعی بی‌معنی کردن این قابلیت خواهد بود!

تنظیمات دیگری که می‌توانید برای این حالت ایجاد کنید، انتخاب گزینه تماس‌های مکرر (Repeated Calls) است و هر کسی که در عرض سه دقیقه، دو یا بیش از دوبار با شما تماس بگیرد باعث خارج شدن گوشی از حالت مزاحم نشوید، خواهد شد. در ضمن فراموش نکنید که حالت مزاحم نشوید، دارای چند گزینه برای زمان رانندگی نیز هست. شما می‌توانید به صورت دلخواه انتخاب کنید که در زمان رانندگی این حالت به صورت اتوماتیک فعال شود یا غیر. به علاوه به طور خودکار پیامی مبنی بر رانندگی کردن شما به فرد تماس گیرنده بفرستد. حتی این امکان برای آن شخص فراهم است تا در صورت ضروری بودن تماس، به شما با کلمه ضروری (Urgent) اطلاع دهد.

حالت مزاحم نشوید، در واقع قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد تا کنترل کاملی بر روی اعلان‌های آیفون‌ خود داشته باشید و اجازه مزاحمت به اعلان‌هایی که نیازی به دیدنشان ندارید را ندهید، در حالی که با تنظیمات دلخواه می‌توانید هنوز هم پیام‌های مهم را دریافت کنید.

به سوپر گروه گوشی‌های اپل ملحق شوید

6 در مورد “حالت Do Not Disturb در آی‌فون‌های اپل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟!”

  1. من اصلا متوجه نشدم نمیدونم چکارکنم
    وقتی حالت مزاحم خاموش باشه روی موسیقی صوتی درواتساپ بامشکل برخورد میکنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH