ردیابی دستگاه اندرویدی

ردیابی دستگاه اندرویدی گم شده با دو روش ساده

گم کردن دستگاه اندرویدی می‌تواند شرایطی پراسترس باشد. دستگاه‌های هوشمند ما می‌توانند حاوی اطلاعات خصوصی و مهمی باشند. قطعا ردیابی دستگاه گم شده می‌تواند در این زمینه بسیار مفید واقع شود. به همین قصد داریم تا در این مطلب از آی‌تی‌رسان شیوه‌های انجام این کار را با شما در میان بگذاریم.

اگر گوشی شما حاوی اطلاعات مهمی بوده و یا اینکه تبلت شما تصاویر شخصی زیادی را در خود داشته باشد، آنگاه گم شدن هرکدام از این دستگاه‌ها عواقب خاص خود را به همراه دارد. اگر از گجت اندرویدی استفاده می‌کنید، آنگاه باید بدانید که ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند موقعیت مکانی گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند شما را پیدا کنند. گام‌هایی وجود دارند که با طی کردن آن‌ها می‌توانید در صورت جا گذاشتن، گم کردن و یا دزدیده شدن دستگاه اندرویدی خود، آن را آسان‌‌تر پیدا کنید. در ادامه به روش‌های ردیابی دستگاه اندرویدی می‌پردازیم. 

نکته: معرفی این ابزارها صرفا جهت مواردی است که در آن‌ها قصد پیدا کردن گجت خود را دارید، بنابراین از لحاظ اخلاقی نباید از این ابزارها جهت جاسوسی کردن سوءاستفاده کرد. همچنین این را نیز باید به یاد داشته باشید که فقط هنگامی می‌توانید به ردیابی گوشی خود بپردازید که اولا روشن بوده و ثانیا نیز به شبکه وای‌فای یا اینترنت سیم‌کارت متصل باشد.

Find My Device

ویژگی‌ها:

  • ردیابی گوشی از طریق GPS
  • پاک کردن گوشی از راه دور
  • بخش کردن صدا از راه دور
  • قفل کردن گوشی از راه دور
  • قابلت سازگاری با گوشی، تبلت و همچنین ساعت‌های هوشمند

اپلیکیشن Find My Device شرکت گوگل را می‌توان یکی از لازمه‌های هر دستگاه اندرویدی به شما آورد. اگر حساب گوگل خود را به دستگاه اندرویدی خود افزوده باشید، آنگاه اپلیکیشن Find My Device نیز به‌صورت خودکار فعال خواهد شد. می‌توانید از طریق منوی “Settings > Security > Find My Device” به بررسی این موضوع بپردازید، در اینجا باید Find My Device بر روی حالت فعال قرار داشته باشد.

ردیابی موقعیت مکانی دستگاه گم شده شما از طریق این اپلیکیشن آسان بوده و همچنین دانلود آن از فروشگاه گوگل پلی نیز رایگان است. پس از نصب اپلیکیشن، از شما درخواست می‌شود که وارد شده و همچنین موقعیت مکانی را نیز فعال کنید. پس از نصب و اجرای اپلیکیشن، می‌توانید به ردیابی دستگاه خود بپردازید، البته مادامی که گجت شما روشن بوده و همچنین به شبکه وای‌فای یا اینترنت سیم‌کارت نیز متصل باشد.

البته راه دیگری نیز وجود دارد و آن، رفتن به وب‌سایت “google.com/android/find” از طریق گوشی یا کامپیوتر است. اگر با حساب گوگل خود وارد شده باشید، آنگاه کافی است که عبارت “find my phone” را در گوگل تایپ کنید. اگر دستگاه گم شده شما به اینترنت دسترسی داشته و همچنین موقعیت مکانی آن نیز روشن باشد، آنگاه می‌توانید به ردیابی گجت خود بپردازید. یکی از مزیت‌های خوب در اینجا این است که شما می‌توانید دستگاه خود را قفل کرده و همچنین پیامی حاوی یک شماره تلفن را بر روی آن بنویسید. بدین ترتیب اگر شخصی گوشی شما را پیدا کند، آنگاه با لمس کردن کلید “Call Me” می‌تواند با شماره مشخص شده تماس بگیرد. البته می‌توانید از این طریق به پخش صدا و یا پاک کردن گوشی خود از راه دور نیز اقدام کنید. 

لازم به ذکر است که اگر بخواهید از طریق یک مرورگر اینترنت به ردیابی گوشی خود بپردازید، آنگاه باید به حساب گوگل خود نیز وارد شوید. اگر هم از طریق گوشی یا مرورگر دسکتاپ شخصی دیگر وارد حساب خود شدید، آنگاه بهتر است که پس از اتمام کار، از تمامی حساب‌های مربوطه خارج شوید. اگر این کار را انجام ندهید، آنگاه سایرین با دسترسی به رایانه یا گوشی موردنظر می‌توانند به ردیابی گجت شما بپردازند. در نهایت اینکه نصب اپلیکیشن “Google Find My Device” سریع و آسان بوده و می‌تواند انتخاب اول شما جهت ردیابی گوشی، تبلت و یا ساعت هوشمند اندرویدی باشد.

Find My Mobile

اگر یک گوشی سامسونگ دارید (همانند گلکسی S10)، آنگاه می‌توانید از سرویس Find My Mobile شرکت سامسونگ بهره جویید. جهت استفاده از این سرویس باید یک حساب سامسونگ داشته باشید. شما می‌توانید این ویژگی را در قسمت “Settings > Biometrics and security > Find My Mobile” پیدا کرده و سپس آن را به حالت فعال درآورید. همچنین در اینجا می‌توانید به دو ویژگی “Remote unlock”و “Send last location” نیز اجازه بدهید. با استفاده از Remote unlock، سامسونگ پین، گذرواژه و یا الگوی قفل شما را ذخیره می‌کند، بنابراین در مواقع فراموش کردن هرکدام از این موارد و یا جهت کنترل از راه دور دستگاه خود، می‌توانید از این ویژگی بهره ببرید. قابلیت Send last location نیز آخرین موقعیت مکانی گوشی شما را به سرورهای سامسونگ می‌فرستد، بنابراین در هنگام تمام شدن باتری می‌توانید از آخرین موقعیت گوشی خود مطلع شوید، پس فعال کردن این ویژگی قطعا ارزشش را دارد. همچنین می‌توانید در آدرس “https://findmymobile.samsung.com” با استفاده از حساب خود وارد شده و سپس به ردیابی گوشی یا تبلت سامسونگ گم شده بپردازید.

راه‌حل‌های جایگزین

اگر تولیدکننده دستگاه اندرویدی شما، سرویس‌های ردیابی مشابه Find My Mobile شرکت سامسونگ را ارائه نداده و همچنین اگر قصد استفاده از سرویس Find My Device شرکت گوگل را نیز ندارید، آنگاه گزینه‌های دیگری جهت امتحان کردن وجود دارند. مثلا در کشورهایی همانند ایالات‌متحده، اپراتورهای موبایلی، سرویس‌های ردیابی گوشی را ارائه می‌دهند که البته رایگان نیستند. همچنین اپلیکیشن‌های شخص ثالثی نیز جهت نیل به این هدف وجود دارند که آن‌ها نیز نیازمند پرداخت حق اشتراک هستند. اگر تصمیم دارید تا از سرویس‌های شخص ثالث استفاده کنید، آنگاه پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا سیاست‌های حریم خصوصی آن‌ها را به دقت مطالعه کنید.

1 در مورد “ردیابی دستگاه اندرویدی گم شده با دو روش ساده”

  1. میخواستم این پستو بوکمارک کنم، بعد یادم افتاد وقتی گوشیم گم شده باشه دیگه بهش دسترسی ندارم و نمیتونم بوکمارکا رو ببینم??

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH