دوربین‌های اندرویدی نیکون رقبای جدید سری گلکسی

3

شرکت نیکون با بازگرداندن اندروید به عنوان پلتفرم اجرایی دوربین‌های سری کول پیکس رقیب سرسختی را برای دوربین‌های سری گلکسی سامسونگ ایحاد نموده است.

این دوربین با زوم 12 برابر  به‌صورت جیبی بوده و ابعاد بسیار کوچکی دارد. در این میان افراد به دو دسته اصلی تبدیل شده‌اند و عده‌ای این دوربین‌ها را بسیار بی مصرف و دارای امکاناتی عجیب و غریب و ناکارآمد می‌دانند ولی دسته دوم از این سیستم عامل بر روی دوربین‌ها استقبال فراوانی به عمل بیاورند.

در حقیقت این دوربین با نام  مدل S810c  دومین تلاش نیکون برای عرضه یک دوربین اندرویدی محسوب می‌شود و مدل S800نیز پیش از این با وجود سیستم عامل اندروید نسخه 2.33  جینجر برد بر روی آن عرضه شده بود ولی نسخه جدید این دوربین با ورژن جدیدتری از این سیستم عامل عرضه خواهد گردید و به اندروید 4.2.2 جلی بین مجهز خواهد بود. البته انتظار می‌رفت که در شرایط فعلی بتوان اندروید کیت کت را به‌عنوان یک برگ برنده برای این دوربین به‌حساب آورد ولی با تمامی این تفاسیر می‌توان ازحالا بازار دوربین‌های سامسونگ گلکسی را با چالشی بسیار جدی روبرو دانست.

نیکون کول پیکس S810c یک نماشگر 3.7 اینچی دارد که از  12 میلیون نقطه در هر اینچ پشتیبانی می‌کند این نمایشگر از نوع LCD بوده و کیفیت بسیار مناسبی دارد. قیمت عرضه این دوربین برابر با 350 دلار است که همین قیمت نیز آن را به یک رقیب سرسخت برای دوربین گلکسی تبدیل می‌کند. لنز این دوربین درای حساسیت 16 مگا پیکسل  در عکس‌برداری بوده و در فیلم‌ برداری نیز توان فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه را دارد که امکانات آن را برای یک دوربین خانگی بسیار ایده‌آل ساخته است.

ابعاد این دوربین نیز بسیار ظریف بوده و با توجه به وجود لنز ویژه 300 میلی متری آن باید درنظر داشت که شرکت سازنده طراحی بسیار مطلوبی را انجام داده است. لنز این گوشی تقریبا به اندازه عرض ان توان بازشدن برای زوم را دارد و همچنین فلش ال ای دی نصب شده بر روی آن امکانات عکاسی در شب را برای دارندگان این دوربین مهیا نموده است.

شایان ذکر است که دوربین گلکسی 2 460 دلار قیمت دارد و 16 مگاپیکسل خروجی عکس را برای دارندگان خود تامین می‌کند و به نسخه 4.3 اندروید مجهز است. این دوربین و دروبین نیکون از حالا باید رقابت بسیار ویژه‌ای را دربازار تجربه نمایند و به احتمال فراوان باید به‌زودی منتظر عرضه گوشی های دیگری با سیستم عامل اندروید نیز باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH